Peage en credit card

40 kW powerrr

MF veteraan
21 sep 2010
1.612
376
Hoi,
Ik moet binnenkort naar Albi (ca 2x 600 km, waarvan het grootste deel Franse tolweg cq peage). Nu ben ik dat met de auto gewend. Dan wordt automatisch het juiste toltarief berekend en betaal ik dat met mijn credit card. Maar nu vraag ik me af of dat met de motorfiets (lager tarief) ook goed gaat. Moet ik ergens op letten of gaat het automatisch goed?
 
Gaat gewoon goed hoor, nog geen problemen mee gehad. Het systeem herkent het voertuig dat in de peage staat
 
Tolbadge Frankrijk

Ideaal zo'n ding; geen files voor de kassa (is best wel lekker met een warm blok tussen de benen...), geen gezoek in je kleding naar de creditcard, gewoon doorrijden tot aan de slagboom en gassen.
 
Laatst bewerkt:
In mijn ervaring gaat het niet altijd automatisch en hangt het van het traject/beheerder af. Ik ben in april over de peage gegaan (van Limoges naar NL, twee toltrajecten) en op het eerste traject heb ik achteraf het autotarief betaald. Het tweede ging wel automatisch goed. Misschien had ik simpelweg op een knop kunnen drukken bij de eerste, maar automatisch was het in mijn ervaring dus niet (altijd).
 
Terug
Bovenaan Onderaan