Pcx 125 van 2010

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Heb getracht op dit forum het onderwerp te zoeken, helaas dus nu maar hier mijn vraag.
Mijn pcx 125 van 2010 komt op de teller niet boven de 90 (neutrale wind en dat is dan GPS ca. 84 à 85) en dan voel je duidelijk een (elektronische) begrenzer inkomen.
Zoek me suf op internet naar mogelijkheden om die begrenzer uit te sluiten, aan te passen of te omzeilen maar nog steeds geen resultaat, ik neem aan dat dit in de CDI / ECU zit.
Heeft er iemand ervaring mee ? Hoor het graag en alvast bedankt voor het meedenken !
 
ik meen me te kunnen herinneren dat dat met een pcx niet kon .....................maar ik hoop dat ik ongelijk heb .

ik had een 150 uit 2014 en die haalde ook maar net 115 op de teller
 
Je zou de riembreedte eens kunnen controleren. Als de riem slijt wordt deze smaller met een lagere snelheid tot gevolg. Misschien zijn er nog meer zaken van de aandrijflijn versleten.
Het uitschakelen van de begrenzer is niet zonder risico. Weet niet of het mechaniekje tegen wat extra toeren kan.
 
Een te lage topsnelheid bij een PCX wordt vaak veroorzaakt door een versleten riem. Normaal moet 100 tot 105km/h er wel inzitten. Niet bij harde tegenwind. Dat is ook de reden dat ik mijne verkocht heb. Fijne scooter maar net wat te beperkt. Ook op N wegen zitten de auto's nog op je achterwiel. Daar rijden ze ook vaker 90 dan 80 en moet je te vaak vol gas rijden. Dan was ik niet meer gewend sinds mijn brommer tijd. Maar wel ontzettend zuinig en handelbaar.
 
Bovenstaande adviezen m.b.t. riembreedte lossen waarschijnlijk je probleem wel op. Het voordeel van het vervangen van de riem en rollen is dat je er gelijk weer 15 a 20k tegenaan kan.
 
Hij heeft 8.600 km gelopen, zal idd dan de riem en rolletjes gaan controleren.
Bedankt voor alle reacties!
 
8600 is niet zo'n hoge kilometerstand maar het is ook niet de eerste waarvan ik hoor dat hij rond de 10k (en een aantal jaar oud) wat in topsnelheid afneemt.
Als je jezelf een plezier wilt doen dan neem je even contact op met Maksor scooterparts. Hij kan je uitstekend adviseren en verkoopt ook dr pulley sliders etc. Daarmee kun je makkelijk de 115 km/h bereiken.

Succes ermee
 
ja, 12 jaar oud en 8.000 km, is denk ik van een oud dametje geweest (via Motoport) ruim 600 per jr. gereden en voor de rest altijd binnen gestaan, haha ik ga riem en rollen vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan