past een Suzuki GT500 blok onder een T500?

proes

Rookie
30 jun 2008
22
0
Hoi MFers,

Ik ben een gelukkige bezitter van een 1974 Suzuki T500, helaas wordt mijn versnelling bak op gezogen via mijn rechter cilinder. Ik heb nog een los GT500 blok liggen en zou dit onder mij T500 willen bouwen. Er zijn een par verschillen zoal de ontsteking. Is er iemand hier online we ervaring heeft met gt/t 500 motoren.
 
Dat olie opzuigen komt zeer waarschijnlijk door kapotte simmerringen, vaak veroorzaakt door lang stil staan. Is je andere blok wel goed? Toevallig ook de hoogste versnelling kapot? (Door lage oliestand in blok?)
 
Laatst bewerkt:
Past gewoon.
GT is wat minder PK's dan T
En precies wat Ijzervreter zegt de krukas-kering is 99% ruk, dus als je die eronder hangt zie je na een paar ritten erg veel rook en moet het blok uit elkaar. Ook dat van de 5e versnelling is waar als die te weinig olie krijgt gaat hij zingen.
 
Hoi MFers,

Ik ben een gelukkige bezitter van een 1974 Suzuki T500, helaas wordt mijn versnelling bak op gezogen via mijn rechter cilinder. Ik heb nog een los GT500 blok liggen en zou dit onder mij T500 willen bouwen. Er zijn een par verschillen zoal de ontsteking. Is er iemand hier online we ervaring heeft met gt/t 500 motoren.
Gt blok kun je overzetten. Blokken zijn iets beter omdat ze inwendig een schotje iets hoger hebben waardoor er meer olie in de bak blijft zitten. De versnellingsbakken van de gt's zijn vaak ook een stuk beter hierdoor. Ontsteking is inderdaad anders. Die van de gr heeft elektronische componenten die duur zijn en niet altijd meer goed.
Maar ook de krukas van het gr blok kan waarschijnlijk nieuwe keerkringen gebruiken als het lang heeft gelegen. Die keerkringen drogen uit.... Met als gevolg dat de olie uit de bak wordt opgezogen en verbrand.
 
Laatst bewerkt:
Draai je GT500 blok uitelkaar, haal daar de bovenbouw af, versnellingsbak en koppeling uit. gooi de rest in de plons, en bouw je T500 blok opnieuw op! zonde om een T te verminken met een GT blok :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan