PDA + GPS op me fietsie

Anders voor een GPS V gaan :? Die doet autorouting enz...
Ik heb deze 2dehands op de kop getikt voor 300 euro :) (ze gaan normaalgezien nog vlot voor 400 à 500 2dehands)

(Afbeelding)
Lijkt me ook een goed systeem, maar BeBu is een beetje verwend :o
BeBu wil in ieder geval een kleurenscherm. Bij onze club zijn er al een aantal met een Streetpilot III en ik voel er ook wel erg veel voor moet ik zeggen. Ik twijfel bij de 2610 aan de waterdichtheid en die is ook gelijk weer een stuk prijziger.

Zit jouw GPS niet te veel voor je klokken :?
 
Lijkt me ook een goed systeem, maar BeBu is een beetje verwend :o
BeBu wil in ieder geval een kleurenscherm. Bij onze club zijn er al een aantal met een Streetpilot III en ik voel er ook wel erg veel voor moet ik zeggen. Ik twijfel bij de 2610 aan de waterdichtheid en die is ook gelijk weer een stuk prijziger.

Zit jouw GPS niet te veel voor je klokken :?

Heb ook een iPaq GPS in de wagen, maar moet zeggen dat het mij op de motor niet uitmaakt of het kleur of zwart-wit is :) Zolang ik maar zie waar ik moet afslaan enz ...

Foto geeft een beetje vals beeld, in rij-positie kan je alles nog aflezen (toerenteller van 2 to 9k rpm)
 
full
 
Gewoon zo:

en de antenne zo:

De bluetooth GPS ontvanger zit onder het zadel. Voor lange ritten heb ik een mogelijkheid om de 12V voeding onder het zadel te bevestigen, die zowel GPS als PDA voedt.

De houder kan je kopen bij Touratech
Ik heb zelf ook een Palm met een Emtac Bluetooth GPS ontvanger. Hoe kan je GPS iets ontvangen als hij onder je zadel zit? De mijne moet op de hemel gericht zijn om iets te kunnen ontvangen. Of komt het soms door de extra antenne die je gebruikt? Zoja, hoe komt het dat die iets kan ontvangen als 't ie onder je kuipdelen zit?
 
Mijn gps ontvanger in de wagen zat vroeger altijd in het handshoenvakje :-) en de ontvangst bleef perfect. Zolang er geen metaal tussenzit kunnen ze redelijk bedekt geinstalleerd worden.
 
Anders voor een GPS V gaan :? Die doet autorouting enz...
Ik heb deze 2dehands op de kop getikt voor 300 euro :) (ze gaan normaalgezien nog vlot voor 400 à 500 2dehands)

Goeje koop is dat zeg, had ik ook gedaan voor die prijs. Zwakke punt van TT blijft toch dat je geen routes kunt uitzetten.

Op woensdag 04 februari 2004 18:43 schreef gVg het volgende:
GPS op een 1930 wil wel, middels de infrarood. I-con biedt zelfs een navigatiepakket aan in combinatie met de 1930 (klik)

En de lijst die je post mbt TomTom2 is niet up to date, maar ja, zelfs de site van TomTom zelf heeft bijvoorbeeld de Asus 620, die ik heb, niet staan als een mogelijkheid in combinatie met TT
Maar TT biedt geen IF oplossing aan, bovendien is die constructie wel erg gevoelig voor verschuiven ed. Bovendien moet je dan zowel ontvanger als PDA allebei los van stroom voorzien, terwijl anders die twee apparaten in een moeite doorgaan: inpluggen en stroom trekken. Ik ga in elk geval op zoek naar een waterdicht PDA montage geval.
Fuck Het Milieu liet een mooi staaltje navigatie zien in Parijs: gewoon de aloude psion 5 als PDA in de tanktas achter het plastic. Het hoeft niet high tec te zijn!
 
Hmmm, interessant. Ik wil binnenkort ook een navigatiesysteem aanschaffen, maar volgens mij is een PDA + TTN niet zo geschikt i.v.m. de waterdichtheid (niet dus) en ik vraag me af of er (voldoende) software is op de PC om een route uit te zetten. Ik wil namelijk niet alleen weten waar ik ben, maar vooral wil ik een mooie route kunnen volgen die er van te voren in te zetten is.

Daarom lijkt mij de Steetpilot III en de 2610/2650 het meest geschikt. Of mis ik iets?

Je kunt het ook doen zoals Sprinter het een aantal replies boven je zei. PDA in je binnenzak en een koptelefoon in je oor. Je hebt dan wel geen kaart maar Eva roept wel in je oor waar je moet afslaan.
 
Vind PDA+GPS niet erg fijn werken...

Erg lang gaan de batterijen niet mee, je moet zorgen dat je PDA niet nat kan worden, dure oplossing. Enz.
 
Vind PDA+GPS niet erg fijn werken...

Spreek je uit ervaring :? Moet zeggen dat ik nog nooit in de steek gelaten ben door mijn iPaq 3970 + Leadtek GPS muis + TT Nav :}

Iets wat ik niet van andere duurdere ingebouwde systemen kan zeggen.
 
@dokkie: infrarood lijkt mij op de motor inderdaad ook totaal ongeschikt in verband met verschuiven enzo. Een gewone GPS muis is inderdaad even knutselen, maar dan heb je nog eens wat te doen in de winter ;)
Dat de waterdichte oplossingen voor de pda's meestal erg duur zijn is wel jammer.
 
Ben sinds vandaag in het bezit van een ipaq 1930 pocket pc *D
Nu wil ik een GPS ontvanger bestellen en de pda in de cockpit plaatsen.

Heeft iemand hier ervaring mee???????? of PICCCCCCCCCCCCCCCCCIESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

ik heb de voorganger (de 1915) ik heb inmiddels tomtom navigator 2 met alle maps van heel europa "gekocht" en ben nu ook opzoek naar een antene. helaas werken de meeste van die krengen met blauwtand en heeft mijn 1915 alleen infrarood. ik probeer er nu achter te komen of ik hem direct op de serieele port van mijn 1915 kan plaatsen, of dat ik een infraroodzender moet bouwen.
 
Je kunt het ook doen zoals Sprinter het een aantal replies boven je zei. PDA in je binnenzak en een koptelefoon in je oor. Je hebt dan wel geen kaart maar Eva roept wel in je oor waar je moet afslaan.

Laat jij je de weg wijzen door Eva? Ik vertrouw een vrouw in alles, maar niet als ze me de weg leest! :+

Enne SuperKris, bij een 1915 kun je geen GPS op de seriële poort aansluiten, helaas...
 
Ik heb sinds een week een gps ontvanger(waterdischt) in mijn bezit voor mijn casiopeia em 500. Besteld bij www.pda-wereld,nl (99 euro) compleet met alle kabels. Ik heb hem alleen nog maar in de auto getest, maar bevalt prima. Voorral in combinatie met tomtom 2 en checkpoint http://checkpoint.oabsoftware.nl/

Met behulp van checkpoint kun je op je pda de snelheids controlles en roodlicht camera's weergeven. En ook krijg je een waarschuwing als je te hard rijd in de buurt van die camera's
 
Laatst bewerkt:
@dokkie: infrarood lijkt mij op de motor inderdaad ook totaal ongeschikt in verband met verschuiven enzo. Een gewone GPS muis is inderdaad even knutselen, maar dan heb je nog eens wat te doen in de winter ;)
Dat de waterdichte oplossingen voor de pda's meestal erg duur zijn is wel jammer.

Gewoon Bluetooth gebruiken. Geen gedoe met kabels.
 
Is het nou zo dat je je PDA op de PC moet aansluiten om de bestemming in te voeren? En met zo een streetpilot? Moet je die ook aansluiten?
 
Bij de aldi is vanaf 18-2 een Pocket PC PDA INCL GPS module en 2×256mb Cf kaartje in de aanbieding voor € 499.-

Auto-navigatiesysteem
met pocket PC 576 MB

• MEDION MD PPC 200 Pocket PC
met spraakgestuurde GPS-
navigatie software voor Benelux en
Europese hoofdwegen Extreem
licht en platte pocket PC met Intel®
Xscale 400 Mhz. processor
• 576 MB geheugen (64 MB intern en
2x256 MB extern Flash memory
via geïntegreerd SD/MMC slot)
• inclusief docking station en
ActiveSync software
voor synchronisatie met PC-desktop
of notebook
• inclusief MS Pocket Word, MS Pocket
Excel, MS Pocket Internet
Explorer, MS Inbox (e-mailprogramma),
MS Windows Media Player 9
voor Pocket PC
• TFT-display
• 400 Mhz processor
• GPS-software,
GPS-ontvanger en
aansluitkabel
• inclusief 12V kabel
Minimale systeemvereisten:
• Microsoft Windows 98SE/ME/2000/XP
• Intel® 233 Mhz. Pentium processor
of beter
• CD-ROM drive, USB-aansluiting, 40 MB vrij
geheugen op harde schijf
• 12 V aansluiting in auto
(sigarettenaansteker)

Technische specificaties:
• TFT-display met 65.536 kleuren
• Intel® Xscale 400 Mhz. processor
• Benelux kaartmateriaal
(geïntegreerd op 256 MB MMC
flash kaart)
• Europese hoofdwegen
(meegeleverd op CD-ROM)
• 256 MB MMC flash kaart
(voor opslag van bijv.
documenten, MP3-files, etc.)
• USB-docking station
en USB-aansluitkabel
(voor synchronisatie met PC of
notebook)
• Microsoft synchronisatie software
voor MS Outlook 2002
• incl. houder en 12V aansluitkabel voor
montage in auto
• adapter voor aansluiting netspanning
• opbergtasje voor Pocket PC
BILD01.JPG


per stuk
499.-

Ik kan er denk ik wel aan enkele komen Mits gewild.
 
Is het nou zo dat je je PDA op de PC moet aansluiten om de bestemming in te voeren? En met zo een streetpilot? Moet je die ook aansluiten?

De Streetpilot III heeft 2 interfaces: 1 aansluiting op de serieele poort tbv routes en waypoints, en een geheugenkaart voor de kaartgegevens. Die kaart sluit je aan op de PC d.m.v. een kaartlezer.
 
Bij de aldi is vanaf 18-2 een Pocket PC PDA INCL GPS module en 2×256mb Cf kaartje in de aanbieding voor € 499.-Ik kan er denk ik wel aan enkele komen Mits gewild.

Goed apparaat. Ik heb dezelfde. (actie van begin december)
 
Gewoon Bluetooth gebruiken. Geen gedoe met kabels.

Vraag: De PDA en het BT app. hebben toch ook stroom nodig voor een dagje tuffen?... een PDA apparaat zonder achtergrond verlichting is toch moeilijk leesbaar, of kun je de verlichting van de PDA continue laten aanstaan :?

Ik twijfel dus tussen doorsparen voor een Bluetooth GPS of kiezen voor de z.g. seriele GPS, die je samen met de PDA middels een 12V aansluiting in je tanktas van stroom kan voorzien, zodat het scherm ook nog eens continue verlicht is.

Wie heeft praktijk ervaring met beide oplossingen?

Bob
 
PDA kan vaak uren met schermverlichting aan werken voordat de batterij leeg is. Bij mij in ieder geval wel (ipaq 3970) en dat is niet een van de nieuwste.. Ik zit er ook over te denken om een BT-gps en tomtom te halen, en dan in een waterdichte behuizing monteren.. Maar ik ben er nog niet uit hoe ik dat trillingsvrij kan doen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan