past een Yamaha FZ 750 wel ons voor de vakantie!!

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Beste motorrijders,
ik heb zou graag wat meer willen weten over de Yamaha FZ 750 uit 1990 met 40.000 op de teller
deze is mij namelijk tekoop aangeboden voor 2250 euro.

Enkele gegevens van mij zijn:
vanaf 13 juni mijn rijbewijs en wil met de motor richting frankrijk met duo passagier
Ikzelf weeg 100 kilo en ben 1.93m lang mij duo passagier (vrindin)
weegt 67 kilo en is 1.80 lang.
verder wil ik gebruik maken van tanktas 2 zadeltassen en een bagage rek
nu komt mij vraag, doe ik er goed aan om deze goed geprijsde motor aanteschaffen en kan ik hier
een lekker afstand mee rijden?

Ik hoor het graag
alvast bedankt

GreetZ
Dennis brouwer :]
 
fijne motor
geen specif gebreken
en ja je kan er goed mee op vakantie.

maare, vanaf juni rijbewijs = nog te halen?
 
Laatst bewerkt:
hallo GSX,
wat de reacies betreft, ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben, en ik hoop dat dat niet zal gebeuren, want ipv een cbr of gsx lijkt me deze moter ook wel oke (2250)


mvg
dennis brouwer :]
 
beste allexx

"er zijn geen FZ750 uit"
betekend dit dat de de FZ750 tot 1990 gemmakt zijn of vanaf 1991

mvg
dennis Brouwer :]
 
Ziet er leuk uit. Voor meer gegevens over dit type fiets klik hier.

Qua vermogen op/over het randje voor een beginner, maar in dit geval niet erg omdat je bergen gewicht moet meezeulen...
 
Fijne toerfiets, heb er zelf ook 1... Maarruh, ze zijn best smal en laag, dus qua lengte eerst even passen a.u.b !
 
:+ Hallo!

Je rijbewijs kan je halen in 3 dagen. Althans zo heb ik het in 1997 gehaald bij rijschool Bruinsma in Utrecht. Je moet wel aanleg hebben om het zo snel te kunnen halen. Ervaring op een schakel-brommer of cross-motor is zeker handig. Ik moest eerst een rij-test doen en omdat ik werkzaam ben in de zeevaart kreeg ik via mijn werkgever een verklaring waar het CBR je op een afroep-lijst plaatst op een zgn. reserve-lijst. Hangt dus ook af van wat creativiteit van je werkgever. In de weken vooraf aan het lessen heeft mijn vriendin mij enkele bijzondere verichtingen voor gedaan op een parkeerplaats. Dat heeft gescheeld, want de rij-instructeur wil dat je eerst de bijzondere verichtingen goed kan, voordat je de weg op kan. Het waren wel erg lange dagen, je zit de hele dag op de motor. De derde, laatste dag rij je s'middags af en ik moet je zeggen dat ik mazzel had, want het begon tijdens het afrijden te regenen. En met regen had ik toen nog niet gereden.



Kijk maar op www.bruinsma.net


Aanrader: Mijn auto-rijbewijs heb ik in 10 dagen gehaald via de ANWB. *D
 
De FZ750 zal inderdaad best tot 90 of 91 gemaakt zijn, maar zoals eerder opgemerkt is het model in Nederland tot 1995 nieuw uitgeleverd. Het is een uitstekende sporttourder, een nadeel is dat de duovoetsteunen vrij hoog staan, wat vooral door een passagier van 1.80 minder gewaardeerd kan worden (en dan zat mijn broertje nog maar een goed uurtje achterop). Verder heeft ie zeker met een originele uitlaat vrij veel vermogen onderin en zal dus ook met minder ervaring goed te rijden zijn.

Groetjes, Dutch (coordinator NL FZ groep)
 
Terug
Bovenaan Onderaan