Pasvorm Schuberth S1 en R1

dropkikker

MF veteraan
27 jun 2005
1.048
62
Lichtenvoorde
Hallo,

Aangezien ik toe ben aan een nieuwe helm en ik donderdag jarig ben krijg ik als cadeau van mijn meisje een nieuwe helm *O* . In eerste instantie ging mijn interesse uit naar een Schuberth R1, maar deze is bijna nergens meer verkrijgbaar in de kleur welke ik mooi vind.

Nu is mijn oog dan ook gevallen op de Schuberth S1 pro, deze wil ik dan online bestellen bij Fc Moto. Ik heb een paar dagen geleden proefgereden met een R1 in de maat S, deze paste perfect maar was dus helaas niet in de kleur die ik mooi vind. Nou is het zo dat in mijn buurt geen enkele motorzaak de S1 pro op voorraad heeft in de maat S.. Ik heb zojuist getelefoneerd met Hein-Gericke in Bocholt en deze wisten mij te vertellen dat de pasvorm precies hetzelfde is. Dus tussen een R1 en een S1 zou geen verschil moeten zitten.

Aangezien er vast wel rijders tussen zitten hier die beide helmen wel een keer opgehad hebben, had ik graag jullie ervaring/mening gehad over de pasvorm van beide helmen.

Groeten Mark
 
ik dacht dat Schuberth maten in getallen hanteerde? (dus 56 etc)


Ze hanteren allebei:


Head size in cm SCHUBERTH helmet sizes Alpha helmet sizes

52 to 53 52/53 XS

54 to 55 54/55 S

56 to 57 56/57 M

58 to 59 58/59 L

60 to 61 60/61 XL

62 to 63 62/63 XXL

64 and bigger 64/65 XXXL
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een S1 in maat 57 en een oudere R1 in de maat 56/57 en die zijn wat pasform gelijk.
De S1 iets meer "mona toetje", maar dat komt omdat deze helm nieuwer is. De schuimschalen zijn volgens mij gelijk wat maat.
 
Laatst bewerkt:
bellen met termaat in nijmegen..volgens mij heeft hij ze beiden nog op voorraad..

www.termaatmotoren.nl
 
Hallo,

Aangezien ik toe ben aan een nieuwe helm en ik donderdag jarig ben krijg ik als cadeau van mijn meisje een nieuwe helm *O* . In eerste instantie ging mijn interesse uit naar een Schuberth R1, maar deze is bijna nergens meer verkrijgbaar in de kleur welke ik mooi vind.

Nu is mijn oog dan ook gevallen op de Schuberth S1 pro, deze wil ik dan online bestellen bij Fc Moto. Ik heb een paar dagen geleden proefgereden met een R1 in de maat S, deze paste perfect maar was dus helaas niet in de kleur die ik mooi vind. Nou is het zo dat in mijn buurt geen enkele motorzaak de S1 pro op voorraad heeft in de maat S.. Ik heb zojuist getelefoneerd met Hein-Gericke in Bocholt en deze wisten mij te vertellen dat de pasvorm precies hetzelfde is. Dus tussen een R1 en een S1 zou geen verschil moeten zitten.

Aangezien er vast wel rijders tussen zitten hier die beide helmen wel een keer opgehad hebben, had ik graag jullie ervaring/mening gehad over de pasvorm van beide helmen.

Groeten Mark

Wacht even een paar weken en dan wordt de nieuwe Schuberth SR1 uitgeleverd. Onwijs vette helm!!
schubert-sr1-0000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het klopt dat ze ook met letters werken, er stond op 54/55 S. Ik ga er dan nu ook maar vanuit dat ze beide hetzelfde zijn en anders gaat de helm maar weer terug :)

Die nieuwe SR1 ziet er ook supergaaf uit, maar daar is de prijs dan ook naar!
Waarschijnlijk ga ik nu deze avond bestellen.. Ik laat jullie wel weten wanneer de helm binnen is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan