"Peace gebaar" in Belgie

hier in belgie (tenmisnte waar ik woon) groeten de meeste gewoon met een hand of 2 vingers opgestoken (tegen elkaar dus geen V) dus miss. hadden die jongens te dikke handschoenen aan zodat het meer op een V leek.

En wat betreft groeten in Nederland moet ik Sheldon bijtreden : ik rijd regelmatig half nederland door op de motor en raar of zelde krijg ik een groet terug van de nederlandse motorrijders.. echt jammer vind ik dat ..hier in belgie groet zowat elke motorrijder elkaar en da's gewoon leuk.. in NL dus bijna niks :( ik was zelfs zo ontgoocheld dat ik het ondertussen ook al niet meer doe in NL.

DUS jongens ( en meiden ) neem terug die oude gewoonte op en groet effe.. :)

Niks is meer bemoedigend als je een lange rit in de koude stromende regen rijdt en dan een motorrijder die je groet ( dan denk ik steeds in mezelf "hoi maatje, ja jij zit er ook lekker in he maar we trekken het ons niet aan , want wij zijn bikers) ...lol

greets

P
 
hier in belgie (tenmisnte waar ik woon) groeten de meeste gewoon met een hand of 2 vingers opgestoken (tegen elkaar dus geen V) dus miss. hadden die jongens te dikke handschoenen aan zodat het meer op een V leek.

En wat betreft groeten in Nederland moet ik Sheldon bijtreden : ik rijd regelmatig half nederland door op de motor en raar of zelde krijg ik een groet terug van de nederlandse motorrijders.. echt jammer vind ik dat ..hier in belgie groet zowat elke motorrijder elkaar en da's gewoon leuk.. in NL dus bijna niks :( ik was zelfs zo ontgoocheld dat ik het ondertussen ook al niet meer doe in NL.

DUS jongens ( en meiden ) neem terug die oude gewoonte op en groet effe.. :)

Niks is meer bemoedigend als je een lange rit in de koude stromende regen rijdt en dan een motorrijder die je groet ( dan denk ik steeds in mezelf "hoi maatje, ja jij zit er ook lekker in he maar we trekken het ons niet aan , want wij zijn bikers) ...lol

greets

P

Jij hebt zeker dit topic nog niet gelezen: Zwaaien


:P
 
DUS jongens ( en meiden ) neem terug die oude gewoonte op en groet effe.. :)

Niks is meer bemoedigend als je een lange rit in de koude stromende regen rijdt en dan een motorrijder die je groet ( dan denk ik steeds in mezelf "hoi maatje, ja jij zit er ook lekker in he maar we trekken het ons niet aan , want wij zijn bikers) ...lol

greets

P

:N ...ik durf m'n stuur niet los te laten.






;)
 
:N ...ik durf m'n stuur niet los te laten.


;)
ik groette * achterop ja ;) voordat daar dadelijk weer een heel verhaal over ontstaat :+ * laatst een meisje van een jaar of 18/19... die groette vrolijk terug en laat d'r motor gaan _O- op wat kuischade na was er niks *D

face_of_peace_4.jpg
peace he :+
 
een V? dan neem ik aan wijs- en middelvinger? betekend niet iets speciaals
als het duim en wijsvinger was (dus eerder een L) waren ze vh 2F4U.be-forum ;)
de L en dan voor het voorhoofd betekend LOSER , ik hoop dat 2f4u forum dat heeft na gekeken voordat ze het teken bedachten O-)
 
In Frankrijk doen ze het ook, ik mag dat wel, zo'n gebaar. Heb het daarom ook overgenomen, wannabee als ik ben 8-)
 
joepie, een zwaaitopic *O* *O*
Maar dan wel met 2 vingers hè!!!! ...en 't is geeneens vrijdagavond


Ik schat dat het "V"-teken stond voor VLAANDEREN ÜBER ALLES..... *O*


Of misschien bedoelde ze: "kijk uit voor die kudde vee"....reed je daarna soms tegen een koe aan ofzo?!

Of misschien waren het dyslectische Belgen en bedoelde ze: VUCK YOU.... :P
 
De Belgen of de Engelsen? Of Engelse Belgen? Of Belgische Engelsen... (Kom er nou ook niet meer uit :? )


Er zijn ook nog Grote Belgen. Die rijden met een plakplaat op hun koekblik met GB erop en hebben het stuur aan de rechterkant zitten...










:+
 
Het leven is toch hard, he mannen?


Trukkers zwaaien constant naar elkaar en iedereen. Zo vaak zelfs dat ze een leuk handje op een veertje achter hun voorruit plaatsen.


(die FY vinger weet je wel?)

[me]Sw@tLorD krijgt een ideetje...[/me]
 
middelvinger is fuck you
twee vingers is dubbel fuck you

pas op in Engeland als je twee bier wilt bestellen, ze kunnen het wel eens verkeerd begrijpen. })
 
middelvinger is fuck you
twee vingers is dubbel fuck you

pas op in Engeland als je twee bier wilt bestellen, ze kunnen het wel eens verkeerd begrijpen. })
_O-

ik zwaai in belgië gewoon als ik op de motor ben, niks geen andere rare dingen gezien eigenlijk :N
 
Zelf vindt ik salueren wel geinig. (twee vingers naar de zijkant van het voorhoofd en daarna er vanaf).
De oorsprong ligt bij de ridders die hun vizier optilden om zo te laten zien wie ze waren. Op zich niet gek toch?
 
yeah de zwaaitopics gaan nu zelfs internationaal!
krijgen we straks ook, zwaai integratie? zwaai inburgeringscurssusen enzo? :+
 
Was het met de palm van de hand naar binnen of naar buiten?
Palm naar buiten = peace/victory/whatever
Palm naar binnen = fuck you/up yours

Is Margaret Thatcher ooit nog eens flink de mist mee in gegaan. Hoewel boze tongen beweren dat ze het volk opzettelijk een welgemeend "up yours" toewierp ;)
 
de keren dat ik in engeland was viel mij op dat ze daar groeten door met hun hoof naar opzij te knikken.

Yep, en bij de eerste motorrijder die ik daar tegenkwam wist ik ook meteen waarom, je linkerhand zit aan de verkeerde kant, en je gas kun je niet loslaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan