Pech met sp1

p

MF'er
5 sep 2004
57
1
leiden
Laatst reed ik met mijn Honda sp1 uit 2001 in een goede bocht en ineens sloeg hij uit.
Geen vonk meer.
Na reperatie bleek dat de "vonk versterker "kapot was.
Het was al eens vaker voorgekomen.
Uit een andere sp1 het kastje gehaald en ik kon weer rijden(gelukkig nog garantie)
Heeft iemand dit ook eens gehad en hoe is het te voorkomen.Wordt het mischien te heet?
 
Bedoel je niet een CDI unit?
Een vonkversterker is een ding wat in de prehistorie nog wel eens verkocht werd als accesoire voor motoren om de ontsteekspanning op te krikken en de vonk te verbeteren.
 
of helemaal niet...

maar uit het verhaal maak ik het ook op dat het de cdi unit is. misschien een productiefoutje of iets los getrild ofzo, die dingen smelten iig niet maarzo. (of er is kortsluiting)
 
Heb dat onlangs ook gehad met mijn SP-tje, maar daar was de PWRcommander de oorzaak, die stuurde zulke rare verhalen naar m,n ECU dat die zoiets had van,"doe het maar zelf als je het beter weet". Verder heb ik er nog nooit van gehoord, hooguit dat er ergens corrosie op een stekker roet in het eten gooit.
 
Ja het zal ongetwijfelt de cdi unit geweest zijn.
Duur grapje zonder garantie ,hij had het over 1500 gulden of euro's.Dat wist hij niet meer uit z,n hoofd.
Maar ik had ergens gelezen dat de vtr firestorms hier ook wel eens last van hadden en dat de oplossing lag in het koelen van die unit....
 
Terug
Bovenaan Onderaan