Pech hulp Nederland (Anwb, KNMV, etc).... welke? of geen?

Gaat geeneens 8 liter in de Monkey, maar voor de auto lijkt het me een prima oplossing
Heeft voorlopig nog dekking via de stealert, als die afloopt maar total overwegen

ik gebruik ook de total pechservice. Volgens de algemene voorwaarden mag je ook gewoon met een ander kenteken tanken dan het kenteken waar de pechservice op is aangemeld. Ik zie net dat in juli/aug je 4 ipv 2 weken pechservice krijgt.
 
Ik heb pechhulp bij mijn verzekering in zitten, voor de motor in heel Europa, voor de auto in Nederland behalve woonplaats. Eerder heb ik met de Shadow en Diversion al een paar keer gebruik van mogen maken. Buiten dat het niet super goed geregeld was (op de N50 net voor Zalkerbroek stranden en dan via Kampen terug naar Zwolle gebracht worden, maar dan wel met de taxi thuisgebracht om 23:00), ben ik er wel blij mee. Mijn pechervaringen in 23jaar rijbewijs en pakmbeet 2 miljoen kilometers zijn dat het meestal met snikheet, ijskoud, nat of ander naar weer gebeurt en liefst 's avonds laat. En aangezien ik eigenlijk geen back-up heb die ik om 23:00 of later uit bed kan bellen om me op te halen, ben ik gewoon blij dat ik altijd thuis kom.
 
Geen, gewoon de lokale vuilnisophaaldienst bellen......

722C7F13-4781-4A0E-8DE0-26ED823D08A5.jpeg
 
Zit bij mij in het verzekeringspakket. Daarvoor ANWB.

Bij mijn eerste motor alleen ooit nodig gehad. 10 jaar terug.

Het ding was toen 2 jaar oud maar ruim 100 km van huis was de spanningsregelaar doorgebrand. Dan ben je blij dat er na 4 uur ofzo een sleepwagen komt en je naar huis brengt zonder gedoe!
 
Bij mijn verzekering (WA+ bij Univé) zit het er bij in. Gelukkig nog nooit gebruik van hoeven maken. Je betaalt misschien een paar centen per maand meer, maar vind de service en communicatie wel super bij Univé.
 
Bij mijn verzekering (WA+ bij Univé) zit het er bij in. Gelukkig nog nooit gebruik van hoeven maken. Je betaalt misschien een paar centen per maand meer, maar vind de service en communicatie wel super bij Univé.
De communicatie van Univé is DE reden waarom ik bij hen weg ben gegaan. Ongeveer 10 jaar gezeten dus wel de nodige ervaringen.

Het begint er al mee dat je bijzonder moeilijk een algemeen telefoonnummer kan vinden, maar alles moet mailen.
Vind je een nummer kunnen ze niet helpen, want je zit bij de verkeerde stad of tak of iets.
 
De communicatie van Univé is DE reden waarom ik bij hen weg ben gegaan. Ongeveer 10 jaar gezeten dus wel de nodige ervaringen.

Het begint er al mee dat je bijzonder moeilijk een algemeen telefoonnummer kan vinden, maar alles moet mailen.
Vind je een nummer kunnen ze niet helpen, want je zit bij de verkeerde stad of tak of iets.

Ik mail sowieso liever dan dat ik ga bellen. Zo heb ik toezeggingen gelijk zwart op wit, hoef ik mijn verhaal niet elke keer opnieuw doen na het doorverbinden én hoef ik geen rekening te houden met kantoortijden.
 
ik gebruik ook de total pechservice. Volgens de algemene voorwaarden mag je ook gewoon met een ander kenteken tanken dan het kenteken waar de pechservice op is aangemeld. Ik zie net dat in juli/aug je 4 ipv 2 weken pechservice krijgt.
Ok. Das helemaal mooi.

Ik ga t straks proberen. 8 liter diesel in de auto, voor pechhulp op de motor.
 
Ik mail sowieso liever dan dat ik ga bellen. Zo heb ik toezeggingen gelijk zwart op wit, hoef ik mijn verhaal niet elke keer opnieuw doen na het doorverbinden én hoef ik geen rekening te houden met kantoortijden.
Totdat je er al weken op zit te wachten, denk ik.
Of niet.

Ik ben meer van het bellen. Ben niet zo'n apper of mailer en dan is het wel fijn dat men op een normale manier telefonisch te bereiken is.
 
Vraag, de accu van mijn 2013 800GS lijkt het begeven te hebben. Kan de ANWB deze ook vervangen of zou het beter te zijn om langs de dealer te gaan?
 
Zelf eentje kopen bij de dealer en monteren.... :?

BMW dealers zullen duur zijn, dus ff op internet zoeken en bestellen.
 
Ok dank, wat draadjes loshalen en weer aansluiten zou inderdaad niet zo moeilijk moeten zijn.

Suggesties voor merk?
 
Motobatt.....maar verder maakt niet uit,je hebt zoveel meningen hier......ook de mijne... ;)

Type zou je op internet moeten achterhalen, maar met een ‘dikke’ boxer icm abs zit je op 16Ah of meer.

Misschien betweterig maar let op de polen; oriëntatie van + (rood) en - (zwart).... :+
 
hm, mijn BMW motor is van April 2017, en de 3e batterij zit er in. Alleen de 1e was onder garantie.
neee. er is echt niets mis met de electra..

(km stand is nu 167000, en "we hebben niemand die zo veel rijdt.. zal wel door de kms komen... )

Moraal: Zoek een Betere Batterij dan de BMW dealer kan aanbieden.
 
Motobatt.....maar verder maakt niet uit,je hebt zoveel meningen hier......ook de mijne... ;)

Type zou je op internet moeten achterhalen, maar met een ‘dikke’ boxer icm abs zit je op 16Ah of meer.

Misschien betweterig maar let op de polen; oriëntatie van + (rood) en - (zwart).... :+

Dank voor de tips!
hm, mijn BMW motor is van April 2017, en de 3e batterij zit er in. Alleen de 1e was onder garantie.
neee. er is echt niets mis met de electra..

(km stand is nu 167000, en "we hebben niemand die zo veel rijdt.. zal wel door de kms komen... )

Moraal: Zoek een Betere Batterij dan de BMW dealer kan aanbieden.

Hmm ok bedankt voor de tip. Valt ook niet mee om bij de dealer te komen nu de motor niet start dus dat maar niet doen
 
Dank voor de tips!


Hmm ok bedankt voor de tip. Valt ook niet mee om bij de dealer te komen nu de motor niet start dus dat maar niet doen

Een motor heeft maar een klein drukkertje nodig om te starten hoor. Het is geen auto van 1200 kilo.... Ik heb mijn motor wel gestart door hem van mijn iets aflopende parkeerplaats af te laten lopen toen er iets met de bedrading naar het startrelais was.
 
8 jaar lid van de KNMV geweest
...altijd door de ANWB pechservice geholpen :+

Klopt. KNMV heeft geen eigen pechservice maar laat dit doen door de ANWB. Exact zelfde voorwaarden, dus kan eventueel goedkoper uitkomen.

Enige 'nadeel'. Met het enkel lid zijn van de KNMV heb je alleen in NL pechservice. Pas als je je motorverzekering via KNMV Verzekeringen hebt lopen kun je een extra module afsluiten met pechservice Europa (en die loopt ook weer via de ANWB volgens mij.) Geen idee of dit duurder is dan een jaar lang lid van de ANWB.

Ik ben al 10 jaar lid van de ANWB, 2x met defect langs de weg gestaan en twee keer ter plekke weer op weg geholpen. Wachttijd is wel lang met beide keren minimaal een uur maar de weg vervolgen met een ziek kind achterin de auto en nog 500km te gaan in de winter was wel fijn :Y
 
Dit jaar in Spanje pech gehad (koppelingskabel defect), goed geholpen door de ANWB. Verder al jaren nooit hulp nodig gehad.

Maar misschien is het volgende een punt waar men op moet letten en soms een voordeel of nadeel is.

Ik gebruik dezelfde pechhulp bij auto, motor en sinds kort ook een camper.
Bij de ANWB verzekert ik mezelf (als persoon) bij een verzekering meestal het voertuig.

Nadeel ANWB is dus dat wanneer ik de camper aan mijn kinderen uitleen, ze zelf voor pechhulp moeten zorgen.
Voordeel ANWB is dat de totaal premie zo een stuk lager is.
 
Dit jaar in Spanje pech gehad (koppelingskabel defect), goed geholpen door de ANWB. Verder al jaren nooit hulp nodig gehad.

Maar misschien is het volgende een punt waar men op moet letten en soms een voordeel of nadeel is.

Ik gebruik dezelfde pechhulp bij auto, motor en sinds kort ook een camper.
Bij de ANWB verzekert ik mezelf (als persoon) bij een verzekering meestal het voertuig.

Nadeel ANWB is dus dat wanneer ik de camper aan mijn kinderen uitleen, ze zelf voor pechhulp moeten zorgen.
Voordeel ANWB is dat de totaal premie zo een stuk lager is.
Nadeel is wel dat wanneer zij aanspraak op jouw verzekering moeten maken jij je no-caim kwijt kan raken.


Overigens ook iets om rekeing mee te houden (van de anwb site):

  • Toestemming
    Je kunt bij gebruik in het buitenland aan de lener een machtiging meegeven. Dit is een verklaring waarin staat dat jij als eigenaar van de auto de lener toestemming geeft om met de auto te rijden. Vaak moet deze machtiging worden gelegaliseerd. Dit geldt met name voor landen buiten de Europese Unie. Vraag het na bij de ambassade of het consulaat van het land dat wordt bezocht. Kijk voor eventuele aanvullende regels in onze Landeninformatie bij reisdocumenten.
 
@pdv_moto Dat is wel apart. Ik heb in oktober mijn BMW van...April 2017 ingeruild met 76.000 km op de teller. De motor van mijn vrouw is van zomer 2018 en heeft 45k km op de teller. Ik heb nooit accuproblemen gehad bij alle jonge BMW’s die ik bereed. Alleen een pekelfiets, een oude RT met meer dan 100k km op de teller kreeg eens een nieuwe accu.
Volgens mij is dat dus een kul argument.
 
Een motor heeft maar een klein drukkertje nodig om te starten hoor. Het is geen auto van 1200 kilo.... Ik heb mijn motor wel gestart door hem van mijn iets aflopende parkeerplaats af te laten lopen toen er iets met de bedrading naar het startrelais was.

Ok dank. Wegenwacht is langsgeweest en accu bleek te zijn overleden. Nieuwe motobatt op internet besteld dus volgende week weer onderweg.
 
Ik had pechzervice bij m'n oldtimerverzekering van Vetera zitten, dat hebben ze recent geschrapt(en dat vertellen ze dan niet) dus ik zoek een alternatief..
ANWB nooit weer, alternatief nog niet gevonden..
Tips welkom.
 
Ik had pechzervice bij m'n oldtimerverzekering van Vetera zitten, dat hebben ze recent geschrapt(en dat vertellen ze dan niet) dus ik zoek een alternatief..
ANWB nooit weer, alternatief nog niet gevonden..
Tips welkom.

Waarom geen ANWB? Voordeel is dat ze aan je naam gekoppeld zijn in plaats van voertuig. Dus 1 pechservice voor motor + auto
 
Terug
Bovenaan Onderaan