Past voorwiel ZX6 1999-2002 op model 2003/2004?

Icul8r

MF veteraan
6 nov 2002
2.065
64
Rotterdam
Ik heb een redelijke technische en specifieke vraag.

Ik heb een setje wielen gekocht voor wat blijkt het ZX6 modeljaar 1999 t/tm 2002. Beetje balen want deze zijn verkocht als zijnde een setj voor modeljaar 2003/2004. Ik zou deze wielen graag onder mijn ZX6 uit 2003 willen gebruiken voor op het circuit.

Het achterwiel heb ik reeds geprobeerd en werkt prima!

Het voorwiel heb ik nog niet geprobeerd omdat ik de grote inbus-dop nog niet heb....iemand een adresje?

Maar ik heb op voorhand wel al mijn twijfels.

Het voorwiel van modeljaar 1999-2002 heeft 300mm schijven van 5mm dik. Op de ZX6R van 2003/2004 zitten 280mm en 6mm dik.

Weet iemand of dit gaat passen en werken en remmen als je 10mm afstandsbusjes tussen je vork en remklauw monteert???

Zijn verder de wiellagers hetzelfde bijvoorbeeld?

Ik hoor graag jullie reacties!
 
Koop ontbinden, omdat er iets aan je is verkocht onder valse informatie. Iedere keer bij het velgwisselen kloten met pasbussen tussen klauw en vork, enzovoort. zou ik in ieder geval geen zin in hebben.
 
Ik zou het achterwiel houden, als dat wel past, en het voorwiel verkopen. Dan een ander voorwiel op de kop tikken, staan er links en rechts wel wat te koop. Nadeel is dan wel dat je waarschijnlijk geen groen voorvelg krijgt...
 
Ola, even antwoord geven op mijn eigen vraag.

Ja het kan!!! Bijgevoegd een fotootje met de benodigde onderdelen. 4 spacers van 10mm voor de remklauwen en 2 spacers voor de as en 10mm langere bouten voor de remklauwen!!!

Links liggen overigens de originele spacers.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan