Paul Rimmelzwaan

En nog 1....... ;)
full
 
Hoi, mijn naam is Wim en heb als hobby het verzamelen van oude motoren en autos.
Nu heb ik ook de Harmsen 80 van Paul Rimmelzwaan.
Dit topic heb ik gevonden toen ik op Google zocht naar de originele kleurstelling in 1985.
Als eerbetoon aan Paul, ben ik van plan om deze speciale motor weer terug te brengen in de originele staat.
Het is een mooie combinatie van een getalenteerde rijder en een sublieme bouwer.
Carel Harmsen is een pionier geweest, die een zeer lichte en goedsturende racer bouwde.
Ook het Harmsen motorblok is een staaltje van vooruitstrevend engeneering.

Persoonlijk vind ik de Roton van Harmsen het mooiste. Op classic races zie je ze nog wel ( als replica?).
Mijn broer raced op een motor van Henk Hachmang. Het frame heeft enige gelijkenis met de roton van Carel Harmsen.
Bij de Harmsen waren de twee plaatdelen met opvulbussen verbonden, bij de Hachmang is het een gepopnagede doos.


Mijn vraag:
Mocht iemand op dit forum beschikken over fotos uit 1985 met de originele kleurstelling, of andere info over deze motor,
Ook info over het blokje is welkom.
Wilt U die dan aan mij doorsturen via mail? :)
wiel01@live.nl

Alvast bedankt voor reactie.
Groeten Wim,
 
Ik zal aan de eerste eigenaar na Paul vragen of hij nog informatie/foto's heeft.

Groeten Boy (TDR250)
 
Laatst bewerkt:
Ha Boy,
We kennen elkaar van de RD club. (Lmd).
Zou mooi zijn als je wat info voor me hebt over deze motor.
Ik weet dat Piet vd Gaag er later nog op gereden heeft.
Inmiddels stond hij al een tijd bij een liefhebber in Nootdorp.
Toevallig zag ik hem staan toen ik 2 van Veen Kreidlers en een Hans Hümmel Kreidler daar ging ophalen.
Omdat ik het zo'n mooie machine vond, heb ik de Harmsen ook gekocht.
Hij is nog in goede staat, alleen het spuitwerk is geheel wit.
In 1998 heeft hij nog gereden tijdens de Centennial.
Groeten Wim,
 
Hoi, mijn naam is Wim en heb als hobby het verzamelen van oude motoren en autos.
Nu heb ik ook de Harmsen 80 van Paul Rimmelzwaan.
Dit topic heb ik gevonden toen ik op Google zocht naar de originele kleurstelling in 1985.
Als eerbetoon aan Paul, ben ik van plan om deze speciale motor weer terug te brengen in de originele staat.
Het is een mooie combinatie van een getalenteerde rijder en een sublieme bouwer.
Carel Harmsen is een pionier geweest, die een zeer lichte en goedsturende racer bouwde.
Ook het Harmsen motorblok is een staaltje van vooruitstrevend engeneering.

Persoonlijk vind ik de Roton van Harmsen het mooiste. Op classic races zie je ze nog wel ( als replica?).
Mijn broer raced op een motor van Henk Hachmang. Het frame heeft enige gelijkenis met de roton van Carel Harmsen.
Bij de Harmsen waren de twee plaatdelen met opvulbussen verbonden, bij de Hachmang is het een gepopnagede doos.


Mijn vraag:
Mocht iemand op dit forum beschikken over fotos uit 1985 met de originele kleurstelling, of andere info over deze motor,
Ook info over het blokje is welkom.
Wilt U die dan aan mij doorsturen via mail? :)
wiel01@live.nl

Alvast bedankt voor reactie.
Groeten Wim,
 

Bijlagen

  • F8D3B13E-32E5-4EAC-A73E-1D5EBF878576.jpeg
    F8D3B13E-32E5-4EAC-A73E-1D5EBF878576.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 34
  • 6F5AB23C-409A-4C47-8B0B-6B7E32599F0F.jpeg
    6F5AB23C-409A-4C47-8B0B-6B7E32599F0F.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 33

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
6
Weergaven
2K
Anoniempje313
A
Terug
Bovenaan Onderaan