past een kleinere tank op Yamaha XJ600s ?

leduc5059

Rookie
22 jan 2021
6
2
Ondergetekende is 71 jr, absoluut technisch maar leek op het terrein van motoren. En ik vraag e.e.a. voor dochter van 31jr met een motor. Een Yamaha XJ600s omgebouwd tot caferacer overgehouden uit een mislukte relatie. Deze motor is echter eigenlijk wat te groot voor dochter waarbij de tank een grote rol speelt. Zij moet er met haar maag op liggen om bij het stuur te kunnen. Als de tank wat kleiner was zou dat het rijden een stuk plezieriger maken. Ze zou hem eigenlijk moeten verkopen en een wat kleinere aanschaffen. Als kapster en alleenstaande moeder lukt het goed te overleven doch investeren in motoren . . . . . Ik heb een foto van de motor bij gesloten en hoop dat er een oplossing is.
 

Bijlagen

  • IMG_20190401_131300.jpg
    IMG_20190401_131300.jpg
    472 KB · Weergaven: 7
Het is gemakkelijker om er een ander stuur op te zetten, dan wordt gelijk ook de zithouding beter.
Tnx, is ook al tere sprake. Ik ben aan het kijken naar beiden aangezien dochter slechts 1.58 mtr meet. Deze motor is een erfenis na een mislukte relatie en op dit moment ontbreekt de pecunia voor een andere. Ze is haistyliste/barber en mag niets ..... Grrrrr
 
Heb ik wel aan gedacht, ze woont hier om de hoek, zegmaar... oh maar d'r motor staat in de winkel
Stond in de winkel, nu bij een kennis voor wat opknapwerk. Maar ik denk dat we toch moeten gaan voor ander stuur en dan verkoop. Kleiner model is veiliger en voor haar plezieriger rijden. Afgelopen zomer heeft ze er toch een trip van 900 km mee gemaakt.
 
Tnx, is ook al tere sprake. Ik ben aan het kijken naar beiden aangezien dochter slechts 1.58 mtr meet. Deze motor is een erfenis na een mislukte relatie en op dit moment ontbreekt de pecunia voor een andere. Ze is haistyliste/barber en mag niets ..... Grrrrr
Ik denk dat die motor met een normaal stuur goed rijdbaar is voor iemand van die lengte.
 
klopt, ken jij haar dan ?
Nee, gegoogeld. Tegenwoordig niet zo moeilijk, de info ligt (zelfgeinduceerd of ongewild) zowat op straat. En die gratis haarknipbeurt (of waxen en oppoetsen indien kammen niet meer hoeft) voor degene die de oplossing aanbrengt zit er voorlopig helaas niet in. Zit zelf ook een aardige pruik te kweken hier, naast een buikje vanwege te weinig bewegen door thuiswerken.

Hopelijk zijn we dit voorjaar nog af van de opgelegde restricties, maar ik ben bang dat we 2 maart maar weinig meer kunnen dan nu.

Sterkte! (iedereen trouwens).
 
Stond in de winkel, nu bij een kennis voor wat opknapwerk. Maar ik denk dat we toch moeten gaan voor ander stuur en dan verkoop. Kleiner model is veiliger en voor haar plezieriger rijden. Afgelopen zomer heeft ze er toch een trip van 900 km mee gemaakt.
Indien de motor toch verkocht gaat worden zou ik niet de moeite nemen. Mijn dochter is ook 1,60 en ook voor haar heb ik een CB450 aangepast, maar die motor gaat er voorlopig toch niet uit want kost niet veel om te behouden (overgangsregeling en klassieker verzekering).
 
Terug
Bovenaan Onderaan