passen wielen cb 6OO hornet in cb seven fifty achterbrug?

corey

MF'er
16 sep 2007
41
0
belgie
passen de wielen van en cb 600 hornet met een 180 band in een achterbrug van een honda cb seven fifty van 99 zonder aanpassingen van de bussen natuurlijk niet)maar is dit te doen?

grts
corey
 
Ik zelfs een paar Honda Comstarwielen in een Harley kunnen frotten

full


Er zijn vaak wel verschillen, begin met te kijken of er een 180 band in de achterbrug past.

Meten is weten

dan moet je kijken naar de dikte van de as, als dat niet overeenkomt dan kun je dit eenvoudig oplossen door andere wiellagers te monteren.

De onderlinge afstand of de breedte tussen de lagers, als dat niet overeenkomt vraagt dit om modificatie van de vulbussen.

Kijk ook even of het kettingtandwiel uitwisselbaar is en als het ketting meekomt of dezelfde ketting maat wordt toegepast. Toevallig gebruiken HD en Honda bol d'or dezelfde maat ketting maar tussen verschillende types Honda zijn nog wel verschillen.
Uiterraard moet de afstand van het kettingwiel tot het hart van het wiel overeenkomen, dat was bij mij niet zo waardoor ik van de meenemer 15mm heb afgedraaid en een adapterring voor het kettingwiellager heb gemaakt.

Als het allemaal direct past is het mooi maar als het niet meteen past dan is het een interessante uitdaging en best wel te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan