Past een taartschep zx-6r '00-'01 ook op '98-'99?

KawaZX-R

MF veteraan
8 apr 2004
4.373
0
Reeuwijk
ik kan nergens vinden of een origineel onderachterspatbord van een Kawa ZX6R uit '00'-'01 het zelfde is als die van een '98-'99 model. Ik zou het graag willen weten aangezien ik er eentje zoek en op ebay zie ik vaker taartscheppies van een '00-'01 model.

Thanks.

ps. als iemand zo'n ding te koop heeft voah wehnach O-)
 
Laatst bewerkt:
hehehe onder = achter :X

Ik bedoel dat enorme zwarte ding onder je kont dat fungeert als kentekenplaat en knippers houder/kofferbak/accubak/spatbord
Dus niet een huggertje

ik hoorde trouwens net van een Duitser dat die dingen niet hetzelfde zijn B| Heeftie gelijk???
 
Dit ding dus


full
 

Thanks :)

Waarom wil je het er eigenlijk erop houden? Is niet moeilijk om het zelf te maken (metaal dan) en persoonlijk vind ik het mooier (smaken verschillen).
Ik wil hem er niet ophouden alleen voor een strakke undertail moet ik de originele gaan verzagen. Ik zou er dus graag eentje reserve hebben indien dit hopeloos fout gaat en om hem later weer origineel te kunnen maken voor eventuele verkoop.
En zelf maken... hmmmm ik heb op dat gebied 2 linker poten dus dat wordt niks.
 
Laatst bewerkt:
Ok snap hem nu, heb zelf gewoon de orginele verzaagd en heb geen originele meer bij de hand.

Enige nadeel van het erafhalen van de taartschep is de grote waterstraal die je krijgt met regenachtig weer. Niet voor jezelf maar voor de personen achter je (scheelt weer in de bumperklevers) }) .
 
Ok snap hem nu, heb zelf gewoon de orginele verzaagd en heb geen originele meer bij de hand.

Enige nadeel van het erafhalen van de taartschep is de grote waterstraal die je krijgt met regenachtig weer. Niet voor jezelf maar voor de personen achter je (scheelt weer in de bumperklevers) }) .
Hehe inderdaad... Als je er zelf maar geen last van hebt toch }) Ik zie alleen maar voordelen :)
 
Hoe zit het eigenlijk met je kofferbak onder je duoseat. Die ben je wel kwijt lijkt me of niet?
Nee ben je niet kwijt. Is wel iets kleiner, maar de bodem daarvan is nu de bodemplaat.

Off topic:
Kawaroen heb je deze plaatjes ook in het groot?

ziet er erg interessant uit :9

Ja stuur me een mailtje.

Nogmaals off topic:
Kawaroen: Wat kostte een setje progressieve WP veren (als je ze zelf monteert)?
En je hebt ook een nieuwe achterdemper. Wat kostte die?
En is die het waard ??

Prijzen van de WP veren en demper staan geloof ik op wp.nl.
Voor mij was het het zeker waard, maar ik rij alleen nog maar op het circuit.
Voor straat gebruik zou ik alleen de voorveren vervangen.
 
Nog een vraag. De achterdemper van mijn zx6 is nogal lelijk geworden door waarschijnlijk weersomstandigheden en het niet netjes houden door de vorige eigenaar. Graag zou ik deze dus ook vervangen door een mooi blinkend dempertje. Op ebay kom ik ze regelmatig tegen, ook voor andere modellen zoals zx-9 en zx-6 van een later vanaf 2002. Ze zien er exact hetzelfde uit, maar passen deze ook op een zx6 uit 99?
 
Dat is idd jammer, dus toch ff verder zoeken naar een 2ehandsje. Kom ik gelijk weer ff terug op m'n eerdere vraag. Past een demper van een zx9 of nieuwere zx6 (2002 of jonger) ook op een '99er zx6
 
Past een demper van een zx9 of nieuwere zx6 (2002 of jonger) ook op een '99er zx6
Nou OK, even nagemeten

De lengte van hartafstand van de bevestigingspunten van de demper ....
.. is voor een ZX-6R uit 2000 J1 in gedemonteerde toestand 34 cm
.. is voor een ZX-9R uit 2002 F1 in gemonteerde toestand 34 cm (!)
enig verschil is dat die een piggy-back naar de zijkant heeft vanwege een verstevigde achterbrug voor de rest zijn de maten gelijk, dat verbaasd mij dus wel omdat die 9 toch 18 kilo zwaarder is

nu nog de vraag of een demper van een 6 uit 1999 G2 dezelfde is als die van 2000 J1
dat weet ik niet, maar ik dacht dat de verschillen tussen het G-model en het J-model beperkt zijn
 
Dank je voor het uitzoeken. Volgens mij is een zx6 2002 demper gelijk aan die van een '98-'01. Enige verschil is dattie blank is ipv dat messing achtige kleurtje.

Hier een plaatje van een zx6 2002 demper:

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan