Passeren obstakel op kruispunt

Linksaf voor het obstakel langs, of linksaf achter het obstakel langs.

  • Voor

    Stemmen: 17 53,1%
  • Achter

    Stemmen: 18 56,3%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Als ik de kruising vanuit deze hoek bekijk en linksaf ga zou ik toch rechtsom moeten rijden. Want als je linksaf gaat en rechts aanhoudt kom je voorbij de dwangpijl. Tenzij je links aanhoudt, maar zodra er in die zijstraat een tegenligger aankomt kan dat al niet.

klotekruising.png
 
Als je linksaf wilt slaan en daar op de rechter weghelft wilt eindigen zonder over de witte vlakken te rijden, ben je eigenlijk toch de vluchtheuvel aan de verkeerde kant aan het passeren (want die staat midden op de kruising). Bovendien moet je dan rare hoeken maken, aangezien de witte vlakken duidelijk zijn georiënteerd op het rechts passeren van de vluchtheuvel. Ik denk niet dat je in overtreding bent als je voorlangs gaat, maar ik vind het vrij absurt om te stellen dat dit de bedoeling is geweest van de wegbeheerder.

Mijn conclusie is dat je instructeur voortaan beter wat minder alcohol kan drinken voordat hij op de motor stapt.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zet die idiote wegbeheerder eigenlijk niet gewoon een rotonde bordje neer8)7
Het is duidelijk dat dat de bedoeling is
Misschien kwamen er op het plan voor een rotonde zoveel bezwaren en commentaren dat de wegbeheerder op deze manier wraak genomen heeft op de buurt.
 
In de wegenverkeerswet staat er rechts langs op rijden. Het is gewoon een (mini-)rotonde.
De praktijk in dit geval is het voor mij (meestal) gewoon binnendoor links erlangs.
Linksom alleen als er geen ander verkeer in de buurt is die je in verwarring zou kunnen brengen.
Ook als Oom Agent op de hoek staat met een bonnenboek te zwaaien, dan er ook maar rechts langs om een hoop gezeik te voorkomen!
 
Misschien wel als ze één paal in het midden hebben staan met vier rotondebordjes. Dan kunnen ze een stukje van het midden meepakken


Paalke in het midden zou het op het eerste oog mogelijk maken "formaat" is op dit soort foto's altijd lastig in te schatten .


Maar zoals het er nu bij staat, zou ik met m'n zeer wendbare ( kort draaiende ) combi , die bocht nog niet misschien kunnen halen.
Laat staan een shoarma variant met een gewone trailer d'r achter.
 
Die paaltjes zijn van rubber, met een gele koker eromheen. Als je de gele koker netjes terugzet als je zo'n paaltje omver gereden hebt is er niks aan de hand. :+
 
Ha, dat vond gelukkig handhaving ook :) :) :)
( teringweer ) , dus mocht em in eigen beheer weghalen, als het maar snel was en dat loeder zo rap mogelijk uit het zicht was.

"geen probleem"


Je kon de oliepomp zien zitten als je onder het slachtoffer keek..
 
Het is een uit proportie getrokken vluchtheuvel. Daar mag je gewoon voorlangs ondanks dat er een pijl naar de rechterkant staat, je mag namelijk voor iedere vluchtheuvel langs.

Maar ...positie op de weg, zoveel mogelijk rechts houden ?

Dat is een best binnenbochtje die je dan zou pakken, links langs het witte deel om voorlangs links af te slaan.

Als er een vrachtwagen met een 96 tons hijskraan van links op een 6 assige oplegger aan komt denderen ga ik met een zeer overwogen ruime bocht OM de vluchtheuvel heen


de witte vlakken zijn feitelijk vervangers voor trottoir, getegelde delen, al dan niet verhoogd.

1592683498077.png


Zoals de vluchtheuvel in het midden van de foto, je maakt het jezelf heel moeilijk als je daar de pijl wilt gehoorzamen op het moment dat je linksaf wilt
 
Het is een uit proportie getrokken vluchteuvel. Daar mag je gewoon voorlangs ondanks dat er een pijl naar de rechterkant staat, je mag namelijk voor iedere vluchtheuvel langs.



Als er een vrachtwagen met een 96 tons hijskraan van links op een 6 assige oplegger aan komt denderen ga ik met een zeer overwogen ruime bocht OM de vluchtheuvel heen


de witte vlakken zijn feitelijk vervangers voor trottoir, getegelde delen, al dan niet verhoogd.

Bekijk bijlage 1514815

Zoals de vluchtheuvel in het midden van de foto, je maakt het jezelf heel moeilijk als jr daar de pijl wilt gehoorzamen op het moment dat je linksaf wilt
Ja maar bij die vluchtheuvel sla je af voordat je voorbij de dwangpijl komt
 
Er bestaan zelfs kruisingen waar in het midden een rond eilandje staat van 1 meter doorsnee met zo'n bordje er in en waar de lijnen op de weg aangeven dat je vpoor het bordje langs linksaf moet
 
Ik vind dat je als bestuurder niet door de wegbeheerder in een positie gebracht moeten worden waarin je niet intuïtief snapt waar je wel of niet zou moeten rijden.
Ik vind deze hele casus een misser van de wegbeheerder.
Iedereen hier heeft een antwoord, maar ze verschillen nogal van elkaar. Niemand die ineens roept.... zo en zo en zo, zo zit het in elkaar en zo hoort het.
Dan heb je dus een situatie gecreëerd die tot verwarring leidt en daarmee gevaarlijk kan zijn.

Ik ga er, zoals eerder gezegd, vanuit dat de wegbeheerder dit opzettelijk zo 'onduidelijk' heeft aangelegd met de verwachting dat de snelheid er enorm uit gaat waardoor aanrijdingen makkelijker te voorkomen zijn, ongeacht of de bestuurders verkeerstechnisch het goed of verkeerd doen.
Ook een manier. Maar een kruising waar het voor zoveel mensen onduidelijk is in de eerste oogopslag is gewoon niet handig.

Afgezien daarvan.... er zijn teveel regeltjes die je naast en tegenover elkaar kunt leggen.
Ik zou er niet heen gestuurd moeten worden om toezicht te houden op de juiste naleving van de verkeersregels, net zoals ik niet optreed tegen bestuurders die sneller dan 30 rijden als er alleen 30-bordjes staan en de infrastructuur daar totaal niet aan is aangepast.
 
Je zult toch de pijlrichting moeten volgen. Daar blijf ik bij. Als ik daar aan kom zou ik rechtsom gaan om linksaf te slaan.
Maar met rechts rijden heeft men toch al moeite in dit land.
Tegenwoordig schijnt men eigen ook verkeersregels te maken. Stoppen op rotondes buiten de kom voor fietsers, die geen voorrang hebben zodat je flink in de remmen moet. Wel aardig maar niet volgens de regels.
 
Ik vind beleefdheid een belangrijke regel in het verkeer, een regel die niet bestaat maar wel voldoening geeft. Een vrouwtje met een kindje dat niet op een VOP over wil steken gaat bij mij voor. Ik hou het verkeer achter me in de gaten en soms zit er niks achter me, waarbij het effect voor de oversteekster nihil is want na mij ruimte zat, maar het is net effe die motorrijder met die brulpijp die van het gas afgaat en hoffelijk is...
Live by intuition, not by rules..
Maarja, daar gaat het niet over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan