PC25: afgeslagen, 1 vd 4 bougies droog

TL-Rev

MF veteraan
5 jun 2003
1.592
0
42
Zwijndrecht
FF peilen bij de techneuten:
Gister heerlijk in mijn nieuwe lederen overall bij een slordige 30 graden een stukje tuffen op de 600 fighter-in-aanbouw. Brug op liet ik ff mijn gas los om vervolgens weer gas bij te geven. Motor pakte slecht op, sputterde wat. Nog steeds brug op werd het sputteren erger, motor ging op 3 cilinders lopen en sloeg uiteindelijk af. Helaas geen vluchtstrook, dus in volle bepakking het kreng de rest van de brug opgeduwd met langsrazende automobielen. Geen feest dus. Ding wilde niet meer starten en uiteindelijk accu leeg. Aanduwen ook geen oplossing. Uiteindelijk van mijn motor verlost door een paar vrinden met een aanhanger, waarna ik door dezelfde vrinden ben bevrijd uit mijn natte pak.

Vanochtend andere accu erin van mijn Blade circuitfiets. De 600 startte meteen, maar liep nog steeds op 3 pitten. Moet de bougies van de racer nog ff overzetten in de 600. Wat kan ik nog meer proberen? Volgende dingen heb ik gecheckt:

-De accu. Zit nu iig een goeie in. Bij de vorige was de pluspool behoorlijk smerig met bruine koek.
-Tank is vol, vlotterbakjes krijgen ook benzine.
-Ik ben erachter gekomen dat de bedrading langs de bobine en bougiekabels liep, dit heb ik veranderd ivm mogelijke inductie.
-3 bougies van de 4 waren vochtig, die van cilinder 3 was droog en zat muurvast. Met veel moeite eruit gekregen, helaas een stukje aluminium van de kop in het draad ontdekt.

Iemand nog meer ideeën?
 

lexe

MF veteraan
11 nov 2001
4.750
2
48
vlodrop
Bezoek site
FF peilen bij de techneuten:
Gister heerlijk in mijn nieuwe lederen overall bij een slordige 30 graden een stukje tuffen op de 600 fighter-in-aanbouw. Brug op liet ik ff mijn gas los om vervolgens weer gas bij te geven. Motor pakte slecht op, sputterde wat. Nog steeds brug op werd het sputteren erger, motor ging op 3 cilinders lopen en sloeg uiteindelijk af. Helaas geen vluchtstrook, dus in volle bepakking het kreng de rest van de brug opgeduwd met langsrazende automobielen. Geen feest dus. Ding wilde niet meer starten en uiteindelijk accu leeg. Aanduwen ook geen oplossing. Uiteindelijk van mijn motor verlost door een paar vrinden met een aanhanger, waarna ik door dezelfde vrinden ben bevrijd uit mijn natte pak.

Vanochtend andere accu erin van mijn Blade circuitfiets. De 600 startte meteen, maar liep nog steeds op 3 pitten. Moet de bougies van de racer nog ff overzetten in de 600. Wat kan ik nog meer proberen? Volgende dingen heb ik gecheckt:

-De accu. Zit nu iig een goeie in. Bij de vorige was de pluspool behoorlijk smerig met bruine koek.
-Tank is vol, vlotterbakjes krijgen ook benzine.
-Ik ben erachter gekomen dat de bedrading langs de bobine en bougiekabels liep, dit heb ik veranderd ivm mogelijke inductie.
-3 bougies van de 4 waren vochtig, die van cilinder 3 was droog en zat muurvast. Met veel moeite eruit gekregen, helaas een stukje aluminium van de kop in het draad ontdekt.

Iemand nog meer ideeën?
hoe ernstig is de schade aan het schroefdraad in de kop? past er nog zonder problemen een nieuwe bougie in??
als dit geen probleem is een nieuwe bougie plaatsen en testen. misschien dat die eene bougie gewoon de geest heeft gegeven en meer niet.
 

TL-Rev

MF veteraan
5 jun 2003
1.592
0
42
Zwijndrecht
Thanx! Bougies uit de Blade overgezet. Schroefdraad beschadiging viel wel mee denk/hoop ik. Dit icm de andere accu en het verleggen van de bedrading heeft iig het probleem opgelost (net een dik uur gereden). Denk nu zelf ook dat die ene bougie gewoon de geest heeft gegeven. :]