Pasvorm Leren Motorbroek

Maarreh TS, nu lijkt het op zo'n "told you so" topic, alsof iedereen meteen een perfect passende broek heeft gekocht.

Mijn eerste leren broek werd me ook aangesmeerd als "perfect passend". Ik had precies dezelfde uitstulping aan de achterkant en de knieën zaten ergens op m'n enkels..... en ja, ik had 'm wel op een motor gepast..... en ik had zo iets van: zal toch wel goed komen?

Kwam dus nooit goed en ik heb een jaartje later maar een broek bij Damen laten aanmeten. Zit perfect, maar is wel "iets" duurder.

Kocht een jaartje geleden nog een thermo-onderbroek. Paste perfect volgens de verkoopster. Ach, waarom zou je 'm dan nog passen? Maar ik kan er de marathon in lopen, zo ruim is ie.....
 
Maarreh TS, nu lijkt het op zo'n "told you so" topic, alsof iedereen meteen een perfect passende broek heeft gekocht.
.....


Als je een combi-broek koopt maar je gaat hem niet combineren heb je er weinig aan _O-

Niks met perfect passend te maken. Een combibroek moet je vastritsen aan de jas... dat is nou precies het hele principe van een combipak.
Je kan alleen in tegenstelling tot een overal eventueel de jas loshalen op een terras... zie daar de oorsprong van de combipak :+

Dus als er hier nog lezers zijn die denken dat ze alleen een combi-broek aan willen trekken :W

Wees voorbereid op veel commentaar als je met een bouwvakkersspleet rondrijdt _O-
 
Ik weet niet of je het topic helemaal doorgelezen hebt, maar ik heb dus al een aantal keer uitgelegd waarom ik het nog niet vastgeritst kan testen.

Maar nogmaals, de rits van de broek moet nog vastgezet worden in de jas (waar overigens ook een rits in zit, maar dan een ander). Maar als ik er nu mee naar de kleermaker ga en het is dan nog steeds niet goed, dan zijn mijn kansen wel verkeken als ik wil ruilen.
 
Dat van die bolling hou je meestal toch bij confectie broeken, heb het vaak genoeg bij gewone broeken en heb het ook gehad bij de broek van mijn combi pak maar jas er aan en nergens meer last van. Over de druk van de bescherming tegen je knieen durf ik niets te zeggen.
Kan je alleen vertellen dat je broekspijpen veuls te wijd zijn en ik vind het vreemd dat je een bijpassende jas hebt maar daar nog een rits in moet laten naaien :?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je het topic helemaal doorgelezen hebt, maar ik heb dus al een aantal keer uitgelegd waarom ik het nog niet vastgeritst kan testen.

Maar nogmaals, de rits van de broek moet nog vastgezet worden in de jas (waar overigens ook een rits in zit, maar dan een ander). Maar als ik er nu mee naar de kleermaker ga en het is dan nog steeds niet goed, dan zijn mijn kansen wel verkeken als ik wil ruilen.

Jawel en dus een waarschuwing voor de andere gebruikers...

dat je zonder het vast te ritsen gegarandeerd met een spleet rondrijdt _O-


nu is dat niet erg als je er zo uitziet...


BikiniBike.jpg



succes :W
 
Dit topic trekt wel een hoop "lolbroeken" :r
Ik zou het ruilen als het nog kan voor een goed passende combi,liefst broek en jas van hetzelfde merk.
Neem er wel de tijd voor en laat je goed adviseren bij een motorzaak met pasmotor
Succes.

ps: bij mijn eerste broek zaten ook de protectoren boven op de knieën,maar ik was wel de best geklede motorrijder op Assen ;)
 
Ok, nog maar een paar foto's gemaakt om het helemaal duidelijk te krijgen. Heb eigenlijk niet zo'n zin in het hele ruilgedoe, maar als het nodig is dan moet het maar. De vraag is dus, is dit normaal voor leren broeken, zo nee....past dit nog aan? En wat zouden jullie doen, ruilen? Het is al een maat L en XL is zeker te groot.

Als ik gewoon sta dan ziet het er zo uit. Op zich zit de broek dan zelfs een beetje ruim
[http://img7.yfrog.com/img7/5522/dsc1154gn.jpg (afbeelding)]

Als ik dan een klein beetje voorover buig dan gebeurt er dit
[http://img404.yfrog.com/img404/2792/dsc1155g.jpg (afbeelding)]

Nog verder voorover, krijg je dit. Wat mij opvalt is dat de rits dezelfde horizontale positie houdt, terwijl mijn lichaam diagonaal gaat.
[http://img180.yfrog.com/img180/8060/dsc1156.jpg (afbeelding)]

Als ik sta lijkt hij perfect
[http://img690.imageshack.us/img690/8489/dsc1158r.jpg (afbeelding)]


Als ik iets voorover buig heb ik dat ook met mijn broek, hoewel hij verder toch redelijk past, alleen begint het leer nu wat te rekken en hij zakt steeds meer af.
Erg vervelend, mijn jas had ik ook te snel gekocht en is eigenlijk veel te groot. -O-
Ik kan het ook niet aan elkaar ritsen omdat de ritsen verschillend zijn.

Als ik een nieuw pak ga kopen ga ik in ieder geval op de motor zitten en niet meer zo snel beslissen.
 
Uhm, heb zelf een overal gehaald en heb ook last van erg veel "druk" op me knieën. Bij TK hebben ze mij verteld dat dit nog wel goed komt, omdat er ook nog genoeg ruimte zou zitten op de stretch gedeeltes.

Ook vertelde ze mij dat een pak toch wel aardig strak moet zitten, bij de kuiten is dit nog niet zo'n ramp neem ik aan.. maar bij de boven benen moet hij toch wel lekker zitten.

Aangezien het altijd weer een hele aankoop is zou ik hem ook maar ruilen !! Of iig andere gaan passen, anders weet je nog niet waar je aan toe bent en krijg je later misschien wel spijt.

Just my 2 cents.
 
Vorig jaar nadat ik geslaagd was heb ik een leren Revit broek gekocht. Had nog nooit eerder motorbroek gekocht dus vertrouwde vol op de verkoopster. Deze vertelde dat de maat precies goed was en dat het nog iets uitrekt, toen ik op een motor ging zitten voelde het opzich ook goed aan en heb nog een maat groter geprobeerd maar dat zat niet goed volgens de verkoopster, er ontstonden teveel plooien.
Goed, ik dus vorig jaar gereden en ben nu ook weer aant rijden maar heb het idee dat die broek gewoon niet goed is. Rond de benen zit ie allemaal prima en bij de kuiten ook (soms met wat moeite) maar de broek hangt redelijk laag en zodra ik dan op mn motor rij worden mn bovenbenen tegen de tank aan gedrukt. Ik kan ze er met moeite een stukje van af houden. Dit lijkt mij niet goed en ik denk ook niet dat dit nog gaat rekken (?)
Wat denken jullie?
1. Broek te klein
2. Het rekt nog allemaal uit en gaat dan beter zitten.
3. Combinatie broek en motor (Yamaha FZR 600 met mijn 2 meter) is niet goed.

Graag jullie mening, begin namelijk echt te denken dat ik een miskoop heb gedaan. Beetje zonde van me geld..
 
Bij mij zat mn revit leren broek pas na een jaar ofzo echt goed, dus een heel jaar lang rondgereden, en daarna zat ie perfect.. met m'n nieuwe alpinestars combi heb ik nu ook dat ie nog wat strak zit, maar wel goed als ik op de motor zit. Ik draag er nu wel altijd een thermo broek onder, zorgt ook net voor wat demping/minder scherpe druk van de kniebeschermers op je knie.
 
Oke, maar ik heb nu het idee dat de broek te laag is en mn kruis te laag hangt. Hierdoor kan ik op de motor mn benen haast niet van de tank af houden. Kneesliders zitten wel gewoon op de goede plek, dat is het rare..
Iemand anders nog ideeen?
 
Oke, maar ik heb nu het idee dat de broek te laag is en mn kruis te laag hangt. Hierdoor kan ik op de motor mn benen haast niet van de tank af houden. Kneesliders zitten wel gewoon op de goede plek, dat is het rare..
Iemand anders nog ideeen?

Zoals reeds gezegd........ Als je je jas aan hebt, en vastmaakt aan je broek, blijft je broek daardoor op de juiste plek zitten :)
Ik rijd ook nooit met alléén een leren broek, om bovenstaande reden!
Komt wel goed, kwestie van tijd (dat wil zeggen: kilometers maken!)!
 
Laatst bewerkt:
Hahah dan heb ik denk ik een verkeerde jas. Heb nu een alpinestars textieljas en revit leren broek. Kan inderdaad niet aan elkaar.
HOop dan wel dat die Revit leren jassen relatief lang zijn want anders komen ze niet eens bij elkaar in de buurt..
 
zie je maar weer dat zonder proef zitten iets heel anders kan uitpakken.
mijn pak zat ook erg vreemd in het begin, en er gelijk 25 duizend kliks
tegen aan gegooid en veel leervet er op..... :Y
nu op de motor zit ie perfect, maar er af is het niks :N maar daar is ie ook
niet voor gemaakt natuurlijk...
broertje heeft zins vorige week deze, en ja pas zitten deed ie wel natuurlijk.
en ook bij hem zit het buiten de motor niet echt super..en het is nog erg nieuw...
full
 
Als we het dan toch over broeken hebben: Ik heb laatst een leren broek gekocht en heb het gevoel dat die nogal knelt in mijn knieholtes. Zit daar te opgepropt als het ware. Wordt dit beter?
 
Ik weet niet of je het topic helemaal doorgelezen hebt, maar ik heb dus al een aantal keer uitgelegd waarom ik het nog niet vastgeritst kan testen.

Maar nogmaals, de rits van de broek moet nog vastgezet worden in de jas (waar overigens ook een rits in zit, maar dan een ander). Maar als ik er nu mee naar de kleermaker ga en het is dan nog steeds niet goed, dan zijn mijn kansen wel verkeken als ik wil ruilen.

Ik heb ook een combipak van Bering, broek met bijbehorende jas en de ritsen zitten er al gewoon in hoor. Ik betwijfel of het door jou gekochte jack wel bedoelt is voor een combipak of in combinatie met de broek die je hebt.
 
Heb mijn pak gekocht in November omdat ik de grafauto van mijn vader ging begeleiden naar het crematorium

Woog toen nog 120 kilo inmiddels nog maar 105.

Broek is qua lopen nu ook te groot maar eenmaal aangeritst weinig problemen mee hoor.

Knietjes blijven op hun plek sliders zitten er net schuin onder.

En bouwvakkers decolleté ook geen last van op me fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan