Passende USD vork in F2

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Al een tijdje rijd ik op een CBR 600 F2. Echter wat ik een beetje mis is wat looks aan de voorkant en dat vind ik voornamelijk komen door het niet aanwezig zijn van een USD op mijn naked. Dus die moet er komen vind ik :P

Het liefst wil ik natuurlijk zo min mogelijk aanpassen aan mijn motor. Al helemaal mijn 6 spaaks voorwiel wil ik natuurlijk niet kwijt alsmede liever niet mijn remschijven.

Mede omdat ik vermoed dat het wel eerder is gedaan ben ik benieuwd wie mij kan vertellen welke vork makkelijk passend te maken is en wat er dan aangepast moet worden.
 
Heb je remklauwen er eventueel bij, of kan ik zonder gekke dingen m'n eigen remklauwen er op zetten?

Yeah, yeah, ik weet, F2 heeft kutklauwtjes, maar remt hard genoeg!
 
Een F2 heeft toch ook een stuk kleinere schijven dan het gros andere motoren? Wellicht toch handig om dan een blade usd te nemen met bijbehorende schijven/klauwen en 6 spaaks..
 
Ik heb er gouden 4 zuiger tociko's bij. :9~ En ik weet het goed gemaakt. Voor 350 mag je de vork inclusief schijven hebben!!!!

Inzetten mag je dan weer zelf doen :}

Grtz Zieke

full
 
Heb je remklauwen er eventueel bij, of kan ik zonder gekke dingen m'n eigen remklauwen er op zetten?

Yeah, yeah, ik weet, F2 heeft kutklauwtjes, maar remt hard genoeg!

je eigen klauwen passen niet, betwijfel of je eigen velg inc schijven er in past :)
 
Jepz, had al niet echt verwacht dat dat zou passen en met allerlei adapters te gaan werken of een vork te gaan verkloten heb ik ook niet echt zin in.

Ga nog eens verder zoeken of een blade vork wat makkelijker past. Nieuwe blade heeft denk ik alleen ook wat grotere schijven als een 600'tje, maar goed, misschien passen die schijven nog wel zo op m'n huidige wiel.
Dan de vraag hoe de fuck ik aan een betaalbare blade vork kom :z

Is gelukkig een project wat geen haast heeft :+
 
niks.

alles zal aanpassen zijn, blade vork gaat ook niet lukken met jouw wiel wss.
de oude mss wel (gewone blade vork).

goedkoop een upsd steken komt nooit goed in zo'n project, beter uitkijken mnaar een volledige inclusief wiel, schijven etc en dan moet je enkel de balhoofdpen aanpassen.
vork kost iets meer maar t'is wel veel eenvoudiger te monteren.
 
niks.

alles zal aanpassen zijn, blade vork gaat ook niet lukken met jouw wiel wss.
de oude mss wel (gewone blade vork).

goedkoop een upsd steken komt nooit goed in zo'n project, beter uitkijken mnaar een volledige inclusief wiel, schijven etc en dan moet je enkel de balhoofdpen aanpassen.
vork kost iets meer maar t'is wel veel eenvoudiger te monteren.
Balhoofdpen idd aanpassen en de vork moet meestal verlengd worden :Y

Deze zit in mijn VFR ;)
full
 
Aah mooi, ziet er goed uit :}

Jij kan me vast vertellen wat voor vork dat is? Nieuwe blade vork neem ik aan dus? De schijf zit zo te zien (en logischerwijs) op 6 punten vast, dus daar zou een adapter op passen als dat al nodig is.

Weet je toevallig ook wat de dikte is van de as van het voorwiel?
Alvast bedankt!! *D
 
Is een Suzuki vork (rara wat had ik ook alweer te koop) Alleen dan het oudere type van de oude gsxr's, Tl's en Busa's.

Gezien de goude buitenpoten waarscijnlijk Busa...

Grtz Sander
 
Yep een busa voorvork ;) deze was al aangepast (lengte en balhoofdspen)maar het was toch nog passen en meten en hier en daar een beugeltje en busjes draaien :)

Als je geen sleutelervaring hebt zou ik er niet aan beginnen :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan