PDA + GPS op me fietsie

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Ben sinds vandaag in het bezit van een ipaq 1930 pocket pc *D
Nu wil ik een GPS ontvanger bestellen en de pda in de cockpit plaatsen.

Heeft iemand hier ervaring mee???????? of PICCCCCCCCCCCCCCCCCIESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
 
Dan kun je natuurlijk op je PDA kijken (alsof er niets aan de hand is) als de koekblikken je links en rechts voorbij vliegen... })




 
Laatst bewerkt:
Gewoon zo:

navigation.JPG


en de antenne zo:
gps-antenne.JPG


De bluetooth GPS ontvanger zit onder het zadel. Voor lange ritten heb ik een mogelijkheid om de 12V voeding onder het zadel te bevestigen, die zowel GPS als PDA voedt.

De houder kan je kopen bij Touratech

www.touratech.de/shop/de/dept_79.html#item_250
 
Gebruik een iPaq met GPS module in de auto. Wel heb je navigatie software nodig. b.v. TomTom Navigator. Werkt perfect :}

Heb zelf een GPS met draad gekocht omdat ik nog niet wist hoe nuttig het zou zijn. Als ik het nu over mocht doen zou ik een bluetooth GPS kopen. Is wel duurder, maar het is het waard. Geen geklooi met draden...
 
Blijkbaar weet niet iedereen wat een PDA is. PDA staat voor Personal Digital Assistent. Oftewel, een computer in binnenzak formaat. Wordt veel gebruikt als "digitale agenda" maar voor navigatie kan een GPS ontvanger worden aangesloten op de PDA, dit in combinatie met navigatie-software (vaak Tom-Tom) zorgt voor een volwaardig navigatiesysteem :)
 
Blijkbaar weet niet iedereen wat een PDA is. PDA staat voor Personal Digital Assistent. Oftewel, een computer in binnenzak formaat. Wordt veel gebruikt als "digitale agenda" maar voor navigatie kan een GPS ontvanger worden aangesloten op de PDA, dit in combinatie met navigatie-software (vaak Tom-Tom) zorgt voor een volwaardig navigatiesysteem :)

Kijk dat maakt het enigszins begrijpelijk :}
 
Gebruik een iPaq met GPS module in de auto. Wel heb je navigatie software nodig. b.v. TomTom Navigator. Werkt perfect :}

Heb zelf een GPS met draad gekocht omdat ik nog niet wist hoe nuttig het zou zijn. Als ik het nu over mocht doen zou ik een bluetooth GPS kopen. Is wel duurder, maar het is het waard. Geen geklooi met draden...

Idd geen gelooi met draden, wel met verbindingen. Ik gebruik in de auto gewoon een bedrade GPS en op de motor een Bluetooth.
 
Zo'n duur ding op een GPX? (met alles respect, mooi ding wel hoor, maar vat 'm ff niet)

jajaaaa geld voor een andere motor heb ik nog niet ;) ! Dus we doen het nog een jaartje met het beestje.. en daarna bouwen we de gps gewoon over :D
 
Wist je al dat (bij mijn weten) een 1930 niet zo gemakkelijk is te gebruiken met gps? Met een draadje kan het niet, je zou een SD-bluetooth-kaartje kunnen installeren, alleen heb je dan geen plek meer voor extra geheugen, iets dat weer onontbeerlijk is voor kaarten etc.
Dit is de reden dat ik mijn 1930 binnen een dag had omgeruild voor een 1940 (met bluetooth); deze werkt naar volle tevredenheid met Tomtom Navigator.
Bluetooth ontvanger, antenne onder m'n kuipruitje, GPS onder m'n zadel, PDA in m'n binnenzak en intercom in m'n helm en TTN wijst me de weg.
 
Ja daar kwam ik ook al achter, er zijn wel Infrarood GPS gebakjes verkrijgbaar.
En het schijnt zo te zijn dat binnenkort een Bluethoot module uitkomt met 256mb :} . Van het weekend maar even op onderzoek uit.
 
Ik flikker mijn Fujitsu Siemens in mijn tanktas waar ik de GPS ook bij heb zitten.
Kan ik hem ook op mijn andere motoren gebruiken.
Maar 't kost klauwen met geld (evenals die bluetooth GPS van EMTAC)
Suc6 en als je nu nog verdwaald sta je echt voor lul he?
 
GPS op een 1930???? Weet je wel heel zeker dat dat werkt? Volgens mij niet namelijk....
Ik heb zelf een 1930 en een 5550 en alleen de laatste gebruik ik met TomTom2.
De 1940 wordt ook alleen maar aangeboden icm de BT versie van TT.

De TomTom Navigator 2 is geschikt voor:
Cassiopeia E-115
Cassiopeia E-125
Cassiopeia E-200
Dell Axim X5
Fujitsu Siemens Pocket Loox 600
Fujitsu Siemens Pocket Loox 610 BT
Fujitsu Siemens Pocket Loox 610 BT + WLAN
HP iPAQ 4350
HP Jornada 568
iPAQ 2210
iPAQ 3630
iPAQ 3660
iPAQ 3760
iPAQ 3850
iPAQ 3870
iPAQ 3950
iPAQ 3970
iPAQ 4150
iPAQ 5450
iPAQ 5550
O2 Xda
Qtek 2020 GSM/GPRS
T-Mobile MDA

Bron:
http://www.pdashop.nl/product/2094
 
GPS op een 1930 wil wel, middels de infrarood. I-con biedt zelfs een navigatiepakket aan in combinatie met de 1930 (klik)

En de lijst die je post mbt TomTom2 is niet up to date, maar ja, zelfs de site van TomTom zelf heeft bijvoorbeeld de Asus 620, die ik heb, niet staan als een mogelijkheid in combinatie met TT
 
Hmmm, interessant. Ik wil binnenkort ook een navigatiesysteem aanschaffen, maar volgens mij is een PDA + TTN niet zo geschikt i.v.m. de waterdichtheid (niet dus) en ik vraag me af of er (voldoende) software is op de PC om een route uit te zetten. Ik wil namelijk niet alleen weten waar ik ben, maar vooral wil ik een mooie route kunnen volgen die er van te voren in te zetten is.

Daarom lijkt mij de Steetpilot III en de 2610/2650 het meest geschikt. Of mis ik iets?
 
Op woensdag 04 februari 2004 19:42 schreef Beemerbuffel het volgende:
Hmmm, interessant. Ik wil binnenkort ook een navigatiesysteem aanschaffen, maar
1. volgens mij is een PDA + TTN niet zo geschikt i.v.m. de waterdichtheid (niet dus) en ik vraag me af

2. of er (voldoende) software is op de PC om een route uit te zetten.


ad. 1 Scroll eens naar boven. Zie je de PDA in het kastje zitten? Volledig waterdicht.

ad. 2 Ik gebruik GPSassist naast TTN en dat werkt prima.
 
Anders voor een GPS V gaan :? Die doet autorouting enz...
Ik heb deze 2dehands op de kop getikt voor 300 euro :) (ze gaan normaalgezien nog vlot voor 400 à 500 2dehands)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan