past een GS850 blok in een GS650GL

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.810
419
Ha medeforummers ,

Ik kan een blok kopen van een suzuki GS850 met kickstarter uit 1980 , kan deze m`n GS650GL blok vervangen van 1982 zonder problemen of aanpassingen?
Allebei cardan motoren.
 
Je zult het een en ander moeten aanpassen. Ter plaatse van de ophanging is het 850 blok breder dan een 650 blok. Ik denk dat je ook in de hoogte ruimte tekort komt.

Overigens het ik ook nog een mooi GS850 blok uit 79 met kickert op Marktplaats staan :Y

Als je in de buurt woont kun je natuurlijk ook effen komen vergelijken.
 
Denk dat het niet past maar meten is weten, de ruimte tussen het balhoofd en de kleppendeksel is al beperkt bij een 650, zou ook de afstand vanaf de voorkant van het blok en de as van de cardan vergelijken, een 650 is al niet echt klein, maar een 850 schijnt een stukje groter te zijn. En natuurlijk kijken of de frame bevestigingspunten op de juiste plek zitten, maar dat is natuurlijk altijd op te lossen.
 
Ik denk dat het erg moeilijk word, de GS1000G en de GS850G hebben hetzelfde frame en de blokken daarvan zijn wel uit te wisselen.
Dus als je al een 850 in een 650 frame kan hangen zou ik gelijk gaan voor de 1000 ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan