PDA met GPS op de motor, werk dat goed?

Functies GPSassist:

POI-detector
Snelheidsalarm
Toegang tot POI-databases
OV2-bestanden worden ondersteund
Automatische omschakeling naar nachtkleuren

Mis ik iets?

De mooiste functie voor ons motor rijders zie je over het hoofd:

RouteAssist: allows you to import Garmin Mapsource files (MPS) to perform point to point navigation. You also can import routes in several other file formats like Garmin Mapsource files, OV2 files, Tour Exchange files and more.

Route Navigation: (Point 2 Point Navigation) navigate routes holding an unlimited amount of waypoints using RouteAssist
 
Op mijn zelf geknutselde site staat mijn oplossing :)

In t kort:
PDA
TomTom
GPS-Assist (Flitspalen & Routes)
Otterbox gemonteerd met buigveer van PDA houder


Conclusie, spatwaterdicht en schokvrij systeem heeft al 5000km probleemloos gefunctioneert.

Ik heb dit tevens op mijn Intercom systeem aangesloten zodat ik de lieve stem van Eva er gratis bij krijg :)

Dat ze bij www.gps.nl iets anders adviseren begrijp ik goed, als Kawasaki dealer zou ik ook geen BMW adviseren |(
 
Laatst bewerkt:
Op mijn zelf geknutselde site staat mijn oplossing :)

In t kort:
PDA
TomTom
GPS-Assist (Flitspalen & Routes)
Otterbox gemonteerd met buigveer van PDA houder


Conclusie, spatwaterdicht en schokvrij systeem heeft al 5000km probleemloos gefunctioneert.

Ik heb dit tevens op mijn Intercom systeem aangesloten zodat ik de lieve stem van Eva er gratis bij krijg :)

Dat ze bij www.gps.nl iets anders adviseren begrijp ik goed, als Kawasaki dealer zou ik ook geen BMW adviseren |(


Hey Reefer ik kan het niet vinden op die site van je
 
De mooiste functie voor ons motor rijders zie je over het hoofd:

RouteAssist: allows you to import Garmin Mapsource files (MPS) to perform point to point navigation. You also can import routes in several other file formats like Garmin Mapsource files, OV2 files, Tour Exchange files and more.

Route Navigation: (Point 2 Point Navigation) navigate routes holding an unlimited amount of waypoints using RouteAssist
Aaarghh.... nu zie ik het ook :P .

[edit]

Is het mogelijk om in GPSAssist zelf een route in te geven tijdens het voorrijden? Stel, je bent bezig een leuke route uit te zetten, kan ik dan onderweg de waypoints ingeven zodat ik deze later kan omzetten in een route (of misschien meteen als route gebruiken?).
Je weet wel, net zoals een Garmin waypoint-bestand die je kunt downen!!


[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Aaarghh.... nu zie ik het ook :P .

[edit]

Is het mogelijk om in GPSAssist zelf een route in te geven tijdens het voorrijden? Stel, je bent bezig een leuke route uit te zetten, kan ik dan onderweg de waypoints ingeven zodat ik deze later kan omzetten in een route (of misschien meteen als route gebruiken?).
Je weet wel, net zoals een Garmin waypoint-bestand die je kunt downen!!




[/edit]

Ja dat kan. Daarvoor kent GPSAssist de POI Recorder.
 
Je kunt het gratis uitproberen! Je kan het programma 40 keer opstarten, het is volledig functioneel. Daarna moet je een activatie-code kopen (€ 27,-).
 
Hoe zit het met de bedrading en de gps muis die uit de Otterbox moet komen. Is daar ook nog iets van bescherming of zo voor?
 
Cool, vooral die je zo op je stuur kunt monteren :9~ ..... maar $124,95 :X :X :X .
Ik denk dat het een plastic modelletje wordt van Louis of Polo ;) .
Ik heb bij een motorzaak een 12-volts stopcontact gehaald, gaatje geboord in de binnenkant van m'n kuip, en de aansluitingen met een krimpkousje afgewerkt. Werkt prima :)
 
Zelf ben ik ook begonnen met een PDA als navigatie systeem op mijn motor. Ik wilde low budget beginnen om te kijken of rijden met GPS wel handig was. Al snel liep ik op tegen de beperkingen van een PDA en de software zoals bijvoorbeeld Tomtom. De PDA is niet waterdicht en kan niet tegen trillingen. Bediening tijdens het rijden is onmogelijk. Routes kunnen niet over de grens worden geplanned. Veel beperkingen kunnen worden weggenomen met dingen zoals een Otterbox en software als GPS assist maar wat mij betreft blijft het behelpen en als je uiteindelijk alle kosten gaat optellen kom je aardig in de buurt van een (tweedehands) GPS van bijvoorbeeld Garmin.

De opbouw van mijn Garmin 276C kan je zien op gps.devogel.net

Groeten Stefan
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een 'lekker' oortje die ik aan mijn telefoon kan aansluiten. Ik heb namelijk TomTom Mobile op mijn telefoon staan en dat werkt prima (inc. Flitspalen).
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een 'lekker' oortje die ik aan mijn telefoon kan aansluiten. Ik heb namelijk TomTom Mobile op mijn telefoon staan en dat werkt prima (inc. Flitspalen).

als je een bluetooth telefoon hebt, ken je gewoon een bluetooth helm kopen (bv dainese airstream course), daar zit mooi een headset in weggewerkt en kan draadloos verbinding met je foon maken :-)
heb je geen last van kabels, heb ik ook voor men pda
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een 'lekker' oortje die ik aan mijn telefoon kan aansluiten. Ik heb namelijk TomTom Mobile op mijn telefoon staan en dat werkt prima (inc. Flitspalen).

Ik heb tijdens de beurs in Den Bosch een paar doppen aan laten meten met daarbij een heeeel klein speakertje om erin te duwen. Heb ze nog niet, maar het moet perfect werken. Kost samen iets van 160,- maar dan heb je dus ook gelijk een paar goede oordoppen.
Het bedrijf zit ergens in Dongen, weet zo snel de naam niet. Als je het wil weten moet je me maar ff mailen dan geef ik het door
 
Zo heb ik de mijne mee, tis te doen maar er zijn zoals je leest betere oplossingen.

full
 
Zelf ben ik ook begonnen met een PDA als navigatie systeem op mijn motor. Ik wilde low budget beginnen om te kijken of rijden met GPS wel handig was. Al snel liep ik op tegen de beperkingen van een PDA en de software zoals bijvoorbeeld Tomtom. De PDA is niet waterdicht en kan niet tegen trillingen. Bediening tijdens het rijden is onmogelijk. Routes kunnen niet over de grens worden geplanned. Veel beperkingen kunnen worden weggenomen met dingen zoals een Otterbox en software als GPS assist maar wat mij betreft blijft het behelpen en als je uiteindelijk alle kosten gaat optellen kom je aardig in de buurt van een (tweedehands) GPS van bijvoorbeeld Garmin.

De opbouw van mijn Garmin 276C kan je zien op gps.devogel.net




Groeten Stefan
Ja, hele fraaie spam

Maar voor een BMW is het wel aardig ;)
En met Garmin kan je idd thuis je route voorbereiden.
En de Garmins is ook wat robuuster en weerbestendiger zoals je al zei.

Als je idd alleen op je motor zoiets wil is het aardig.
Maar wat als je dat ook in een auto, fiets, nog een motor een misschien nog is een ander voertuig wilt doen?
Ga je dus niet al die bevestigingspunten weer kopen?
En je gaat die bevestigingspunten er ook niet steeds afschroeven.

Daarnaast wil ik op reis ook wel eens het internet op en mijn mail checken ;)

Op die BMW kan je wel een laptop meenemen natuurlijk, maar op die XT van mij??.... :)

Groeten Jan
 
Zo heb ik de mijne mee, tis te doen maar er zijn zoals je leest betere oplossingen.

(Afbeelding)

Yep, zo heb ik het ook gedaan.... totdat ik in een regenbui kwam, condens in de tas en in m'n pda. ;( Later in m'n binnenzak gedaan met een oortje maar hier door vastlopers op cruciale momenten ook maar weer vanaf gestapt. Heb nu een Garmin Quest aangeschaft, lekker waterdicht en binnenkort een goeie motor bevestiging. veeel betrouwbaarder dan een pda.
 
Cool, vooral die je zo op je stuur kunt monteren :9~ ..... maar $124,95 :X :X :X .
Ik denk dat het een plastic modelletje wordt van Louis of Polo ;) .



$124.95 :? :? ik was voor $50,-- klaar. Gewoon die universele frontpanel kit en een verloopstekker, zelf een rvs plaatje gemaakt voor de bevestiging op m'n kuipframe en klaar was Pé *D

Heb ook zo'n plastic modelletje gelijk aan zo'n louisding gehad, maar daar stond na 2 maanden de roest in de fitting B| B| B| dat powerlet ding houdt het nu al bijna een jaar door weer en wind zeer goed uit :} :}
 
als je een bluetooth telefoon hebt, ken je gewoon een bluetooth helm kopen (bv dainese airstream course), daar zit mooi een headset in weggewerkt en kan draadloos verbinding met je foon maken :-)
heb je geen last van kabels, heb ik ook voor men pda
Ik heb zojuist een Shoei helm aangeschaft dus dat lijkt me niet een goede optie.
Ik heb tijdens de beurs in Den Bosch een paar doppen aan laten meten met daarbij een heeeel klein speakertje om erin te duwen. Heb ze nog niet, maar het moet perfect werken. Kost samen iets van 160,- maar dan heb je dus ook gelijk een paar goede oordoppen.
Het bedrijf zit ergens in Dongen, weet zo snel de naam niet. Als je het wil weten moet je me maar ff mailen dan geef ik het door
Als ik op de motorbeurs niks kan vinden hierover zal ik je even mailen. Maar vind 160 euro toch wel heel erg veel geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan