Past ie door de deur?

thenico

MF'er
8 mei 2013
194
73
Ik wil graag een adventure fietsje kopen (Multistrada), maar zit even met een vraag die de ervaringsdeskundigen hier vast wel makkelijk kunnen beantwoorden.
Als ik iets beter had opgelet met wiskunde had ik het waarschijnlijk kunnen uitrekenen, maar goed das nu te laat :$, gelukkig is er dit forum nog.

Mijn schuurdeur is 89cm, het stuur is echter 100cm. Krijg ik die er in (stuur scheef en wellicht beetje kantelen?) Of is dat geen realistisch idee?
Ik begrijp dat je de deur breder kunt laten maken, maar aangezien dat nogal een prijzige aangelegenheid is, en we over 6 maanden verhuizen is dat geen mogelijkheid, en 6 maanden wachten met het kopen van een nieuwe motor ook niet O-) .

Mijn dank voor de hulp :}:}
 
Een paar cm is geen probleem, maar 11cm is wel fors, maar zolang er geen andere delen van de motor breed zijn, is het ms te doen.

Euh, motor voor een proefrit meenemen en uitproberen?
Zo heb ik het met mijn R1200GS ook gedaan en daar heb ik dan nog met de hangtieten te maken.
 
Dat gaat wel lukken, als het achter de deur maar weer vrije ruimte is.
En dat kleine rot-r d eetje is ook een meter breed, met spiegels, krijg ik ook door de gang heen

Ik zag bij Goedhart een Multistrada staan, met prijsje erop...
Voor die prijs, dacht ik, daar koop ik 100 FZRren voor...
 
Ff voorzichtig met de spiegels en stuureindes zijn. Links rechts steken en duwen maar. Is echt geen probleem.
 
Ik wil graag een adventure fietsje kopen (Multistrada), maar zit even met een vraag die de ervaringsdeskundigen hier vast wel makkelijk kunnen beantwoorden.
Als ik iets beter had opgelet met wiskunde had ik het waarschijnlijk kunnen uitrekenen, maar goed das nu te laat :$, gelukkig is er dit forum nog.

Mijn schuurdeur is 89cm, het stuur is echter 100cm. Krijg ik die er in (stuur scheef en wellicht beetje kantelen?) Of is dat geen realistisch idee?
Ik begrijp dat je de deur breder kunt laten maken, maar aangezien dat nogal een prijzige aangelegenheid is, en we over 6 maanden verhuizen is dat geen mogelijkheid, en 6 maanden wachten met het kopen van een nieuwe motor ook niet O-) .

Mijn dank voor de hulp :}:}
Multi 1200s/950/950s rij ik er zo in met een beetje sturen/kantelen. Dus geen probleem.
 
Moet je ook een drempel over?
Zolang het vlak is zijn en je niet een bocht om hoeft, zal het wel lukken. Ik moet ook een klein beetje stuur schreef houden, maar dat verschil is niet zo groot.
Ik zou het even proberen met de proefrit.

Kan je hem niet voor 6 maanden onder een hoes parkeren. Dan kan hij in de winter in je nieuwe huis mooi maar binnen.
 
uhhh :? oh ja, het is vrijdag :)

Man, wat maak je je druk,kopen dat ding en krijg je hem niet in de schuur zet je hem toch lekker onder een hoes voor die 6 maandjes
 
hangt er ook vanaf of je m dan vooruit of achteruit de schuur in wilt rijden. :Y
en ook of de motor ´smal´ genoeg is voor jezelf om je tussen de deurpost en de motor door te wurmen.
kwestie van eerst je voorwiel over de drempel, dan een voor een de spiegels, dan jezelf erlangs wurmen, en vervolgens de rest van de motor.
is dan wel handig om hem eerst recht voor de deur te zetten.:Y
je zal de eerste niet zijn die anders na het zich in de schuur wurmen erachter komt dat de voetsteun of uitlaat tegen de deurpost komt, en
je dus weer van voren af aan kan beginnen, NADAT de machine alsnog recht voor de deuropening gezet is _O-

op deze manier zet ik ook mijn motoren in de schuur, en het word vanzelf een handigheid.
al heb ik laatst wel de deurposten opnieuw geverfd, vanwege de door de motor weg-geschraapte verf.
sporen van de tijd dat ik er nog niet zo handig in was :N
 
Ik trek nog het behang en de verf ervanaf, met name de Auspuff brengt veel schade toe
 
Mijn oude Electra Glide Ultra Classic (dus met zij- en topkoffers, batwingfairing, crashbars, beenkappen: the full Chesterfield experience) staat bij mij in de hal...gaat er door de voordeur in- en uit...zij het met enig beleid.
 
Mijn oude Electra Glide Ultra Classic (dus met zij- en topkoffers, batwingfairing, crashbars, beenkappen: the full Chesterfield experience) staat bij mij in de hal...gaat er door de voordeur in- en uit...zij het met enig beleid.
Dat gezegd hebbende, hij gaat er tegenwoordig nooit meer uit, hij staat als een soort decoratief geval in de hoek...
 
hangt er ook vanaf of je m dan vooruit of achteruit de schuur in wilt rijden. :Y
en ook of de motor ´smal´ genoeg is voor jezelf om je tussen de deurpost en de motor door te wurmen.
kwestie van eerst je voorwiel over de drempel, dan een voor een de spiegels, dan jezelf erlangs wurmen, en vervolgens de rest van de motor.
is dan wel handig om hem eerst recht voor de deur te zetten.:Y
je zal de eerste niet zijn die anders na het zich in de schuur wurmen erachter komt dat de voetsteun of uitlaat tegen de deurpost komt, en
je dus weer van voren af aan kan beginnen, NADAT de machine alsnog recht voor de deuropening gezet is _O-

op deze manier zet ik ook mijn motoren in de schuur, en het word vanzelf een handigheid.
al heb ik laatst wel de deurposten opnieuw geverfd, vanwege de door de motor weg-geschraapte verf.
sporen van de tijd dat ik er nog niet zo handig in was :N
Waarom achteruit erin?
Waarom ernaast lopen?
Waarom recht ervoor?
Dit maakt het alleen maar lasiger toch.
Ik zit op de motor en rij hem er vooruit schuin in en raak de deurposten niet.

Recht ervoor is alleen maar lastiger, en ernaast lopen nog lastiger, bij de multi zitten de spiegels op het stuur dus geen last van.

Ben ik nu zo handig of.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan