past een CB250G uitlaat op een CB250B?

cb250-oudje

Rookie
23 mei 2022
5
2
Hi!
Ik zoek een vervangende uitlaat voor mijn 1974 CB250B4 en heb er nu een gevonden van een CB250G: link zou het misschien toch ook op mijn CB250B4 passen, heeft iemand hier toevallig ervaring mee? De uitlaat komt uit dezelfde periode als mijn fiets, als dat nog iets uitmaakt...
 
Gebaseerd op de plaatjes die ik van de motor kan vinden zeg ik dat het technisch dezelfde fietsjes zijn. Maar kijk even of de uitlaatpakkingen en de klemmen ook hetzelfde zijn.
Ik probeer meestal het artikelnummer te vinden en gooi dat in Google.
 
Ja klopt, het lijkt heel erg op elkaar, maar ik weet niet of ik dan te naïef ben.. Op CMSNL (link) staat helaas mijn model niet in de lijst bij de uitlaat van die van de CB250G. Is dat de dooddoener denk je?

Op de parts list van mijn model staat dat de uitlaat (incl demper) €1200,- kost (en niet beschikbaar is, link). Groot verschil met die van de CB250G zonder demper voor €225,- |(
 
Laatst bewerkt:
Daar zal waarschijnlijk het verschil in zitten. De oude Honda's hadden vaste dempers met van die flensen onder en boven. Die moesten we altijd afzagen om universele herrie dempers er op te zetten. Op plaatjes zie je ook dat de originele dempers voor jouw motor omhoog lopen en de latere of universele de knik missen. Ik denk dat het verschil daarin zit en dat de bochten dus zullen passen.
 
Aha da's goed om te weten. Begrijp ik het dan goed dat ik bij de demperzijde wellicht ook iets af zou moeten zagen?

IMG_0103-uitlaat.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan