pech dagje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

illusionist

Legend.
16 sep 2009
198
1
Den Haag
pfft heb vandaag gereden maar ben mn verblijfsdocument kwijt geraakt joh, en morge heb ik examen nu weet ik egt nie wat ik moet doen.

kan ik gewoon mijn paspoort meeneme zonder dat ze moeilijk doen?

thanks
 
Het CBR accepteert de volgende identiteitsbewijzen:

* Nederlands paspoort
* Nederlands rijbewijs
* Nederlands reisdocument voor vluchtelingen
* Nederlands reisdocument voor vreemdelingen
* Europese identiteitskaart van EU en EER1
* Paspoort van onderdanen van EU en EER1
* Buitenlands paspoort met daarin een tijdelijke verblijfstitel (sticker)

Het document moet geldig zijn, met uitzondering van een rijbewijs: dat mag ongeldig zijn door het verstrijken van de geldigheidsduur.

Het identiteitsbewijs moet op naam van de aanvrager gesteld zijn en dient te zijn voorzien van een pasfoto. Het document moet onbeschadigd zijn.

Wij maken u er op attent dat u niet tot het examen wordt toegelaten indien de persoonsgegevens op het door u getoonde Identiteitsbewijs niet tot in detail overeenkomen met de gegevens in de Gemeentelijke Basis Administratie. Dit geldt eveneens als er andere gebreken worden geconstateerd of indien uw identiteit aan de hand van het identiteitsbewijs niet op de juiste wijze of overtuigend kan worden vastgesteld.

Een rijbewijs kan door de Burgemeester slechts worden afgegeven, indien de aanvrager in de 365 dagen die aan de aanvraag vooraf gingen, tenminste 185 dagen daadwerkelijk in Nederland woonachtig is geweest.

Het feit dat een kandidaat tot het examen is toegelaten en dit succesvol heeft afgelegd houdt geen garantie in dat hem of haar ook daadwerkelijk een rijbewijs zal worden afgegeven. De afgevende instantie – de Burgemeester of de RDW - beoordeelt naast de registratie van de verklaringen van geschiktheid en rijvaardigheid tevens de verblijfstitel van de aanvrager. Het CBR laat de verblijfstitel van een kandidaat buiten beschouwing. Het CBR beveelt examenkandidaten dan ook aan, om voor men met rijlessen begint en in ieder geval voor het examen, bij de afdeling Burgerzaken van hun woonplaats zich ervan te verzekeren dat men een rijbewijs zal ontvangen, na geslaagd te zijn voor het rijexamen.

Het CBR is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van een weigering tot afgifte van een rijbewijs.

Evenmin is het CBR verantwoordelijk voor kosten die gemaakt zijn voor een rijopleiding en –examen die niet tot de afgifte van een rijbewijs hebben geleid.

Voetnoot 1: EU/EER-landen zijn: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland, Hongarije, Ierland, Italië, (Staten van) Jersey, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Man (eiland), Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, IJsland, Zweden en Zwitserland.
 
slotje maar...

ps voor Bart85: leuke film "hmm, yeah..."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan