past een kleinere tank op Yamaha XJ600s ?

leduc5059

Rookie
22 jan 2021
6
2
Ondergetekende is 71 jr, absoluut technisch maar leek op het terrein van motoren. En ik vraag e.e.a. voor dochter van 31jr met een motor. Een Yamaha XJ600s omgebouwd tot caferacer overgehouden uit een mislukte relatie. Deze motor is echter eigenlijk wat te groot voor dochter waarbij de tank een grote rol speelt. Zij moet er met haar maag op liggen om bij het stuur te kunnen. Als de tank wat kleiner was zou dat het rijden een stuk plezieriger maken. Ze zou hem eigenlijk moeten verkopen en een wat kleinere aanschaffen. Als kapster en alleenstaande moeder lukt het goed te overleven doch investeren in motoren . . . . . Ik heb een foto van de motor bij gesloten en hoop dat er een oplossing is.
 

Bijlagen

  • IMG_20190401_131300.jpg
    IMG_20190401_131300.jpg
    472 KB · Weergaven: 7
Ha, Buurman :W

Ik dacht dat er een groteer tank op zat als van een diversiuon dus ik google op "benzinetank diversion, krijg ik me daar toch een aanbod aan Caferacertankjes..
1611335119514.png
 
Met een hoger stuur ben je het Caferacer effect kwijt en wordt het een streetfighter. Met een beetje las en slijpwerk kan je de tank ook verlagen.
@leduc5059 istie blank metaal ov Zilver??
 
De dochter van TS wil rijden met die motor. Om dat mogelijk te maken moeten er een of twee stappen "terug" gegaan worden uit de "cafe racer" look. Dat kan gemakkelijk met een ander stuur en opgehoogd zadel.
Of een lagere tank, wat bezielt julli toch, andere motor, ander zadel, ander stuur... hou toch op, daar vraaft die goede man niet om...
En het hele topic steekt al weer de moord van de hypotheses
 
Of een lagere tank, wat bezielt julli toch, andere motor, ander zadel, ander stuur... hou toch op, daar vraaft die goede man niet om...
En het hele topic steekt al weer de moord van de hypotheses
de beste man vroeg ook niet naar een nutteloze link naar benzine tanken die niet eens op zijn motor passen, uitgezonderd 2 identieke aan diegene hij al heeft.
 
Bovengenoemde is 71 jr, absoluut technisch maar leek op het terrein van motoren. En vraagt e.e.a. voor dochter van 31jr met een motor. Een Yamaha XJ600s omgebouwd tot caferacer overgehouden uit een mislukte relatie. Deze motor is echter eigenlijk wat te groot voor dochter waarbij de tank een grote rol speelt. Zij moet er met haar maag op liggen om bij het stuur te kunnen. Als de tank wat kleiner was zou dat het rijden een stuk plezieriger maken. Ze zou hem eigenlijk moeten verkopen en een wat kleinere aanschaffen. Als kapster en alleenstaande moeder lukt het goed te overleven doch investeren in motoren . . . . . Er is een foto van de motor bij gesloten in de hoop dat er een oplossing is.

Hebben we inmiddels een passende oplossing voor de goede man, maar vooral voor zijn dochter met net iets te korte armen in crisistijd?

Maar vooral: Kunnen ze er wat mee, of heeft er alleen iemand onwetend een knuppel in het hoenderhok gefl!kkerd..
 
Bovengenoemde is 71 jr, absoluut technisch maar leek op het terrein van motoren. En vraagt e.e.a. voor dochter van 31jr met een motor. Een Yamaha XJ600s omgebouwd tot caferacer overgehouden uit een mislukte relatie. Deze motor is echter eigenlijk wat te groot voor dochter waarbij de tank een grote rol speelt. Zij moet er met haar maag op liggen om bij het stuur te kunnen. Als de tank wat kleiner was zou dat het rijden een stuk plezieriger maken. Ze zou hem eigenlijk moeten verkopen en een wat kleinere aanschaffen. Als kapster en alleenstaande moeder lukt het goed te overleven doch investeren in motoren . . . . . Er is een foto van de motor bij gesloten in de hoop dat er een oplossing is.

Hebben we inmiddels een passende oplossing voor de goede man, maar vooral voor zijn dochter met net iets te korte armen in crisistijd?

Maar vooral: Kunnen ze er wat mee, of heeft er alleen iemand onwetend een knuppel in het hoenderhok gefl!kkerd..
Lees post #2 nog maar eens.
 
Of, als ik naar deze foto kijk gewoon de clip-ons hoger zetten (b.v. boven de kroonplaat)..
Hoewel ik me realiseer dat dat wel eens op een fikse klus kan uitlopen (ervaringsdeskundig, je komt van alles tegen waar je op dat moment niet aan gedacht had, kabeltjes te kort, ruimte te kort etc, etc..)

Ben voor mijn dochter 2 dagen bezig geweest voordat het eindelijk paste en dat haar korte armen lang genoeg waren om veilig te kunnen rijden. Bovengenoemde clip-ons gebruikt en die alternatief gemonteerd.

1611390932868.png



1611391603628.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan