Passen rijden Oostenrijk vanuit één overnachtingsplek

En de mooie passen zijn vaak tolplichtig.

Wij hebben alleen tol betaald op de Gross-Glockner en op de Silvretta-Hochalpenstrasse, de rest van de passen die wij hebben gereden waren tolvrij. Kan niet zeggen dat die minder mooi waren
 
Tol is ook een nadeeltje... Bij mij in de buurt was de nockalmstrasse, villacheralpenstrasse, malta hochalmstrasse en de goldeck panoramastrasse. Bij allen was de tol tussen de 7 en de 10 euro per dag..
 
Tol is inderdaad wel een nadeel, maar toch is het vaak het geld wel waard. Soms met slecht weer, of vroeg in de ochtend of laat in de middag willen de slagbomen nog wel eens open staan, maar dat is meer een kwestie van geluk. Je kunt natuurlijk wel net voor het einde weer omkeren en nog een keer rijden.
 
Tol is inderdaad wel een nadeel, maar toch is het vaak het geld wel waard. Soms met slecht weer, of vroeg in de ochtend of laat in de middag willen de slagbomen nog wel eens open staan, maar dat is meer een kwestie van geluk. Je kunt natuurlijk wel net voor het einde weer omkeren en nog een keer rijden.

Vaak zijn de tolwegen verkeersluw en kun je lekker gassen
 
Wij gaan deze zomer ook richting Oostenrijk ... verblijven 9d in hetzelfde hotel , Vorarlberg regio ... 2d in Oostenrijk rondbollen , Silvrettapass , Kaunertal gletsjerstrasse , Hahntennjoch , Furkajoch , Arlberg , Flexenpass , Kuhtai , etc... dan een dagje Italie met als hoofddoel de Stelvio te rijden , dan dagje Zwitserland Splugenpass , Albulapass , Julierpass etc...
Dat we een aantal keer dezelfde wegen zullen kruisen dat zal sowieso het geval zijn ... maar eerlijk gezegd , dat heb ik hier ook iedere keer als ik naar de Ardennen rijdt en dat heeft me nog nooit echt gestoord ... plus dat je daar het voordeel hebt , gelijk welk soort weg je rijdt ... de uitzichten zijn altijd veeeeeeel mooier ;-)
 
Wij gaan deze zomer ook richting Oostenrijk ... verblijven 9d in hetzelfde hotel , Vorarlberg regio ... 2d in Oostenrijk rondbollen , Silvrettapass , Kaunertal gletsjerstrasse , Hahntennjoch , Furkajoch , Arlberg , Flexenpass , Kuhtai , etc... dan een dagje Italie met als hoofddoel de Stelvio te rijden , dan dagje Zwitserland Splugenpass , Albulapass , Julierpass etc...
Dat we een aantal keer dezelfde wegen zullen kruisen dat zal sowieso het geval zijn ... maar eerlijk gezegd , dat heb ik hier ook iedere keer als ik naar de Ardennen rijdt en dat heeft me nog nooit echt gestoord ... plus dat je daar het voordeel hebt , gelijk welk soort weg je rijdt ... de uitzichten zijn altijd veeeeeeel mooier ;-)
Zo is het maar net. Wij hebben de afgelopen 4 jaar Sant Anton am Arlberg in Tirol als uitvalsbasis gebruikt en waarschijnlijk komend jaar wederom.
zo'n beetje alle passen in de (wijde) omgeving gereden en velen meerdere malen en het verveeld nog steeds niet.
Zorg dat je Zwitserse valuta bij je hebt als je daar naar toe gaat, want als zij het om gaan rekenen in Euro's voor je betaal je overal de hoofdprijs is onze ervaring.......

Veel plezier alvast, Ron
 
Hi,

Ik wil als TS starter even reageren. Thanks voor alle tips.

We zijn eruit.
Vanuit het plaatsje See gaan we verschillende ritten maken.
Vanuit See kunnen we een groot gedeelte van Oostenrijk en stukje Italië en Zwitserland rond toeren.

We hadden eerst het plan om de motor op de trein te zetten. Maar niet echt haalbaar. We rijden nu (vanuit) Limburg een uur of vier snelweg en dan de Bundesstraße. We hebben twee dagen gepland om in See te komen.
 
Laatst bewerkt:
@kepel. leuke Locatie.
maar je kan m.i. See ook wel in 1x aanrijden. Tis merendeels Duitsland.
ter voorbeeld, ik rijd in 1 dag van ardennen naar +/- Salzburg, en ik ben geen extreme of ervaren rijder.

Anyway, 2 dgn is sowieso relaxter, en je kan meer zien, meer doen, lekkerder eten...
Veel plezier !
 
Als je zo iets van plan bent: Pfunds en dan hotel: Zum Traube. Pfunds ligt centraal en je kunt alle kanten op:)
 
@kepel. leuke Locatie.
maar je kan m.i. See ook wel in 1x aanrijden. Tis merendeels Duitsland.
ter voorbeeld, ik rijd in 1 dag van ardennen naar +/- Salzburg, en ik ben geen extreme of ervaren rijder.

Anyway, 2 dgn is sowieso relaxter, en je kan meer zien, meer doen, lekkerder eten...
Veel plezier !

Als je leuke wegen pakt rij je in Dld op stillere en bochtigere wegen dan in Oostenrijk. Zonde om daar niet van te genieten. Is 't weer slecht kan je altijd nog de autobahn pakken.
 
Als je leuke wegen pakt rij je in Dld op stillere en bochtigere wegen dan in Oostenrijk. Zonde om daar niet van te genieten. Is 't weer slecht kan je altijd nog de autobahn pakken.

Zit wat in. ik heb nooit genoeg tourist gespeeld in Dld.
ik was meestal op weg ergens heen. Maar die paar keer dat ik op de terugweg ergens in Schwarzwald of bij Pirmasens een halve dag ge-tour-ed heb (voor 2013 nog met koekblik) heb ik Wel Genoten.
Ga ik uitzoeken voor de volgende expedities.
 
Terug
Bovenaan Onderaan