Passend maken Soloseat (monoseat?)

Siebje

Die hard MF'er
5 jun 2003
844
0
Hallo motormensen,

Zojuist heb ik heel goedkoop een monoseat op de kop kunnen tikken. De monoseat (is dit de juiste benaming?) is eigenlijk bedoeld voor een Triumph, maar ik wil het graag plaatsen op een suzuki GS 500 E. De kleur komt niet helemaal overeen en maat past ook niet helemaal, maar ik dacht het even te proberen, als het mislukt is er niets mee verloren.

Onderstaand treffen jullie foto's aan en zoals jullie zien past het dus niet helemaal. Wellicht hebben jullie wat tips om het kapje toch passend te maken en/of hoe te bevestigen valt aan de motor....

Graag jullie reactie ;)

Siebje,

full
 
Even denken.............hij is de verkeerde kleur,te lang,te hoog en te breed, maar verder past hij wel..............nee ik weet het niet. :)
Is er niks te vinden wat beter past?
 
Even denken.............hij is de verkeerde kleur,te lang,te hoog en te breed, maar verder past hij wel..............nee ik weet het niet. :)
Is er niks te vinden wat beter past?

Voor een suzi GS 500 is geen kapje te vinden.. Waar het om gaat is dat'ie in ieder geval te breed is en daar dus een mogelijkheid voor moet vinden... Als het niet lukt, dan is het jammer, maar dan is het in ieder geval geprobeerd
 
Voor een suzi GS 500 is geen kapje te vinden.. Waar het om gaat is dat'ie in ieder geval te breed is en daar dus een mogelijkheid voor moet vinden... Als het niet lukt, dan is het jammer, maar dan is het in ieder geval geprobeerd

tjah, je zaagt dat ding door midden, haalt er wat tussen uit, "plakt" dat ding aan elkaar, schuurt dat ding weer vlak, en laat hem opnieuw in de kleur spuiten.

dat is een oplossing :)
 
Ziet er gaaf uit Siebje!! !!


Kun je dat afdekkapje niet als mal gebruiken voor een kleinere
Monoseat ?? Zelfbouw uiteraard. Hij ziet er wel erg ruim uit namelijk.


Het wordt namelijk erg lastig om er een reepje tussen uit te halen

Maar met verbindingsstukjes goede componenten lijm een beetje plamuur
een schuurpapiertje en een hoop tijd kom je er wel !!

Eerst perfect doormidden zagen daarna met een frees erlangs of ouderwets schuren om in te korten in de breedte!!! Goed passen. Plexiglas verbindingsstukjes maken
plakken aan de monoseat en de 2 helften samenvoege en de rest plamuren tot het naadloos is. daarna een keer spuiten en dergelijken.

Als je m pas hebt gemaakt ga dan maar nadenken over de bevestiging op je motor!!







 
Laatst bewerkt:
Hoi,

[niet_serieuze_modus]
1) Zadeldek verwijderen achter, schuimrubber ertussenfrommelen, zadeldek weer terug nieten.
[/niet_serieuze_modus]

[serieuze_modus]
2) Dat over de helft zagen van dat kapje zou ik niet aan beginnen. Als ik naar die spleten links en rechts kijk: als je daar nous eens van dat "race-gaas" (achterlijke naam, maar ik denk dat je weet wat ik bedoel) in maakt. Met een hulpframe-pje met 2 componenten lijm er inpassen. (bijven je blikjes onder het zadel ook nog lekker koel). Achter lijkt het allemaal wel mooi aan te sluiten.
De hoogte kun je volgens mij goed krijgen door gewoon voor en achter de rand uit te frezen tot die kap op de goede hoogte zit. Bevestigen wordt dan je volgende probleem.

cu,
John
 
is best goed te doen denk ik :)

allereerst moet je er een stuk tussenuit zagen denk ik

full


Daarna aan elkaar smeleten mete en soldeerbout
wat glasvezel aan de binnenkant plakken
de randen wat aanpassen zodat hij er mooi op past
daarna de boel plamuuren en schuren en de boel spuiten :)

is heel goed te doen denk ik.

Het moetlijkste is denk ik hoe ga je de boel bevestigen! Ik denk dat het makkenlijkste is of een frapje te maken van wat latjes alu en wat popnagels. ook best goed te doen hoor :)

kijk anders even in mijn verbouw/opbouw topic van mijn zxr. ik ben er zelf ook 1tje aan het maken, maar die is helemaal uit niets bestaan. heb gewoon een kartonen mal gemaakt en ben met glasvezel gaan kutten :P

suc666 met je project :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan