Past het XR600R blok in een XL600R frame?

DanoSM

MF veteraan
17 jun 2003
2.129
2
Hey mensen,

Ik moet mijn XL blok uit elkaar halen ivm een verbrande/verbogen klep.
Ik kan aan een XR600R blok komen, het oude type, met 2 carbs voor een leuk prijsje. Past deze zonder gelas, gezaag enz in mijn XL600R frame, als tijdelijke oplossing?
Dus u vast voor de reacties.
 
volgens mij wel.
Enige verschil kan misschien zijn dat een xrblok wat hoger is door de langere slag...zal geen problemen geven denk ik.

ik heb XL pakkingset gebruikt voor mn XR...en de carterpakking past precies, dus die ophangpunten zullen hetzelfde zijn, verder heb je nog het ophangpunt bij de kop, en die is altijd nog iets uit te veilen als je blok een mm hoger blijkt te zijn.

Dus past wel..geloof dat sommigen wel vaker xr blokken eronder gooien ivm het vermogen ofzo.
 
Blokkie is exacto hetzelfde, alleen de ophangplaatjes aan de bovenkant, cylinder kop dus zijn wat anders :)
En leuk prijsje? moet je altijd doen, want je raak een goed lopend blok zonder problemen voor een voor jouw leuke prijs weer van de hand.
 
Blokkie is exacto hetzelfde, alleen de ophangplaatjes aan de bovenkant, cylinder kop dus zijn wat anders :)
En leuk prijsje? moet je altijd doen, want je raak een goed lopend blok zonder problemen voor een voor jouw leuke prijs weer van de hand.

:^

tenzij het XR blok ook verrot is.
Maar als je dat xr blok eronder hebt..waarom hou je die er dan niet onder?
 
Met dat blok krijg ik er een half complete motor bij. Die wil ik ook langzaam aan compleet maken. Is waarschijnlijk een wat langer termijn projectje.

Maar top dat hij erin past!! *D
Hoef ik gelijk niet meer in te rijden!!
 
Ik ga waarschijnlijk woensdag dat XR blokje halen. Maar ik kan dus de bovenste ophangplaatjes van de XR gebruiken, om het XR blok in de XL te plaatsen?
Dus de frames zijn gelijk, maar alleen de ophangplaatjes zijn verschillend?
Of zijn de ophangpunten van de cilinderkop aan het frame wel anders en moet ik zelf plaatsje maken?
 
net welk bouwjaar dat ding is kan je jouw plaatjes gebruiken, anders gewoon die bij het XR blok zitten.
 
Ik ben vanavond langs geweest voor de XR, in plaats van woensdag.
Maar helaas, hij zag er nog wel redelijk uit, maar de compressie was erg laag. Die kwam niet in de buurt van mijn XL600r. Hij kickte even zwaar of zelfs nog lichter dan mijn klr250. Dus die heeft cilinderkop problemen (kleppen) of de zuiger en cilinder zijn niet jofel meer. En daarbij ontkoppelde de koppeling niet meer. Was dus een gaar blok helaas. Dan maar snel de XL repareren.

Bedankt voor de reacties in ieder geval :)
 
heb je er een advertentie ofzo van? misschien wil ik het wel gaan opknappen dan..
Mail me anders even.
 
Terug
Bovenaan Onderaan