past een Pan ST1100 door mijn schuurdeur? 90cm

mjoeng

MF'er
23 okt 2010
95
0
Nieuw Vennep
mijn schuur heeft een standaard deuropening van 90cm (-/-deur = 86cm)

mijn huidige Honda Sabre is breedst bij stuurhandels, 84 cm en gaat er fraai doorheen
(draai meestal stuur een beetje)

een Pan ST1100 heeft op Wiki,
Dimensions .. W 935 mm (36.8 in)

dat is denk ik de breedte op de spiegels die buiten de handels uitsteken
(evt. achterkoffers verwijderd)
die spiegels kun je inklappen? / en dan is de ST1100 smaller dan de 935mm?

iemand enig idee of een ST1100 door een standaard 90 deuropening
(=86cm reeel) past?

:?, thx, mt
 
Ja je kunt er doorheen, maar het gaat niet gemakkelijk.
De koffers hoeven er niet af.
err,
"niet makkelijk"

die ST1100 is knap zwaar
jij hebt het als gebruiker een tijd gedaan?
(.. en met enige moeite blijft je ST1100 onbeschadigd / onbekrast?)
.. dit is nog te doen als woon/werk (elke dag dus)
"niet makkelijk" betekend niet: 'dit moet je niet te vaak doen?'
 
In ieder geval 1 spiegelhuis moet je los laten hangen, dan kan je er door. Tussen de uiteinden van het stuur is 78 cm. Koffers ongeveer 80 cm. Zonder schade zal het niet blijven, je zal altijd een keertje tegen het kozijn aan tikken.

Als het kan verbouw dan de deuropening (zaag een stuk van de muur af) en maak deze minimaal 90 cm, dat is wat ik hier heb gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nog wel wil zeggen is dat je zig-zaggend met het stuur, om zo om en om de spiegels langs het kozijn te krijgen.
Ik voorspel dat je dit niet elke dag wilt gaan doen, is echt geen makkie.
 
:)

full
 
Als de spiegels passen, dan passen de koffers ook, dat is juist het handige van de Pan. Inklappen kan niet, maar ze zitten met een soort drukkers bevestigt, als je iets aantikt vallen ze los en blijven aan een kabeltje hangen. Dat is niet iets dat je dagelijks moeten doen want dan raken die drukkers lam en blijft de spiegel niet meer goed zitten.

Als je dit dagelijks of wekelijks moet doen zou ik je inderdaad aanraden een bredere deur te maken want het past op een cm en zal wel een paar keer steken vereisen om er goed recht voor te komen.
 
met de plastic kappen eraf
kun je de spiegels dan dubbel klappen

zit te denken die kappen er af te laten / de knipper ergens anders te monteren

zou dat een - wellicht tijdelijke, niet zo fraaie - optie kunnen zijn

?
 
Ik zou het heel simpel houden, gewoon je deur 20 cm breder maken heb ik bij mijn oude schuur ook gedaan, heb nu een nieuwe schuur met 2 deuren past zelfs een auto in nu. :]
 
met de plastic kappen eraf
kun je de spiegels dan dubbel klappen

zit te denken die kappen er af te laten / de knipper ergens anders te monteren

zou dat een - wellicht tijdelijke, niet zo fraaie - optie kunnen zijn

Nee, je kunt niet op een makkelijke manier de spiegels inklapbaar maken, die zitten in die plastic kappen vast.

En dan nog, als je die spiegels erafhaalt dan is het nog maar de vraag hoeveel ruimte je overhebt op de valbeugels (die vleugeltjes) op de onderkuip. Het zal maar net passen op die deuropening.

Het gaat praktisch gezien gewoon niet lukken voor regelmatig gebruik. Met wat hulp erbij lukt het waarschijnlijk wel voor bijvoorbeeld de winterstalling.

Wat dat betreft kijk je dan beter uit naar een Yamaha FJR1300, die heeft namelijk wel inklapbare spiegels. In de tijd dat ik mijn motor nog kwijt moest in een berging achter een gewone deur heb ik dat overwogen in plaats van een Pan. Alleen ben ik toen eerst verhuisd en heb daarna pas een nieuwe motor gekocht :D
 
Ik zou het heel simpel houden, gewoon je deur 20 cm breder maken heb ik bij mijn oude schuur ook gedaan, heb nu een nieuwe schuur met 2 deuren past zelfs een auto in nu. :]
err, ik huur een etage met bijbehorende berging/schuur
da's een redelijk ruime schuur (kunnen 2 motoren met gemak naast elkaar)
met een lullige standaard deur

ik bof nog, ik woon op de hoek met hele ruime insteek
(buurvrouw wilde advies over een kattenluik in haar voordeur, maar die zie ik ook nog steeds niet ;)
 
err, ik huur een etage met bijbehorende berging/schuur
da's een redelijk ruime schuur (kunnen 2 motoren met gemak naast elkaar)
met een lullige standaard deur

ik bof nog, ik woon op de hoek met hele ruime insteek
(buurvrouw wilde advies over een kattenluik in haar voordeur, maar die zie ik ook nog steeds niet ;)

Tja dat wordt dan een ander verhaal, idd jammer dat zulke deuren niet gewoon 100cm breedt zijn
 
err, ik huur een etage met bijbehorende berging/schuur
da's een redelijk ruime schuur (kunnen 2 motoren met gemak naast elkaar)
met een lullige standaard deur

ik bof nog, ik woon op de hoek met hele ruime insteek
(buurvrouw wilde advies over een kattenluik in haar voordeur, maar die zie ik ook nog steeds niet ;)


Overleg eens met de verhuurder wat de mogelijkheden zijn wanneer jij de ombouwkosten voor je rekening zou nemen.
 
Nee, je kunt niet op een makkelijke manier de spiegels inklapbaar maken, die zitten in die plastic kappen vast.

... :D


Nu pas gezien.

Kappen los en je kan de spiegel zelf naar voren wegklappen. Op deze manier komen ze ongeveer 5cm binnen de uiteinde van het stuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan