Pech onderweg! KNMV top geregeld!

Tynos

Die hard MF'er
10 nov 2002
628
0
Oudewater
Vandaag ging ik lekker even een rondje rijden.
Na een kilometertje of 30 brak mijn koppelingskabel. Op zich niet echt een probleem, rijden ging nog wel. Alleen dan die stoplichten, op gegeven moment duurde het te lang, motor sloeg af etc.. Aangezien ik redelijk a-technisch ben maar even de KNMV gebeld (hulp bij pech onderweg zit standaard bij de verzekering). Binnen een kwartier kwam de sleepdienst, morgen wordt de motor bij de dealer gebracht. Netjes geregeld en het duurde totaal niet lang.
Enige minpuntje was dat de chauffeur mij niet naar huis mocht brengen omdat de dealer nog gesloten was en hij niet 2x mocht rijden.
Maar goed, het was redelijk in de buurt dus ik ben even opgehaald en ik zit weer thuis. De motor moest toch al weg voor een beurtje dus dat is nu even een weekje vervroegd. Nu maar hopen dat ze m even ergens tussen kunnen krijgen, zodat ik snel weer kan rijden.
 
Als je nu gewoon iemand had laten komen met een beetje gereedschap had je die koppelingskabel toch ff snel zelf kunnen fixen?

Maarjah wel nette service maar toch wel klote dat je je fiets weer kwijt bent, voor iets wat 5 minuten werk is.
 
Ik had eigenlijk het idee dat er gewoon een soort ANWB autootje langs zou komen, omdat het inderdaad maar weinig voorstelt. Maarja, toen kwam die bergingsauto en boden ze aan om m naar de dealer te brengen. Eigenlijk moest die volgende week voor een grote beurt, dus naja dan is het maar meteen geregeld. Nu even hopen dat ze het wat kunnen vervroegen, een week wachten wordt wat lang namelijk.

Wel jammer dat er trouwens geen enkele motorrijder gestopt is. Wel een automobilist met zijn vrouw (die overigens beide geen motor reden) en 2 jongens die volgens mij uit school kwamen fietsen ofzo.
Voornamelijk BMW's langsgekomen, en ik had het idee dat de meesten maar gewoon bewust strak vooruit bleven kijken en net deden of ze het niet zagen.

Ik weet ook niet echt of het trouwens in 5 minuutjes te repareren was. De breuk zelf kon ik niet zien, aangezien er een soort huls loopt waar de kabel dan weer inzit. Ik denk dat die kabel gewoon vervangen moet worden.
 
ANWB is beter die verhelpen het gelijk en beginnen niet met slepen ;)

Maar ik ben ook lid van KNMV dus wat zeur ik nou??? })
 
Ja ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel een beetje genant vond om voor een koppelingskabel die hulp te bellen. Ik kan natuurlijk ook wel schakelen zonder koppeling, maar liever niet te veel en al helemaal niet terugschakelen.
Aangezien het al wat drukker op de weg werd leek het me toch maar het beste geen risico te nemen en maar te gaan bellen. Dat ze meteen met die wagen kwamen had ik ook niet verwacht, maarja.
Ik wilde eigenlijk gaan overstappen van KNMV naar Unive, aangezien KNMV de prijzen flink gaat verhogen. Nu maar even kijken of dat nog verstandig is, deze service zit er bij Unive namelijk niet bij. En het is toch wel handig als het zo uitkomt.
Maar ik ben het er inderdaad mee eens dat het handiger is als er iemand even langskomt om het te repareren.
 
ANWB is beter die verhelpen het gelijk en beginnen niet met slepen ;)

Maar ik ben ook lid van KNMV dus wat zeur ik nou??? })


Precies, ANWB gaat eerst een half uur sleutelen...
Leuk als je daar van houdt, maar van mij hoeft dat niet.
Dus als je het kunt fixen met een vervanging van een defect onderdeel, soi...
Maar geen toeters en vliegwerk in elkaar prutsen en daar dan een half uur of langer mee bezig zijn, terwijl ik 2km verderop weer problemen heb.

(slechte ervaringen met de ANWB)

Maarja, die ANWB-ers MOETEN sleutelen van hun baas, want ze worden afgerekend op de zaken die ze niet kunnen fixen.
Dus als dat betekent dat ze jou zonder remmen op pad sturen, doen ze dat. :r
 
Ik had precies hetzelfde met de KNMV. Had vlakbij Apeldoorn een gebroken koppelingskabel. Motor naar de kant geduwd, KNMV-pechdienst gebeld en doorgegeven dat ze ff een nieuw binnenkabeltje mee moesten nemen. Ondertussen vast begonnen de koppelingskabel uit elkaar te halen.
Na half uur kwam de pechdienst, maar zonder binnenkabeltje :( Kut dus.
Chauffeur wilde hem wel naar Safe Apeldoorn brengen, die waren nog open en hadden vast wel een binnenkabeltje liggen zodat ik vanaf daar weer verder kon rijden.
Maar bij Safe waren ze te beroerd om mee te denken, hadden ook geen binnenkabels liggen. Een bestaande koppelingskabel (waarvan hij er naar eigen zeggen honderden had) uit elkaar halen kon ook niet. Kortom: stelletje luie honden!

Ben het wel eens met Sictc, heb het idee dat de KNMV dienst niet snel zelf gaat sleutelen maar vrij snel overgaat tot slepen...
 
Moet je je dan écht schamen als je de hulpdienst laat komen, omdat de koppelingskabel kaduuk is? Die hulpdienst is er toch niet voor niets...
Ok, het is misschien een beetje overdreven, maar ik zou het zelf ook niet zo even gefixed krijgen. Los van het feit dat ik daar misschien niet technisch genoeg voor ben (ahum) ontbreekt het op zo'n moment natuurlijk altijd aan gepast gereedschap/materiaal.

PS: Ik heb zelfs eens de ANWB laten komen om een wiel van m'n auto te laten verwisselen :) :P
 
Precies, ANWB gaat eerst een half uur sleutelen...
Leuk als je daar van houdt, maar van mij hoeft dat niet.
Dus als je het kunt fixen met een vervanging van een defect onderdeel, soi...
Maar geen toeters en vliegwerk in elkaar prutsen en daar dan een half uur of langer mee bezig zijn, terwijl ik 2km verderop weer problemen heb.

(slechte ervaringen met de ANWB)

Maarja, die ANWB-ers MOETEN sleutelen van hun baas, want ze worden afgerekend op de zaken die ze niet kunnen fixen.
Dus als dat betekent dat ze jou zonder remmen op pad sturen, doen ze dat. :r

Hoe kom jij aan die belachelijke onzin? |( Expert op dat gebied :? Werk je daar? Ken je de CAO?...
 
Ja oke, ik had verder ook weinig kunnen doen.
Maar in eerste instantie had ik toch wel het idee dat ik even in zn 3 naar huis of Arie Molenaar (was op dat moment de dichtsbijzijnde dealer) ging rijden. (geen politie tegenkomen want constant 80 / 100 met een open uitlaat in zn 3 wil wel natuurlijk).
Maarja, als die afslaat dan sta je. En het was inderdaad de binnenkabel van de koppelingskabel. Ach ja, ik hoop nu maar dat het snel opgelost wordt. En dat ik niet tot mijn afspraak van volgende week hoef te wachten, dan duurt het namelijk wel erg lang. En eigenlijk was ik vanmiddag nog niet uitgespeeld, ik wilde net lekker de Lekdijk op. Maarja, even wachten maar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan