pasvorm nolan n94 replica na 1 jaar waardeloos

blola

MF veteraan
14 sep 2005
6.944
0
tussen de rivieren
ik heb een n94 replica..
ik heb de helm strak passend gekocht nu naar dat ik hem 1 seizoen goed gebruikt heb is de pasvorm waardeloos.
bij hoge snelheden rukt de helm gewoon aan mijn kinbandje.
valt zo iets onder de garantie?
zijn er meer hier met het zelfde probleem.
 
Waarschijnlijk toch een te grote maat gekocht.
Als een helm op moment van aanschaf perfect zit, kun je er de donder op zeggen dat deze later ruimer wordt nadat deze is 'ingezeten'.

Garantie zal het daardoor zeker niet zijn, maar misschien dat de winkel waar je de helm hebt gekocht iets schappelijks voor je wilt doen.
Ik zou er echter niet al te veel hoop op nahouden, in principe ben je zelf met de maat akkoord gegaan toen je de helm mee nam.
 
Waarschijnlijk toch een te grote maat gekocht.
Als een helm op moment van aanschaf perfect zit, kun je er de donder op zeggen dat deze later ruimer wordt nadat deze is 'ingezeten'.

Garantie zal het daardoor zeker niet zijn, maar misschien dat de winkel waar je de helm hebt gekocht iets schappelijks voor je wilt doen.
Ik zou er echter niet al te veel hoop op nahouden, in principe ben je zelf met de maat akkoord gegaan toen je de helm mee nam.

hij zat echt super strak dat je oren gaan gloeien als je hem afdoet.
het is een s.
ik heb hem bij termaat gekocht.
mij vorige helm een agv pro die had ik net zo krap gekocht en die zat na 2 jaar nog gewoon goed.
en hoelang is de inzit periode dan?
heb er nu denk ik tussen de 8000 en 10000 km mee rond gereden en nog wat uurtjes karten.
naar mijn idee moet een helm niet steeds ruimer gaan zitten
 
Misschien je wangstukken vervangen :? Ik weet niet of dat bij nolan kan. Bij shoei iig wel.
 
De wangkussens (cheek pads) zijn wasbaar, dus die kan je verwijderen.
Dan kan je ze vrijwel zeker ook vervangen voor een kleinere maat.

Gewoon even navragen bij je dealer.
 
naar mijn idee moet een helm niet steeds ruimer gaan zitten

Toch gebeurt dat wel. Door het gebruik slinkt het materiaal van de kussens, maar ook het schuim van de binnenhelm.
Da's niet vreemd als de helm een jaar of 6 oud is en dagelijks gebruikt, maar inderdaad wel "wat" vroeg als dat binnen een jaar gebeurt.
Waarom neem je geen contact met Nolan op? Ik kan me niet voorstellen dat ze hier blij mee zijn?
 
Zelfde ervaring met een N84 gehad maar na enkele maanden al. Toen zo een bivakmutsje op gedaan en was het redelijk maar niet erg lang later was het weer te ruim.
Voor mij nooit meer een Nolan!
 
ik rij nu 3 jaar met arai ,zelfde verhaal,na 1 jaar rijden kan ie in de bak,Ik heb nu de rx7 gp ,monster replica ,das een model waarvan je de binnenkant kunt vervangen.Ik wacht af of dat werkt :/ :/
 
Wellicht een paar kg afgevallen? Dunnere kop gekregen?
Of probeer het andersom, eet meer! Kweek een dikkere kop :P

Nee, ik heb een AGV, nou zo'n 3 jaar.

Ik ben wel wat afgevallen (+-15kg) maar toch zit ie nog redelijk. Dus ik denk dat je bij AGV goed zit dan :)

Zo zeggen ze dat ieder type hoofd een bepaald type helm past :Y

Bij mijn dealer hebben ze m'n hoofd ooit voor een Suomy-hoofd uitgemaakt, die ga ik zaterdag dan ook maar eens eentje halen, zal mij benieuwen :+
 
Zelfde bij mijn Nolan N62. Is nu na zo'n 3500 km ook iets ruimer aan de zijkanten en bovenkant aan het worden. Het lijkt wel of dat het zo hoort?!

Nog iets anders bij deze helm: bij omkijken op de snelweg vliegt het vizier wel eens open.. Het vizier kan niet vaster gezet worden op een of andere manier :?
 
Laatst bewerkt:
ik rij nu 3 jaar met arai ,zelfde verhaal,na 1 jaar rijden kan ie in de bak,Ik heb nu de rx7 gp ,monster replica ,das een model waarvan je de binnenkant kunt vervangen.Ik wacht af of dat werkt :/ :/
Je gaat met je Arai gewoon langs de Arai dealer of de servicebus en dan worden de wangstukken gewoon gratis opgevuld als de pasvorm wat ruimer wordt. En anders koop je nieuwe wangstukken.
 
Zelfde bij mijn Nolan N62. Is nu na zo'n 3500 km ook iets ruimer aan de zijkanten en bovenkant aan het worden. Het lijkt wel of dat het zo hoort?!

Nog iets anders bij deze helm: bij omkijken op de snelweg vliegt het vizier wel eens open.. Het vizier kan niet vaster gezet worden op een of andere manier :?

Zoals gezegd, élke helm wordt na verloop van tijd wel wát ruimer in het gebruik. Maar na 3500 km? :N
Dat vizier.... tja, dan zie je dat "alle waar is naar z'n geld" toch wel opgaat.
 
Misschien eens een scorpion exo proberen, die heeft oppomp wangstukken. Dan blijft hij altijd strak zitten *O* Ik heb er ook last van en ik gebruik een Shark, het 3mm. vizier van shark is dan weer wel fijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan