PDA navigatie op sportmotor

TwinFreak

Die hard MF'er
5 jun 2003
292
0
Edegem (BE)
Is er hier iemand die ervaring heeft methet gebruik van een pocket PC als navigatie tool op een eerder sportief georienteerde motor ?? (lees : clip-ons).

Ik zoek mij in de nabij toekomst een der "sportievere" motorfietsen te kopen en kan in de nog nabijere toekomst een PDA navigatie kopen voor leuke prijs.

Hier zit wel de nodige junk bij om deze in een blik aan te sluiten, maar ik heb totaal geen besef of dit ook goed mogelijk is op Bv. VTR1000F

Ook vraag ik mij af of het schermpje op een moto duidelijk zichtbaar is (reflecties, trillingen, ea ...)
en ofdat het draadje naar de headset (voice controlled) niet geweldig in de weg gaat ziten.

:? :? :?

iemand ?
 
Ikzelf heb m'n iPAQ een paar weken in bezit. Nog geen ervaring met de motor, wel met de auto. Het werkt best goed. Aanwijzingen worden op tijd gegeven.

Gebruik de zoek functie maar eens, er is al regelmatig over dit onderwerp geschreven, zoals hier

Op zich moet het ook goed mogelijk zijn om de PDA in je jaszak te stoppen, kop telefoontje aan te sluiten en alleen op spraak aanwijzingen te navigeren. Het zien van de weg kan zeker voordelen hebben, maar is niet noodzakelijk.

Je kan er ook aan denken op de PDA in een tanktas te stoppen, onder het kaartenvak, zodat je toch de aanwijzingen op het scherm kunt zien. Hij zit dan meteen waterdicht ingepakt.
 
Ikzelf heb m'n iPAQ een paar weken in bezit. Nog geen ervaring met de motor, wel met de auto. Het werkt best goed. Aanwijzingen worden op tijd gegeven.

Gebruik de zoek functie maar eens, er is al regelmatig over dit onderwerp geschreven, zoals hier

Op zich moet het ook goed mogelijk zijn om de PDA in je jaszak te stoppen, kop telefoontje aan te sluiten en alleen op spraak aanwijzingen te navigeren. Het zien van de weg kan zeker voordelen hebben, maar is niet noodzakelijk.

Je kan er ook aan denken op de PDA in een tanktas te stoppen, onder het kaartenvak, zodat je toch de aanwijzingen op het scherm kunt zien. Hij zit dan meteen waterdicht ingepakt.

Thnx (beide)

Da met die tanktas was ik eventueel van plan (dacht dat dit evnetueel ook veiliger ging zijn dan op houder aan stuur.

Ik wou dan grotendeels op geluid navigeren en nu en dan toch op screenie kijken.

Enige probleem was dan het lastige kabeltje naar de oorstukje.

Bluetooth zou de oplossing kunnen bieden, maar duur
 
Ik verwacht mijn bluetooth gps-ontvanger en helmluidsprekertjes elk moment binnen te krijgen, ttn zit er al op (iPAQ 1940). Ik hoop het systeem van het weekend te gaan proberen; dus met pda in m'n binnenzak, headset in m'n helm en navigeren op gesproken aanwijzingen. Zelfs CheckPOInt voor flitspalen e.d. is al geïnstalleerd.
Tanktas-oplossing ga ik op vakantie proberen, ook zo snel mogelijk natuurlijk.
 
Ik verwacht mijn bluetooth gps-ontvanger en helmluidsprekertjes elk moment binnen te krijgen, ttn zit er al op (iPAQ 1940). Ik hoop het systeem van het weekend te gaan proberen; dus met pda in m'n binnenzak, headset in m'n helm en navigeren op gesproken aanwijzingen. Zelfs CheckPOInt voor flitspalen e.d. is al geïnstalleerd.
Tanktas-oplossing ga ik op vakantie proberen, ook zo snel mogelijk natuurlijk.

Naar van die luidsprekertjes ben ik ook op zoek, heb van de zomer zelf wat geprobeerd te bouwen voor m'n IPAQ maar het geluid viel zwaar tegen, boven de tachtig hoorde je niks meer :( zelfs zonder oordopjes hoorde je te weinig.

Laat het ff weten hoe ze je test doorstaan.

Het systeem werkt in het koekblik trouwens uitstekend.
 
Weet er imeand ofdat het mogelijk is zowel een bluetooth GPS-muis als een bluetooth head-set tegelijkertijd te gebruiken op een pocket PC met bluetooth kaardje in SDIO slot ??

Op deze manier kan ik zowel de ultra platte bleutooth headset van labtec en de bluetooth GPS module gebruiken op de Moto.

Pocket pc in de zak en ultieme vrijheid. (geen draadje naar helm of iets !)
 
Helaas, een bluetooth verbinding kan slechts twee apparaten met elkaar verbinden, anders was het inderdaad een mooie oplossing geweest. Hoewel een laadkabeltje naar je iPAQ of ander systeem ook geen overbodige luxe is, het gebruikt nogal wat energie. Zeker op vakantie, als je toch wat langer dan een uurtje achter elkaar op de motor zit.
GPS-ontvanger met draad en headset zonder draad kan dus wel goed, dan kan je het hele systeem in je tanktas bouwen; kun je met een autocom-systeem met extra audio-ingang etc. ook je gsm en intercom nog op je headset aansluiten.

NB Alleen je bluetooth headset heeft ook weer stroom nodig als je een hele dag wilt rijden!

NNB Onder de luidsprekertjes staat een link naar de pagina bij motozoom, daar heb ik ze besteld, ik laat meteen weten hoe de kwaliteit is als ik ze krijg (hopelijk vandaag).
 
Terug
Bovenaan Onderaan