past een "190" band op een R6?

J.de Maat

Die hard MF'er
14 jun 2002
485
0
Terneuzen
Een vraagje!! ik rij altijd op gebruikte supercorsa's (180), nu zijn die mannen overgestapt op een 190 supercorsa. Past zo'n 190 ook op mijn R6??
 
Het mooie van dit alles is dat ik die bandje's voor 50 euro koop, net als die bandje's van 180!! Daarom baal ik ervan. Stel je voor, moet ik straks nieuwe SC's gaan kopen van heel veel euro's. ;( ;( ;(
 
Het gaat wel maar het is niet zo goed als een 180. Ik ken wel meer mensen die met een 190 band op 180 (5,5 inch brede) velg rijden.. ik weet niet hoeveel je er daarwerkelijk van merkt. Andersom zie je het wel meer, dat ze 180 brede banden op 6 inch velgen leggen (die dus eigenlijk voor 190'ers zijn).
 
Zelfs de meeste 1000cc-rijders willen het liefst over van 190 naar 180, als ze niet al met 180 rijden. Dus ga niet met een 600cc'motor op een 190 rijden! Dat wordt veel te lomp voor je!

Het is nu overigens perfect weer om je motorbanden in te rijden.
 
Kijk eens op http://www.circuitrijden.nl (www.circuitrijden.nl) daar verkopen ze ook 180ers SC voor 50 euro!
en ze sturen ze ook nog op. :}
Wel een gok om ongezien banden te kopen!!

Ik heb trouwens nog 2 Supercorsa's 180 breed liggen, maar de zijkanten daarvan zijn wel zo goed als kaal, in het midden nog bijna nieuw. Weet niet hoe een bochtenpikker je bent, maar voor 10 euro heb je er eentje..
 
Laatst bewerkt:
Met een bredere band (dan standaard) zal je merken dat je motor moeilijker de bocht in valt. Ze zal harder moeten werken; je gaat er zeker niet sneller door rijden. En waarschijnlijk ook niet comfortabeler. Kortom: ga je voor de looks of voor het rijplezier.
 
Ik heb ook een 190 op me FZR gehad.

Het stuur gewoon NIET!!!

Oké, een FZR is al geen scheermes maar met die band ging het nog minder.
Ik heb nu weer een 180 achter, en kreeg het idee dat het bijna een scheermes was :+


Maar niet doen, zeker niet op een 600.

Groeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan