pda voor op de motor ???

Wat bezielt jullie toch allemaal met GPS en IPAQ's en weet ik wat allemaal niet meer voor kul.

Verdwaal je zo vaak in Nederland of heb je geld teveel ofzo......

Er staan hier zoveel verkeersborden dat het mensenlevens kost om die te lezen en er omheen te rijden en jullie gaan allemaal naar je dashboard zitten staren om de weg te vinden......het is hier afrika toch niet..........

Ik vind het allemaal maar dikke kul.
 
Wat bezielt jullie toch allemaal met GPS en IPAQ's en weet ik wat allemaal niet meer voor kul.

Verdwaal je zo vaak in Nederland of heb je geld teveel ofzo......

Er staan hier zoveel verkeersborden dat het mensenlevens kost om die te lezen en er omheen te rijden en jullie gaan allemaal naar je dashboard zitten staren om de weg te vinden......het is hier afrika toch niet..........

Ik vind het allemaal maar dikke kul.


Jij mag dat best kul vinden hoor :+

GPS lijkt me vooral handig als je eens wat verder weg gaat dan het kleine, en natte, kikkerlandje. Natuurlijk kun je altijd maar over de snelwegen racen, maar dat zit er bij mij niet in. Ik ben dus aan het zoeken naar een systeem (gps of roadbook) dat me daar een handje bij helpt. Ik ben namelijk geen uitblinker in de weg vinden (zoeken gaat best overigens :) ) Ik moet wel zeggen dat het inderdaad erg prijzig is, dat houdt me nog ff tegen. Ik zoek dus nog ff verder naar goede alternatieven waarbij ik niet om de haverklap een plekkie moet zoeken om de kaart om te draaien (details) of er steeds maar achter kom dat juist die leuke weggetjes er niet op staan. Niet alle kaarten zijn namelijk altijd even goed.
 
Wat bezielt jullie toch allemaal met GPS en IPAQ's en weet ik wat allemaal niet meer voor kul.

Verdwaal je zo vaak in Nederland of heb je geld teveel ofzo......

Er staan hier zoveel verkeersborden dat het mensenlevens kost om die te lezen en er omheen te rijden en jullie gaan allemaal naar je dashboard zitten staren om de weg te vinden......het is hier afrika toch niet..........

Ik vind het allemaal maar dikke kul.
Ik heb begrepen dat je dus hele leuke dingen met zo'n GPS systeem kunt doen:
1. Geef op waar je naar toe wilt en dat je b.v. GEEN snelweg wilt en dan krijg je toch de leukste routes?
2. Geef op waar je naar toe wilt, rijden maar en als de weg opgebroken is en je gaat een andere kant uit, wordt er zo een nieuwe route berekend.
3. Rijd routes die al door anderen zijn gereden door het uploaden van routes (werkt dus niet bij de IPAQ maar wel bv bij de GARMIN.)
Dit klopt toch?
Als dit spul allemaal iets betaalbaarder wordt, is het wel een heel leuk en handig stukje navigatie gereedschap, die je natuurlijk niet voor woon-werk maar meer voor zoek de weg of rijd een leuke route nodig hebt.
 
Deze RAM Shock Absorbing Mount is ook gaaf:

ramgun.jpg
 
Hiero een nog een iets andere beschermende hoes:

otterboxes.jpg


Hier i.c.m. met een bluetooth GPS-ontvanger. Nu moet je die "box" ook nog ergens op zien te monteren... Dat is stap 2... Zijn daar ook al RAM-mounts voor??

Producent: www.otterbox.com Waar ook een eerder besproken "case" te verkrijgen is.
 
gewoon ram-mount op vast Pattex-en of eventueel vijsje doordraaien en weer waterdicht maken met silicone ...
 
Ik heb op dit moment een Haicom GPS ontvanger met TomTom Navigator 2 en een Dell AXIM.
Wat me tegenvalt is dat de GPS wegvalt als ik hem in mijn binnenzak doe. Als hij in mijn rugzak zit heb ik geen problemen. Ik heb nog geen manier om hem op mijn Fireblade te bevestigen maar eigelijk wil ik dat ook niet. Hooguit in een Tanktas.
Ik denk dat ik een externe antenne ga aansluiten op de Haicom zodat ik niet altijd een rugtas bij me hoef te hebben.
Ik heb wel een ander leuk snufje om niet uit te drogen tijdens het rijden. Een Camelback.. Een rugzak met een waterzak van twee liter erin. Er zit een slangetje met een mondstuk aan zodat je kan drinken tijdens het rijden.. Gaat het makkelijkst met een systeemhelm.

Waar ik nog naar opzoek ben is een Waterdichte case voor mijn AXIM. of gewoon een case die voorkomt dat ik tijdens het in mijn tas stoppen het scherm in een menu zet waardoor hij niet meer navigeert. Dat is erg vervelend namelijk.
 
Ik heb op dit moment een Haicom GPS ontvanger met TomTom Navigator 2 en een Dell AXIM.
Wat me tegenvalt is dat de GPS wegvalt als ik hem in mijn binnenzak doe. Als hij in mijn rugzak zit heb ik geen problemen. Ik heb nog geen manier om hem op mijn Fireblade te bevestigen maar eigelijk wil ik dat ook niet. Hooguit in een Tanktas.
Ik denk dat ik een externe antenne ga aansluiten op de Haicom zodat ik niet altijd een rugtas bij me hoef te hebben.
Ik heb wel een ander leuk snufje om niet uit te drogen tijdens het rijden. Een Camelback.. Een rugzak met een waterzak van twee liter erin. Er zit een slangetje met een mondstuk aan zodat je kan drinken tijdens het rijden.. Gaat het makkelijkst met een systeemhelm.

Waar ik nog naar opzoek ben is een Waterdichte case voor mijn AXIM. of gewoon een case die voorkomt dat ik tijdens het in mijn tas stoppen het scherm in een menu zet waardoor hij niet meer navigeert. Dat is erg vervelend namelijk.
Nu nog een stoma, een vierhonderliter tank en ik ben benieuwd hoe ver jij komt zonder je voeten aan de grond te zetten! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan