PDA/navigatie op je stuur

Ben zelf ook een beetje aan het knutselen voor mijn Ipaq met Tomtom todat ik het volgende van Touratech tegen kwam: http://www.touratech.de/Shop/en-us/dept_657.html
01-065-0080-0_I_01.JPG


Moet zeggen dat me dat wel wat lijkt, iemand toevallig hiervan al eens iets geprobeerd?

FerdiX
 
Nee, de "slimmigheid" is dat ik dubbelzijdig klitteband in het kaartvak heb gemonteerd. Je kunt het zien als je goed kijkt. Dat klemt de pda op z'n plek en trekt het plastic over de pda strak.


Ik zie op die foto dat je een aanstekeraansluiting hebt gemaakt in je cockpitje! Erg gaaf gedaan, is dat ook waterdicht? En zo ja, enig idee waar je die dingen nog kan krijgen? (de mijne is opbouw, ik zou ook graag een inbouw erop willen zetten maar degene die ze bij dat autobedrijf hadden waren niet waterdicht).
 
Ik zie op die foto dat je een aanstekeraansluiting hebt gemaakt in je cockpitje! Erg gaaf gedaan, is dat ook waterdicht? En zo ja, enig idee waar je die dingen nog kan krijgen? (de mijne is opbouw, ik zou ook graag een inbouw erop willen zetten maar degene die ze bij dat autobedrijf hadden waren niet waterdicht).

Ik ben naar een zaak voor watersport (motorboten, etc) gegaan. Daar hadden ze precies het ding wat ik zocht, een mooie afsluitbare aansluiting + een losse stekker die er bij hoort. Die stekker kun je ook vastdraaien zodat alles echt waterdicht is. Daarvoor moet je eventueel wel een bestaande stekker van je snoer afslopen. Maar de bestaande werkt natuurlijk ook.

Denk dus aan watersport zaken, met name zaken die spullen voor (zeil/motor) boten verkopen. Dat moet zeker lukken.
 
Attention - not 100% waterproof --> zou ik mee oppassen.
Klopt idd not 100% waterproof (wel enigszins), maar als het zo hard regent dat dat nodig is dan pak ik me koekblik wel :Y
Maar op zich lijkt het systeem me wel interessant aangezien ik het scherm dan onderweg kan zien (in de binnenzak is dat niet echt mogelijk) en hij zit tenminste een beetje knap verpakt. Tanktas heb ik wel maar die gaat niet altijd mee ivm topkoffer achterop :]
 
Even over het aansluiten van die contactdozen...

Zorg wel dat je een (zwevende) zekering in de kabel naar de accu zet,
zeker als je m rechtstreeks (dus niet via contactslot) aansluit.

Als er namelijk iets anders dan een passende steker in de contactdoos
gestoken wordt, heb je kans op kortsluiting, met alle gevolgen van dien.
 
Mijn geknutsel is al vaker langsgekomen:

GPS_montage_22jun2006.jpg


iPaq h2210 met TomTom 5.21+OziExplorerCE voor navigatie en PocketMusic voor de arbeidsvitaminen onderweg. De GPS ontvanger is een Holux GM210. De stuurknoppen zijn voor PTT en volume harder/zachter.
 
maar als het zo hard regent dat dat nodig is dan pak ik me koekblik wel :Y

Deze opmerking hoor ik vaak van mensen als je het regen argument aanhaalt, maar hoe moet ik dat dan ongeveer voorstellen?

Je rijd een mooie toerische route via je GPS op een mooie zonnige dag en ineens krijg je een flink regenbui, je stopt en haalt een opblaasbaar koekblik uit je binnenzak welke je vervolgens snel blaast.
Vervolgens laat je natuurlijk je opblaasbare fiets leeg, hoe moet je deze dan anders weer meenemen en stopt deze weer in je binnenzak. Dan stap je in de opblaasbare koekblik en rijd lekker droog navigerend verder....

Zoiets werkt dat dan of zit ik er naast? ;) _O- *O*
 
Deze opmerking hoor ik vaak van mensen als je het regen argument aanhaalt, maar hoe moet ik dat dan ongeveer voorstellen?

Je rijd een mooie toerische route via je GPS op een mooie zonnige dag en ineens krijg je een flink regenbui, je stopt en haalt een opblaasbaar koekblik uit je binnenzak welke je vervolgens snel blaast.
Vervolgens laat je natuurlijk je opblaasbare fiets leeg, hoe moet je deze dan anders weer meenemen en stopt deze weer in je binnenzak. Dan stap je in de opblaasbare koekblik en rijd lekker droog navigerend verder....

Zoiets werkt dat dan of zit ik er naast? ;) _O- *O*

Mwah je komt redelijk in de buurt *O*

Is er iemand die een handig foefje heeft om hem waterdicht te maken? Boterhamzakjes en elestiekjes werken niet naar mijn mening :W
 
Is er iemand die een handig foefje heeft om hem waterdicht te maken? Boterhamzakjes en elestiekjes werken niet naar mijn mening :W

Bij de buitensportwinkel kun je zakjes kopen voor je portemonnee enzo. Daar moet je wel wat mee kunnen lijkt me.
 
Deze opmerking hoor ik vaak van mensen als je het regen argument aanhaalt, maar hoe moet ik dat dan ongeveer voorstellen?

Je rijd een mooie toerische route via je GPS op een mooie zonnige dag en ineens krijg je een flink regenbui, je stopt en haalt een opblaasbaar koekblik uit je binnenzak welke je vervolgens snel blaast.
Vervolgens laat je natuurlijk je opblaasbare fiets leeg, hoe moet je deze dan anders weer meenemen en stopt deze weer in je binnenzak. Dan stap je in de opblaasbare koekblik en rijd lekker droog navigerend verder....

Zoiets werkt dat dan of zit ik er naast? ;) _O- *O*
Heb mijn koektrommel gewoon op de aanhanger achter de motor hoor, en als het met bakken naar beneden komt dan ruil ik de boel gewoon om, motor op aanhanger en koektrommel ervoor _O-
Maar zonder gekheid, beugel lijkt me betaalbaar om de route ook visueel te kunnen zien, als het dan toch gaat zeiken van de regen dan gaat ie ofcourse gewoon in de binnenzak tot me thuis zijn :Y
Maar dat van die opblaas voertuigen zal ik toch ook eens onderzoeken, klinkt op zich zo gek nog niet en scheelt een aanhanger meenemen _O-
 
Goeie kans dat je ze bij Bever Zwerfsport kan vinden of de wat beter gesorteerde campingwinkel. Als je vraagt naar waterdichtezakjes voor je paspoort of andere papieren dan moet dat volgens mij wel goed komen.
Voorbeeldje www.ortlieb.de/_prod.php?lang=nl&produkt=docbag
:W

Hier in Bergen op Zoom heb je een enorme kampeerwinkel genaamd Stoop, ik zal daar eens een kijkje gaan nemen!

Bedankt voor de tip iig :)
 
Hallo ondanks dit oude onderwerp toch nog een vraag aan jullie.
Ik heb voorheen rondgereden met een HP Ipaq met daarop tomtom.
Ging perfect. In de tanktas goed beeld en geluid via oortje.
Nu ben ik in bezit van een t-mobile mda compact IV met Igo8. Dit overtreft echt alles perfect beeld en ook weer via oortje geluid. Zit bevestigt middels een stuurhouder met waterdichte case. Besteld bij www.motozoom.nl.

Maar ik heb nu het probleem dat hij na enige tijd navigeren helemaal uitvalt. Heb daarom omzeker te zijn van een goede stroomtoevoer een originele 12 volt plug gekocht van HTC.
Accu van telefoon wordt nu wel volledig tijdens rijden geladen maar toch valt hij nog uit.
Het enigste wat nu nog overblijft is dat de telefoon te heet word en daardoor uitvalt.

Hebben jullie daar ook last van?

Mvg, John
 
Hallo ondanks dit oude onderwerp toch nog een vraag aan jullie.
Ik heb voorheen rondgereden met een HP Ipaq met daarop tomtom.
Ging perfect. In de tanktas goed beeld en geluid via oortje.
Nu ben ik in bezit van een t-mobile mda compact IV met Igo8. Dit overtreft echt alles perfect beeld en ook weer via oortje geluid. Zit bevestigt middels een stuurhouder met waterdichte case. Besteld bij www.motozoom.nl.

Maar ik heb nu het probleem dat hij na enige tijd navigeren helemaal uitvalt. Heb daarom omzeker te zijn van een goede stroomtoevoer een originele 12 volt plug gekocht van HTC.
Accu van telefoon wordt nu wel volledig tijdens rijden geladen maar toch valt hij nog uit.
Het enigste wat nu nog overblijft is dat de telefoon te heet word en daardoor uitvalt.

Hebben jullie daar ook last van?

Mvg, John

ik heb dezelfde foon als jou.
ik merk ook dat als je gedurende langere tijd navigeerd dat hij pokkeheet word.
Bij mij valt die dan net niet uit maar de warmteontwikkeling is wel heel erg.

heb je de laatste update er al overheen gegooid:
Toestelhulp | T-Mobile

(vergeet niet je nummers te back-uppen en je foto's en andere belangrijke dingen eraf te halen.

ik gebruik btw tomtom en misschien dat tomtom net minder van het systeem eist dan igo8 en stabieler is en daarom niet uitvalt.

de installatie van tomtom is via de illegale manier wel iets lastiger maar als je het eenmaal hebt draaien dan werkt het perfect.

misschien dat de accu ook kapot is?



hier kun je goedkoop extra accu's bestellen en de kwaliteit is goed kan ik uit ervaring vertellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan