Past mijn motor in de schuur?

X-ADV93

Rookie
9 sep 2022
1
0
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende bestuurder en op zoek naar een motor. Ik heb een aantal motoren op het oog echter heb ik weinig tot geen ervaring met het stallen van een motor in mijn schuur.

De ingang van mijn (stenen)schuur is 80cm breed en ik kan er recht in rijden (klein drempeltje). De motoren die ik op het oog heb hebben een (stuur)breedte van 88-90cm (o.a. Yamaha Tracer 900).
Ik ken helaas niemand met soortgelijke motoren om even te passen.

Iemand advies of dit gaat lukken en hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Bedankt!!
 
Op zich kan dit wel als je de motor licht kantelt, en dan het stuur draait, 1 kant er door, beetje naar voren lopen, andere kant op kantelen, en stuur andere kant op draaien.
Zo deed ik dat vroeger met mijn brommer ook door een smal poortje van onze tuin.

Het kleine drempeltje maakt het wel een beetje tricky, daar moet je redelijk vloeiend overheen kunnen maar dat is op te lossen met een schuin plankje als op/afritje lijkt me
 
Moet wel lukken, stuur moet je even bij inrijden om de deurpost "haken". Lukt mij ook elke dag, daar wen je wel aan.

Zolang je er maar makkelijk recht voor kan komen.

En dat drempeltje heb ik ook. Heb er even een schuin plankje voor gemaakt, en hobbel er zo in de 1e versnelling op de koppeling, zittend op de motor, naar binnen.
 
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende bestuurder en op zoek naar een motor. Ik heb een aantal motoren op het oog echter heb ik weinig tot geen ervaring met het stallen van een motor in mijn schuur.

De ingang van mijn (stenen)schuur is 80cm breed en ik kan er recht in rijden (klein drempeltje). De motoren die ik op het oog heb hebben een (stuur)breedte van 88-90cm (o.a. Yamaha Tracer 900).
Ik ken helaas niemand met soortgelijke motoren om even te passen.

Iemand advies of dit gaat lukken en hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Bedankt!!


Exact er voor gaan staan, ongeveer op een meter of 2 indien mogelijk, hoe verder hoe beter.
Koppeling in.
Rev'en tot het rode gebied.
Koppeling laten schieten.

Er zijn nu 2 mogelijkheden.

1 het stuur past voortaan altijd omdat hij nu 79,8cm is geworden
2 de deurpost is nu tussen de 88 en 1 meter breed geworden

( vergeet geen , Yeeeeeeet te roepen )



Iets serieuzer, pak een bezemsteel en zaag die af op 90 cm.
Krijg je die erdoor geschommeld , past je motor ook wel.
 
Zoals al aangegeven. Ja hoor, zal wel lukken. Eerste 2x gaan kut. Dan krijg je er handigheid in en staat ie zo binnen, mits je hem idd recht voor de deur krijgt. Hier was het het makkelijkste om hem met de achterkant eerst naar binnen te doen. Binnen op een motor-mover zetten en kon ik hem zo 90 graden draaien en int hoekkie zetten

Screenshot_20220909-104907_Gallery.jpg


Zo'n ding. Oude foto, maar even als voorbeeld
 
Scooters en motoren moeten bij mij ook altijd door een versmalde poort. Even 'wiggelen' en de motor is er zo doorheen. De muur aan de ene kant maakt het wel tricky, maar als je doorhebt welke kant van het stuur je het best als eerste door het gat van de deur kan halen, ben je binnen de kortste keren net zo snel door die deur als wanneer het er niet zou zijn.
 
Zoals al aangegeven. Ja hoor, zal wel lukken. Eerste 2x gaan kut. Dan krijg je er handigheid in en staat ie zo binnen, mits je hem idd recht voor de deur krijgt. Hier was het het makkelijkste om hem met de achterkant eerst naar binnen te doen. Binnen op een motor-mover zetten en kon ik hem zo 90 graden draaien en int hoekkie zetten

Bekijk bijlage 1801903

Zo'n ding. Oude foto, maar even als voorbeeld
Zo"n ding heeft mij mn middenbok gekost... omdat ie wat hoger is dan de echte grond, staat die middenbok onder een kleinere hoek dan normaal voordat je echt kracht gaat zetten. In mijn geval mooi afgescheurd...
 
Zat er dan al niet een zwak punt in de constructie? Ik heb dat ding gebruikt met een CBR 600 F3, gsx 600f, fazer, fjr1300 en kawa versys 1000. In al die jaren nooit problemen gehad. Wel kloten dat het bij jou een middenbok koste.
 
Kan altijd dat er al een scheurtje zat natuurlijk, was een 20jr oude motor.

Maar toen het eenmaal gebeurd was nog eens goed naar het concept gekeken, snapte wel dat dat gewoon niet goed gaat. Je moest ook echt kracht bij zetten om hem op die mover op de bok te krijgen, alleen mijn gewicht (95kg) was niet genoeg.

Toen die mover ook meteen weer op marktplaats gezet en de restanten vd middenbok er af getrokken _O-
 
De ingang van mijn (stenen)schuur is 80cm breed en ik kan er recht in rijden (klein drempeltje). De motoren die ik op het oog heb hebben een (stuur)breedte van 88-90cm

slijpschijf op muurtje en er een 100cm opening van maken met een één of twee deuren en een dikke sluitbalk?
 
Als ik met mijn Multi de lift in kan zonder mijn spiegels in te klappen,dan gaat je dat zeker lukken!
 
Een maat van mij heeft 't opgelost door de deuropening breder te maken met een 2e smal deurtje van ca 30cm.
Normaal alleen gebruik van gewone schuurdeur, maar bij inrijden van de motor gaat 2e deurtje aan overzijde ook open.
Dan is de opening ca 1.20m breed zodat zelfs een BMW RT gewoon naar binnen kan.
 
Zo iets had ik ook gedaan met de poort, daar moesten onze Guzzie's door naar binnen.
Veel plezier van gehad, de Guzzie's dan he :+
 
Zelfde probleem gehad.
Huis gekocht, en als eerst de deur uit de scheur weg laten halen en een rolluik van 120cm laten plaatsen.
Motor kon toen makkelijk naar binnen.
Daarna pas aan het huis begonnen.

(Is ondertussen alweer 21jaar geleden en huis verkocht. Roldeur zit er nog steeds in😏)
 
Terug
Bovenaan Onderaan