PC800 lopen of slopen

Rob R

MF'er
11 jan 2015
139
0
Wageningen
Hallo, ik heb een pc800 uit 1991 staan met 53000km op de teller, redelijke nette witte kappen, netjes op de banden, remmen vast, staat gesloopt op kenteken maar terug te krijgen voor €75. Wat te doen, rijdend maken om te gaan rijden of slopen. Mvg Rob
 
tsja, waar beleef je het meeste lol aan ? :+



PS, ene "Bert" uit "Tiel" heeft besloten om zijn PC800 in onderdelen te verkopen, dat zal allicht meer opleveren dan in 1 geheel verkopen, maar of je daar zin in hebt?
 
Rijdend maken is niet rendabel. Aan onderdelen levert hij ook niets op. Je moet doen wat je lekker vindt.
 
cafe racer/streetfighter/naked van maken

danm, dan moet je wel heel veel wegslopen voordat je een kaal ding er van hebt gemaakt.

Gewoon oplappen en zodra je hem goed hebt weer op kenteken zetten. Als het blok goed is en alleen de remmen staan vast moet je dat onder de 150 weer voor elkaar kunnen krijgen.

Is die motor echt kenteken gesloopt alleen omdat de remmen vast zitten?

db
 
Honda maakt soms zulke vreemde creaties,ik zou hem het liefst zo snel mogelijk uit het straatbeeld willen zien verdwijnen. :Y
 
Ze zijn zo te zien op motortrader ca 1500 Euro waard.

Hoeveel gaat het je kosten om deze weer up en running te krijgen?
 
Haha 1500, dat vragen ze ervoor, ga er maar vanuit dat (afhankelijk van de staat) ze voor tussen de 500 en 1000 verkocht worden.

Hoewel ik de laatste 3/6 maanden wel zie dat de prijzen van (heel veel zaken als) motoren omhoog vliegen op marktplaats, seizoen+goede economie.
 
Hallo, ik heb tijd en ruimte voor de motor, motor is als gesloopt geregistreerd omdat de vorige berijder er niet meer op reed en inderdaad dat de remmen vast zaten en had geen zin in schorsen, lees kosten. Omdat ie mij nu niets kost denk ik er rustig over na wat te gaan doen...

@dwaal, pb terug...
 
Kortom je hoeft alleen:
De remmen te reviseren.
Benzine en olie+filter te vervangen
En de carbs te reinigen.

Dan zou ik dat doen.
 
Check de uitlaatbochten, die zijn vaak matig en er is niets meer voor te krijgen, voor zover ik weet.
 
cafe racer/streetfighter/naked van maken


ik zeg DOEN!

full
 
Net even een accu eraan gehangen en na wat doorstarten lopen als nieuw, geen geratel in het blok of zo, draait rond als een naaimachientje. Om mijn keuze maar moeilijk te maken...
 
Laatst bewerkt:
Net even een accu eraan gehangen en na wat doorstarten lopen als nieuw, geen geratel in het blok of zo, draait rond als een naaimachientje. Om mijn keuze maar moeilijk te maken...

Makkelijk bedoel je. Als alleen de remmen vast zitten heb je dat ding in no-time weer rijdende.

Zelfs laten doen is nog rendabel als dat het enige is...
 
Makkelijk bedoel je. Als alleen de remmen vast zitten heb je dat ding in no-time weer rijdende.

Zelfs laten doen is nog rendabel als dat het enige is...
:^

Ik denk dat er nog wel aandachtspunten zijn na lange stilstand. Maar als blik goed is, en de motor er goed uit ziet, is t zeker de moeite waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan