pasvorm TRW lucas remblokken

kawaholic

Die hard MF'er
29 apr 2008
318
6
beste,

heb vandaag nieuwe blokken gehaald voor mijn rj05 R6. Ik heb nu toch een aantal milimeters waar de blok de schijf niet raakt.
Heb wat research gedaan maar kom toch steeds op deze blokken uit.(MCB611SV) heb ook al eens een model eerder en later geprobeerd maar telkens de zelfde blokken.
heeft dit iemand al eens eerder mee gemaakt? Bij de oude remblokken is dit niet het geval. echter kan ik hier geen producent meer van achterhalen.

full
 
Laatst bewerkt:
wat je veel ziet, een rand op de buitenste randen van de remschijf.
door moet je de echte dikte van een remschijf ook meten met een schuifmaat uitsparing in de 'bek' en liefst een micrometer.

je zou hooguit je remblokset/pen kunnen vervangen als deze wat gesleten/verroest is.
maar lijkt me verder geen probleem.
 
@ zeroground. axiale remmen en ja ze zijn los geweest.

@halflive. die rand gaat wel roesten, bedoel niet inlopen.

@kapiteinkoek _O-

Ben pietje-precies met dit soort dingen. Had gewoon graag dezelfde(maat) blokken gehad als wat erop zaten. Helaas is de fabrikant niet meer afleesbaar. Had gehoopt dat iemand dit eens eerder gehad had en uiteindelijk voor een ander merk gekozen had. Een merk dat wel kwa maatvoering in de buurt zou komen als de oude blokken.

en zoals je ziet zit er toch bijna 5mm verschil in.
 
Laatst bewerkt:
ja de oude blokken zitten ook binnen de schijf, is altijd zo, zit soms een mm in als je ander merk blokken hebt, maar is niet schokkend.

tuurlijk is dit altijd zo. anders zouden op een gegeven moment je blokken tegen mekaar aan komen en kom je helemaal niet meer stil.

blijkbaar ben ik (misschien) iets te kieskeurig met dit soort dingen. maar vind 5mm verschil, best veel. maar zal wel even verder kijken of ik een oplossing ga vinden. zo kom ik ook niet verder. geef wel een terug koppeling als ik eruit ben.
 
die blokken hangen aan de pen, de afmeting van de voering is minder interessant voor jouw vraag aangezien het blok 'dichter bij je remblokpen' zou moeten hangen .

snap dat je pietje precies bent maar afgezien van OEM zou ik gewoon deze blokken laten zitten, zelfs kans dat origineel/oem deze afwijking heeft,
 
Terug
Bovenaan Onderaan