passen/meten/draaien/slijpen/lassen/CB450

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roger Remschijf

MF veteraan
26 apr 2003
8.379
7
de bilt
zo hier een nieuw topic ! ik ben al een tijd bezig met de bouw van een klassiek uitziende racer...zou eigenlijk eerst een cafe-racer worden, maar ik wil er natuurlijk ook eens mee naar mijn ouders toe ;) met kenteken dus, al wil ik volgend jaar toch echt meerijden met de CRT-races..dus zo CR450 fabrieksracer-mogelijk-getrouw Hier een kleine impressie van wat zoal vooraf ging..

als eerste: de frame verbouwing/versteviging
{imgatt}

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/107418/b65b7bec97c937cff702addd2ca74b1f (daan1.jpg)​
 
full
 
..zo en nu op naar deel 2 de wielen/vork/achterbrug.
achterbrug is nu nog standaard, en wat ik daarmee wil weet ik nog niet..sommige racers hadden een verstevigde achterbrug..lijkt me fijn rijden maar ziet er niet uit en dus blijft dat nog even open..

Het achterwiel dan maar: alle spaken eruit, naaf poetsen en gewoon simpelweg naar Haan Wheels toe en zie hier..
full
 
de voorvork ging veel minder soepel..een honda vork is te kort (klinkt eenvoudig, maar ik kwam het pas veeel te laat aan de weet: de honda vork lag - gemoffeld/afgeslepen en wel al klaar) maar de bovenste kroonplaten van Honda hebben een verdieping naar beneden ingebouwd en zijn in weze dus te kort (mooi opgevangen door de 'loop')..dus eindelijk een betaalbare "bombardier"alias: Ceriani vork gekocht !! mooi ding en lang zat..en de kroonplaten zaten erbij !!
 
diameter van de asbevestiging: 130mm .. de GTnaaf die ik inmiddels had laten inspaken was precies: 165mm...ik geloof dat dit geheel niet past..dus hier de langslepende gang naar uiteindelijk de draaibank op zijn Briks: de vooroorlogse TZ750 owner- brikkendraaibank ("zo moeilijk was dat nu toch ook weer niet ?!?.."..Hulde aan aluminium en draaibanken: ik ben aan beide kanten 15mm kwijt, maar het past !!
{imgatt]

het wiel

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/107425/d78f770f2f29f3914b0b3bb58311aa8c (GTNAAF222.jpg)​
 
yep ! en nog een bus van 11 meter lang wat een restaurantje moet worden dan :+

..nog een paar kleine beugeltjes eraan voor de: kuip (op balhoofd) en de rem/schakelsetjes :X ..die ik nog moet gaan zagen..en de achterrem (met kabel, dus er moet een kabelhouder op komen) en een accu-bak voor onder het zitje..en alles wat ik nu vergeet

nog bedankt voor het lenen van de haspel !!!
 
En 15mm per kant eraf is toch best veel, maar ik liep al 6maanden te zeulen met dat wiel van hop naar her dus de gok om hem af te draaien en het mis zou gaan moest maar eens genomen worden en waarom niet op een vooroorlogse draaibank ??!! en zie hier het resultaat
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan