PDA opladen op motor

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Hoe zorg ik ervoor dat mijn PDA wordt opgeladen op de motor.
Ik heb een 2de handse lader gekocht, maar die kan ik moeilijk zo op de accu koppelen. Dus ben opzoek naar een of ander apparaat om de stoom van de accu (12v) om te zetten zodat het de juiste is voor de PDA. Op de laden staat output 5V 2A. Wie weet waar hoe dat werkt en waar ik (online) zoiets kan kopen?

full
 
Probleem is dat ik om mijn motor geen (sigretten)stekker heb, dus moet rechtstreeks aan de accu toe...

Ben meerdere winkels langsgeweest en niemand had zoiets
 
Ik heb een Optimate III druppellader. Daar wordt een verloopstekker bijgeleverd zodat de lader gemakkelijk op de motoraccu kan worden aangesloten. Voor dit stekkertje dat op m'n accu aangesloten is heb ik een contrastekker gekocht. Met behulp van dit contra stekkertje heb ik een verloopsnoer gemaakt voor m'n MDA.

Aan de ene kant het Optimate contra stekkertje en aan de andere kant zo'n sigarettenaansteker geval.
 
Probleem is dat ik om mijn motor geen (sigretten)stekker heb, dus moet rechtstreeks aan de accu toe...

Ben meerdere winkels langsgeweest en niemand had zoiets

kijk eens op conrad.nl

full


8,95

Je moet alleen uitkijken met piekspanningen. Je pda is heel gevoelig.
in je 220 v adapter zit een overspanningbeveiliging.
Je kan beter een 12 v adapter speciaal voor je pda kopen.

suc6
 
Probleem is dat ik om mijn motor geen (sigretten)stekker heb, dus moet rechtstreeks aan de accu toe...

Ben meerdere winkels langsgeweest en niemand had zoiets

Gewoon bij Halfords zo'n losse auto-sigarettenaansteker kopen,
en monteren (rechtstreeks op de accu, met zwevende zekering),
dan hoef je ook niet een verloop te maken van motor-contactdoos naar auto-formaat.

conrad.nl verkoopt ze ook.
 
Zo ga ik het doen:

aansluiting.jpg


Heb je alleen zo'n kabel naar je pda nodig met sigaretten aansteker aansluiting.

aansluiting2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan