past elke velg op een ktm ?

corky

Die hard MF'er
20 feb 2005
324
0
ergens en nergens
ik wil van mijne enduro een sm maken, maar de velgen zijn nieuw veel te duur om ze op een 11 jarige moto te leggen. mijn originele velgen wil ik behouden voor regelmatig eens op parcour te gaan of ergens te raggen. in de buurt is er een motosloperij maar die heeft enkel japanse baanmotoren nu is mijn vraag kan ik die velgen passend maken?
 
ben best wel handig maar wou gewoon weten welke velgen van welke moto kon gebruiken zodat ik geen miskoop zou begaan. ;)
 
Laatst bewerkt:
de wiellagers moet ik toch veranderen naar de dikte van mijn as maar dat is het enige dan waar ik moet naar kijken?
 
Heel simpel

NEE

Bijna elke velg past wel, het is de naaf die bepaald of je hem erop kan zetten of niet. De naaf is op maat gemaakt om tussen je voorvork te passen en de naaf bepaald waar je remschijf hangt ten opzichte van je remklauw.

Het is mij niet gelukt om een naaf van een KLX650 op een KLR650 te zetten. Uiteindelijk een tweede KLR erbij gekocht om verschillende onderdelen eraf te slopen. :P
 
De rest van die KLX heb je zeker niet meer? Die is vast en zeker op weg naar de eeuwige jachtvelden als ik jouw rijstijl* zo heb ingecalculeerd? Hahahhahhhaahha ;)





* Ik reed achter je op mijn Honda XR 600 R SM tijdens de 1e SPSM meeting *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan