Pech , en dan ?

Ik zag op feestboek een post van een man die een schroef in zijn band had en die moest de motor laten ophalen met een aanhanger.

Wie heeft dat wel eens meegemaakt, een heel eind van huis en dan een spijker of schroef in je band? En if yes, wat heb je toen gedaan?
Op diverse pagina`s kom je opmerkingen tegen, van repareren tot ophalen. Het staat er allemaal al tussen. Gewoon even teruglezen.
 
als je op een bepaalde datum terug wil zijn zou ik bovenstaande tips volgen.
als dat niet zo is zou ik zo min mogelijk meenemen en eventuele pech zien als een mogelijkheid tot avontuur en/dus interactie met de lokale bevolking en/of wildcamperen.
 
Nee, standaard gereedschap om een motorfiets te repareren,

In alle ernst; kom je met een combinatietang en waterpomptang ver bij roadrepair aan een motor. Noem svp een zaken die je ermee kunt fixen. Ik ga ook binnenkort weg en dacht dat je met wat steeksleutels beter af bent. Leer en hoor dus graag. BVD.
 
Ik zag op feestboek een post van een man die een schroef in zijn band had en die moest de motor laten ophalen met een aanhanger.

Wie heeft dat wel eens meegemaakt, een heel eind van huis en dan een spijker of schroef in je band? En if yes, wat heb je toen gedaan?
Een paar jaar geleden in Duitsland. Spijker in band. Onderweg band op spanning blijven houden bij tankstations en rustig terugrijden. In de buurt van het hotel een motorzaak gevonden en daar een nieuwe band laten monteren.
 
Meh, tegenwoordig kom je met het boordgereedschap ook niet ver. Mijn broertje had voor vertrek naar Oostenrijk nieuwe banden laten monteren. Onderweg hoort hij een ratelend geluid. Na inspectie bleek dat de as er niet recht in zat en dat de ketting te strak stond. En reken er maar niet op dat je met het boordgereedschap van een BMW F800GS je ketting kunt gaan stellen. Gelukkig nog een bahco bij ons en een Suzuki met een redelijk setje boordgereedschap en het zo dus kunnen fixen. Maar veel meer dan een schroevendraaier zit er niet meer in.
 
Op diverse pagina`s kom je opmerkingen tegen, van repareren tot ophalen. Het staat er allemaal al tussen. Gewoon even teruglezen.

Ik ben door alle pagina's heengescrolled, gaat idd hier en daar over bandenpech. Maar ik heb geen koffers op de Supermagna en een klein standaard gereedschapbakkie.

Die gozer op feestboek is bij een maat achterop geklommen, zijn naar huis gereden en hebben met een auto met aanhanger de motor opgehaald. Hoop gedoe dus.

Ik heb op de mountainbike een klein handpompje dat ook op motor en autoventielen past, dat is bij Bol gewoon te bestellen voor drie tientjes en dat komt met een montagesetje voor om een framebuis. Die bestel ik morgen en ik haal een setje bandenveters want dat past nog wel in mijn gereedschapbakkie.

Krijg ik dan onderweg een spijker of schroef in een band, dan kan ik hem ter plekke repareren en een handpompje gaat nooit leeg. Je krijgt wel een lamme klauw, maar dat gaat weer over.

En thuis gaat die kutband er dan af en zet ik er een nieuwe op. Ja, dat kun je zelf ook doen en je kunt hem ook statisch balanceren, doe ik al 150 jaar.
En natuurlijk meteen een nieuw ventiel er in beunen, beetje vaseline er om en hij glijdt er in als een boerenkont in een emmer snot. (nee, niet beginnen over die lul en die weduwe)
 
Ik ken meer mensen die dat zo kunnen, lijkt me echt heerlijk. Ik ken er zelfs die aan de hand van de stand van de zon, onder het rijden, een route kunnen bepalen. Ik heb echt een groot zwart gat waar richtingsgevoel hoort te zitten, en van kaarten kreeg ik altijd alleen maar stress.
Tegenwoordig rijd ik natuurlijk met een GPS.
Toch dat navigeren aan de hand van de zon is mij niet onbekend. Vroeger had je alleen een landkaart en dan was de zon altijd je richtpunt.
Nog steeds overal (in Europa) waar ik ben weet ik me te orienteren aan de hand van de zon!

Heel gek werd het enkele jaren terug voor mij in Z.Afrika. Ik was daar werkelijk steeds de weg kwijt.
Dan bedoel ik dat ik vaak niet wist welke richting ik op reed. N-Z-O of W....... :?
Dat had ik ook in Jordanië waar ik precies midden in de zomer was.
In Europa zijn we gewend: opkomst in oost-middag zuid-avond onder in west.
Jordanië midden zomer: zon op oost-in de middag recht boven je hoofd-onder in westen. (middaguur is schaduw lantaarnpaal maar 10cm lang!)
Z. Afrika: zon op oost- midden van de dag aan noordzijde- avond zon in westen.

In die paar weken vakantie Z.Afrika heb ik me nooit kunnen orienteren!!
De motorrit die ik daar heb gemaakt was gelukkig met een GPS. Blij dat ik dat daar heb gedaan, want dat was SUPER!! :t
 
Laatst bewerkt:
Vorige week was ik met een maatje een weekje richting Italië. Op zondagmiddag kreeg hij problemen met zijn motor, stotteren, inhouden en totaal geen vermogen meer. Exact hetzelfde probleem had hij meer dan een jaar geleden ook al, toen bleek er een bobine kapot. Daar ging dus al gelijk het vermoeden naar uit. Eerst zelf bobines en bougies gekeken, alle stekkers gecheckt en schoongemaakt, maar zonder resultaat. Omdat we al het vermoeden hadden dat dit wel eens lang kon gaan duren zijn we meteen naar de dichtstbijzijnde camping gereden, die was niet ver en dat ging gelukkig nog net. Daar de ANWB gebeld, het was inmiddels 16:00 uur. Termijn voor vervangend vervoer was 48 uur, die gaat lopen op het moment dat je belt. Ook meteen aangegeven dat we uiterlijk op woensdag thuis moesten zijn

Vrijwel direct na bellen van de ANWB een sms'je dat de hulp om 18:00 uur zou komen. Dit werd uiteindelijk 20:30 uur en was alleen een sleepwagen, geen monteur. Deze nam de motor alleen mee naar een depot om de volgende ochtend direct door naar een dealer te worden gebracht. Tot zover ging alles nog redelijk. Volgende ochtend direct weer ANWB gebeld, en deze gaven aan dat de motor al bij een dealer in Turijn (80km verderop) zou staan. Positief verrast, misschien zou hij dan toch nog op tijd gemaakt kunnen worden.

Paar uurtjes later, we zitten nog steeds te wachten op de camping, komt de campingeigenaar samen met dezelfde chauffeur van de sleepwagen van gisteravond aanlopen. Of we even met hem meekunnen naar de garage want hij krijgt de zijkappen van de motor er niet af. Wij vragen verbaasd waar de motor dan staat, want volgens de ANWB stond hij al in Turijn. Bleek helemaal niet waar, hij staat nog steeds in het depot, letterlijk nog geen 2km van ons af. Het is eigenlijk meer een schadebedrijf dan een garage, en de monteur heeft duidelijk de ballen verstand van motoren. Eerst krijgt hij de kappen er niet af, en daarna gaat hij (via google translate) in discussie dat het een viercilinder zou zijn want hij heeft 4 bougies. Het is toch echt een tweecilinder, maar het kost even tijd voor hij dat van ons aanneemt. Hij geeft aan de motor niet te kunnen maken (joh...). Hij koppelt dit terug en een andere garage gaat gezocht worden. Wij nemen contact op met de ANWB, en die geven aan dat de zaak in behandeling is bij de Italiaanse zusterorganisatie van de ANWB en dat Nederland hier in wezen buiten staat. De motor gaat vanmiddag op transport naar een andere garage (niet eens een motorzaak maar een Peugeot garage?), meer kunnen ze niet doen. De chauffeur van de sleepwagen geeft aan dat hij hem best eerder kan brengen, maar dan moeten we ter plekke even 200 euro lappen. Dus niet, je bent niet voor niets ANWB lid.

We gaan maar weer terug naar de camping, lunchen en hangen wat rond. Om 5 uur lopen we nog eens naar het depot. Het is toch dichtbij en we hebben verder niets anders te doen. Wat ons uiteraard niet verbaasd, de motor staat er nog en een sleepwagen is in geen velden of wegen te bekennen. De helft van de 48 uur zit er inmiddels al op. Dus weer bellen met de ANWB. Motor staat nog steeds in het depot, als ze die vanmiddag überhaupt nog gaan transporteren is de zaak waar hij naartoe gaat dicht als hij daar aankomt. Diagnose wordt op zijn vroegst dus morgenochtend gesteld. Onderdelen hebben ze bij een autogarage zeker niet liggen(die zijn in NL bij een Yamahadealer niet eens op voorraad), en het onderdelen magazijn van Yamaha Europa staat in Nederland. Dat gaat vast wel lukken binnen een halve dag. ANWB begrijpt ons probleem. De termijn van 48 uur gaat op zeker niet gehaald worden, dus of ze niet nu al vervangend vervoer kunnen regelen. De maandag is immers al om, en we hebben dus nog 2 dagen om thuis te komen. 1200km is best veel op één dag op een motor, dus hoe eerder hoe beter. Teamleider wordt geraadpleegd, want medewerker mag dit niet zelf beslissen. Worden teruggebeld, geen toestemming. Ze gaan dus echt die 48 uur zitten afwachten, terwijl we al voor 99,9% zeker weten dat die niet gehaald gaat worden. Lekker flexibel.

We denken even na en besluiten dat ik de volgende ochtend sowieso maar alleen ga terugrijden. Ik sta buiten de hele casus dus vervangend vervoer is er voor mij toch niet. Het wordt sowieso ook geen motor maar een auto, daarmee is 1200km op één dag nog wel haalbaar. Hij vraagt nog of het mogelijk is dat het vervangend vervoer een bestelbus is, dan kunnen we de motor zelf mee terugnemen en kan met een beetje geluk mijn motor er ook nog bij. Dat blijkt geen optie. Volgende ochtend 9 uur, ik heb mijn spullen gepakt en rij nog even snel langs het depot. Motor is net een half uurtje geleden op transport gegaan. Van zondag 16:00, tot dinsdag 09:00 uur. Wat hebben ze in de tussentijd gedaan, één kap losgemaakt. Tijd nuttig besteed dus. Weer contact met ANWB zelfde antwoord als gisteravond. Als we meer informatie willen moeten we zelf gaan bellen met die garage, in het Italiaans wat we allebei niet spreken. Waarom ben je in vredesnaam al 19 jaar lid van de ANWB, ze doen echt helemaal niks voor je!

Ik ga alleen rijden, kut natuurlijk maar het is niet anders. We hebben in de middag weer contact, garage heeft geconstateerd dat er een bobine stuk is. Reparatie kost 4 dagen. De 48 uur is inmiddels verstreken, dus recht op vervangend vervoer. In plaats van dat ze op voorhand alvast hadden geïnventariseerd waar de dichtstbijzijnde huurauto beschikbaar was, moeten ze dat om 17:00 uur nog gaan doen. Er is niks in de buurt, dichtstbijzijnde staat in Frankrijk (waarschijnlijk Briançon, half uurtje rijden). Prima, geef het adres maar, maatje gaat met de taxi wel die kant op. We gaan het bevestigen en bellen u zo terug met het adres. Hij breekt zijn tent alvast af en pakt de spullen in. Half uurtje later telefoon, we krijgen het bedrijf niet meer te pakken, die zijn waarschijnlijk al gesloten. Inmiddels is het dinsdagavond. Wat 48 uur geleden al geregeld had kunnen zijn, is blijven liggen tot de laatste minuut en nu is het te laat. Bedankt ANWB. Dan kan je al je spullen weer gaan neerzetten voor nog een extra nacht.

Uiteindelijk regelen ze op woensdag een vlucht terug naar huis. Sta je met de inhoud van 3 motorkoffers, een roltas en een compleet motorpak. Kan je ook nog 90 euro overbagage betalen. Inmiddels een kleine week verder en je moet nog maar afwachten wanneer je je motor weer terugziet en in wat voor staat....

Ik begrijp best dat ze bij de ANWB het oordeel van een monteur afwachten niet direct afgaan op de klant. Het is voor hun natuurlijk veel goedkoper als de motor daar door een garage gemaakt wordt en de klant een dikke rekening gepresenteerd krijgt. Als reparatie niet mogelijk is zijn de kosten voor vervangend vervoer en repatriëring van de motor voor de ANWB, en dat willen ze natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen. Maar enige flexibiliteit is er echt niet. Je kan als ANWB toch ook wel aanvoelen dat als er al 40 uur voorbij is, de eerste garage het al niet kon maken, en de tweede garage nog niet eens een diagnose heeft gesteld, dat die termijn van 48 uur nooit gehaald kan worden. Dan nemen ze wel iets aan van een monteur die het verschil tussen een twee en viercilinder niet weet en niet eens een zijkap loskrijgt, en niet van iemand die dit probleem al eerder heeft gehad, zelf in de motorbranche werkt en weet wat er aan de hand is. Dan wachten ze ook nog eens tot 5 minuten voor sluitingstijd voor ze een auto gaan regelen. Geven ze continue aan dat ze je terugbellen, dat doen ze nooit. Als er een openstaande rekening voor de diagnose staat dan bellen ze je opeens wel terug. Of je onderweg naar het vliegveld nog even via een omweg langs die garage wil om de rekening te voldoen. Dan laten ze je ook nog zelf steeds die garages bellen, terwijl je geen Italiaans spreekt en de hele alarmcentrale van de ANWB vol zit met mensen die dat wel spreken. Ondertussen ben jij zelf de enige die zich er druk om maakt, want de ANWB doet niks en de Italianen hebben ook geen haast. Die monteur zit lekker tijd te rekken terwijl de rekening voor transport, opslag en diagnose alleen maar oploopt. Kan je het zelf niet maken, dan breng je hem lekker naar een maatje die dat ook niet kan, dan kan die zijn zakken ook nog even vullen.

Lang verhaal kort, ga er bij technische problemen maar gewoon van uit dat het einde vakantie is, en zeg de ANWB gerust op. Ze doen geen reet voor je, en voor de kosten van 20 jaar lidmaatschap kan je de motor zelf ook wel naar huis laten transporteren.
 
Ik zag op feestboek een post van een man die een schroef in zijn band had en die moest de motor laten ophalen met een aanhanger.

Wie heeft dat wel eens meegemaakt, een heel eind van huis en dan een spijker of schroef in je band? En if yes, wat heb je toen gedaan?

Paar maanden terug was ik met een groepje een lang weekend aan het rijden in Noord-Frankrijk. Volgende ochtend (zaterdag), iedereen fris en fruitig op de motor, willen we vertrekken, staat er eentje lek. Motoren stonden in het gras dus de platte band was nog niemand opgevallen. Van de 15 man die mee waren had er slechts 1 reparatiespul bij zich. Dat was ik, maar ik rij met binnenbanden en heb dus geen proppen voor een tubeless band. Hij bellen met de KNMV. Sorry meneer maar de Franse depannage mag sowieso geen motorbanden proppen, dus die slepen hem af. Voor ze er zijn is het zaterdagmiddag en dan zijn alle motor of bandenzaken gesloten. Zondag gebeurd er sowieso niks, maandag ben je de eerste maar zelfs dan zijn veel motorzaken niet open. Zondagavond zouden we weer thuis zijn dus dat wordt sowieso niks. Laat maar zitten dan, regelen we zelf wel iets.

Beetje googlen, motorzaak op 40 minuten rijden net over de grens met België. Middagpauze van 12:00 tot 14:00 uur. Het was 11:15. Ik stap op en vlam die kant op, en ben er gelukkig net op tijd. Proppenset gekocht, terug naar de camping, prop erin en klaar. Halve dag inmiddels voorbij, maar tenminste wel op je eigen motor naar huis. Zal je niet verbazen dat de meesten van die 15 man inmiddels rondrijden met een proppensetje van 3 tientjes onder het zadel...
 
In alle ernst; kom je met een combinatietang en waterpomptang ver bij roadrepair aan een motor. Noem svp een zaken die je ermee kunt fixen. Ik ga ook binnenkort weg en dacht dat je met wat steeksleutels beter af bent. Leer en hoor dus graag. BVD.
Zijn dit vragen, ik doe even alsof ik vragen lees okay? Dat er geen punten staan maar vraagtekens.
Afhankelijk van het type motor, los van merk, motorinhoud maar meer van de gebruikte spullen kun je met de bovenstaande genoemde gereedschappen allerhande reparaties of stelwerkzaamheden uitvoeren. Je kunt met een steeksleutel geen gesprongen veer spannen terwijl je met een goeie waterpomptang zeker van m3 tot m12 dus sleutel 5 tm 19 kunt vervangen. Thuis verwissel ik de eventueel de kapotte zeskanten wel weer.
 
Ik ben door alle pagina's heengescrolled, gaat idd hier en daar over bandenpech. Maar ik heb geen koffers op de Supermagna en een klein standaard gereedschapbakkie.

Die gozer op feestboek is bij een maat achterop geklommen, zijn naar huis gereden en hebben met een auto met aanhanger de motor opgehaald. Hoop gedoe dus.

Ik heb op de mountainbike een klein handpompje dat ook op motor en autoventielen past, dat is bij Bol gewoon te bestellen voor drie tientjes en dat komt met een montagesetje voor om een framebuis. Die bestel ik morgen en ik haal een setje bandenveters want dat past nog wel in mijn gereedschapbakkie.

Krijg ik dan onderweg een spijker of schroef in een band, dan kan ik hem ter plekke repareren en een handpompje gaat nooit leeg. Je krijgt wel een lamme klauw, maar dat gaat weer over.

En thuis gaat die kutband er dan af en zet ik er een nieuwe op. Ja, dat kun je zelf ook doen en je kunt hem ook statisch balanceren, doe ik al 150 jaar.
En natuurlijk meteen een nieuw ventiel er in beunen, beetje vaseline er om en hij glijdt er in als een boerenkont in een emmer snot. (nee, niet beginnen over die lul en die weduwe)
Zie PM en bespaar je bovenstaande ellende!
 
Paar maanden terug was ik met een groepje een lang weekend aan het rijden in Noord-Frankrijk. Volgende ochtend (zaterdag), iedereen fris en fruitig op de motor, willen we vertrekken, staat er eentje lek. Motoren stonden in het gras dus de platte band was nog niemand opgevallen. Van de 15 man die mee waren had er slechts 1 reparatiespul bij zich. Dat was ik, maar ik rij met binnenbanden en heb dus geen proppen voor een tubeless band. Hij bellen met de KNMV. Sorry meneer maar de Franse depannage mag sowieso geen motorbanden proppen, dus die slepen hem af. Voor ze er zijn is het zaterdagmiddag en dan zijn alle motor of bandenzaken gesloten. Zondag gebeurd er sowieso niks, maandag ben je de eerste maar zelfs dan zijn veel motorzaken niet open. Zondagavond zouden we weer thuis zijn dus dat wordt sowieso niks. Laat maar zitten dan, regelen we zelf wel iets.

Beetje googlen, motorzaak op 40 minuten rijden net over de grens met België. Middagpauze van 12:00 tot 14:00 uur. Het was 11:15. Ik stap op en vlam die kant op, en ben er gelukkig net op tijd. Proppenset gekocht, terug naar de camping, prop erin en klaar. Halve dag inmiddels voorbij, maar tenminste wel op je eigen motor naar huis. Zal je niet verbazen dat de meesten van die 15 man inmiddels rondrijden met een proppensetje van 3 tientjes onder het zadel...
Sommigen moeten nou eenmaal met de neus op de feiten gedrukt worden.
Toen mijn vrouw een nieuwe auto ging kopen, hebben we voor de optie "reservewiel" in plaats van "LPG tank" gekozen.
 
Meh, tegenwoordig kom je met het boordgereedschap ook niet ver. Mijn broertje had voor vertrek naar Oostenrijk nieuwe banden laten monteren. Onderweg hoort hij een ratelend geluid. Na inspectie bleek dat de as er niet recht in zat en dat de ketting te strak stond. En reken er maar niet op dat je met het boordgereedschap van een BMW F800GS je ketting kunt gaan stellen. Gelukkig nog een bahco bij ons en een Suzuki met een redelijk setje boordgereedschap en het zo dus kunnen fixen. Maar veel meer dan een schroevendraaier zit er niet meer in.

Heh, Bij mijn broer zijn 800GS zit gewoon alles er in om je banden te kunnen leggen, maar aan de andere kant hoe lastig is het nou om het even te checken of dat soort dingen er in zetten.
In mijn ktm tasje zit letterlijk alles om de hele motor open te slopen, dat geeft dan ook weer niet zo veel vertrouwen:+
 
Heh, Bij mijn broer zijn 800GS zit gewoon alles er in om je banden te kunnen leggen, maar aan de andere kant hoe lastig is het nou om het even te checken of dat soort dingen er in zetten.
In mijn ktm tasje zit letterlijk alles om de hele motor open te slopen, dat geeft dan ook weer niet zo veel vertrouwen:+
Tja, daar kom je pas achter wanneer je het nodig hebt ;)
 
Als ik hier de verhalen over de ANWB lees word ik als ANWB-lid niet vrolijk...

Nu zint het mij sowieso niet om voor mijn aankomende motorvakantie afhankelijk te zijn van bedrijven die een heel ander doel hebben dan mijn vakantie te redden. Vandaar dat ik al een tijdje bezig ben met groot onderhoud aan de fiets. Zo heb ik de koppelingsplaten, ketting en kettingwielen, remslang en remblokjes en banden allemaal al vervangen. Bovendien neem ik denk ik ook maar m'n setje bandenlichters en binnenbanden mee, je zal altijd zien dat die lekke band precies op een moment is dat alle motorzaken in de buurt dicht zijn.
Ohja, ik heb ook reserve koppeling- en gaskabels aan de huidige vast 'getriewrapt'.
 
Als ik hier de verhalen over de ANWB lees word ik als ANWB-lid niet vrolijk...

Nu zint het mij sowieso niet om voor mijn aankomende motorvakantie afhankelijk te zijn van bedrijven die een heel ander doel hebben dan mijn vakantie te redden. Vandaar dat ik al een tijdje bezig ben met groot onderhoud aan de fiets. Zo heb ik de koppelingsplaten, ketting en kettingwielen, remslang en remblokjes en banden allemaal al vervangen. Bovendien neem ik denk ik ook maar m'n setje bandenlichters en binnenbanden mee, je zal altijd zien dat die lekke band precies op een moment is dat alle motorzaken in de buurt dicht zijn.
Ohja, ik heb ook reserve koppeling- en gaskabels aan de huidige vast 'getriewrapt'.

Het is natuurlijk altijd goed om met een gezonde motor op pad te gaan, dan kan je een hoop problemen voor zijn. Toch zal je altijd zien dat er iets stuk gaat waarin je niet voorzien hebt. Zoals bij mij maatje zijn bobine, wie verwacht dat bij een moderne motor.

Ik heb mijn pechhulp meeverzekerd via de reisverzekering, dat was goedkoper dan bij de ANWB en de voorwaarden zijn vrijwel gelijk. Ik heb niet de illusie dat dit veel beter verloopt trouwens, die schakelen immers ook gewoon de lokale pechhulp in. Dat loopt waarschijnlijk hetzelfde als bij de ANWB, alleen heb je een ander callcenter aan de lijn. Het was in mijn geval in ieder geval goedkoper. Je bent dan gedekt zolang je maar op reis bent, ook al is dat in NL. Nadeel is wel dat je buiten vakanties om niet gedekt bent tijdens bijvoorbeeld woon-werk, maar in NL red ik me toch wel.
 
Ik vind het opmerkelijk hoeveel problemen er zijn met de ANWB. Ik heb de pechhulp via KNMV, en eigenlijk altijd heel tevreden over geweest. Konden mooi dingen voor me regelen als ik het niet kon vanwege taal etc. Vorige jaar hebben ze me juist nog geholpen met banden te scoren ergens midden in frankrijk.
 
Ik zag op feestboek een post van een man die een schroef in zijn band had en die moest de motor laten ophalen met een aanhanger.

Wie heeft dat wel eens meegemaakt, een heel eind van huis en dan een spijker of schroef in je band? En if yes, wat heb je toen gedaan?
Afgelopen Juni in Lourdes.
Maatje met een schroef in zijn achterband.
Schroef er uit, dyna plug er in.
Band op spanning gebracht.
(Hij had een elektrisch pompje mee:})
Binnen 10 minuten gefixt.

Als je een motor met een aanhanger moet ophalen vanwege een schroef in de band, dan ben je wel erg slecht voorbereid.
Met een binnenband wordt het wat lastiger natuurlijk.
 
Er is op facebook discussie over Ride on en een man die kennelijk die meuk verkoopt komt met mooie verhalen, als zou het rijcomfort verhogen, bandenslijtage beperken en brandstof besparen en het mooiste zou zijn dat het je wiel balanceert en dat laatste geloof ik geen flikker van, is in strijd met de natuurwetten.

Enniewee, ik heb gisteren een busje lekspray gekocht bij de Action voor € 1.99, voor de Norton, want die heeft binnenbanden en een paar handpompjes waar je 7 bar mee kunt pompen, ook voor €1.99 per stuk en die kleine handpompjes passen bij de Norton in het gereedschapbakkie en bij de Honda onder het zadel bij de accu. Nu nog een setje veters voor de Honda en we zijn helemaal bij de tijd.

Klein handpompje, dus lang pompen voor de band op druk is, maar dat moet dan maar. Met zo'n elektrisch pompje duurt het ook heel lang en als hij te heet wordt heb je niks meer.
 
Ben nog lid van de ANWB, kon toen goedkoop omdat ik jonger was dan 25. Nu dus helaas vol-tarief.

De keren dat ik geholpen werd was prima, maar dat was ook in Nederland. 1x boutje los van de minpool (wat ik eerst niet door had), niks geen gereedschap mee. Wel 2 uur gewacht omdat het een zonnige zondag was. En met de auto een overlijdende dynamo, even opgeladen en ik kon verder naar m'n werk rijden (ANWB man reed ff dat stukje achter me aan om te kijken of de auto het wel vol hield :)).

Heb nog nooit een lekke band gehad met de motor, wel standaard een veter setje van Slime onder m'n buddy. Auto 1x een lekke band maar heb gewoon een space saver achterin dus dat is geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan