(Pech onderweg) koppeling vast

scighera

MF veteraan
21 feb 2008
3.617
25
Hengelo OV
Enigszins in de stress hier, sta 100km van huis bij mijn vriendin.

De motor rolt vrij in de neutraal maar in de versnelling slaat ie af.

Met koppeling los van beweging in de motor

Met koppeling ingekeken met heel veel moeite beweging

Het gaat om een kawa zx7r 1997, hydraulische koppeling. Voldoende vloeistof in reservoir.
Heeft vannacht buiten gestaan onder een zeil


Pechservice als gemaild en hopelijk komen die eraan, enig idee wat het kan zijn
 
Jiffy/ zijstandaard schakelaar. Soms willen ze bij kawasaki van die bouwjaren gewoon niet goed uit komen met ingeklapte jiffy, door bv kettingvet erop. Dat is te stroperig.

Ook met motor uit kan ik hem niet verplaatsen als hij in de eerste versnelling staat en ik de koppeling in knijp. Dus lijkt niet de oorzaak
 
Haha, gelukkig weer thuis na een ijskoude 100km snelweg👍

Boosdoener volgens ANWB is vermoedelijk de koppelings cilinder die slecht functioneert bij een een lage temperatuur. (Vandaar dat 5-10min warmdraaien een perfect werkende koppeling opleverd)

Om herhaling te voorkomen deze dus nakijken ( En dan vervang ik gelijk de leiding en de vloeistof (vloeistof is 5 jaar oud,leiding 24jaar)
 
Haha, gelukkig weer thuis na een ijskoude 100km snelweg👍

Boosdoener volgens ANWB is vermoedelijk de koppelings cilinder die slecht functioneert bij een een lage temperatuur. (Vandaar dat 5-10min warmdraaien een perfect werkende koppeling opleverd)

Om herhaling te voorkomen deze dus nakijken ( En dan vervang ik gelijk de leiding en de vloeistof (vloeistof is 5 jaar oud,leiding 24jaar)

de vloeistof zet uit bij warmte. Er komt dus meer vloeistof in je reservoir. Maar dan was hij wel heel leeg
 
Dat dus. En dat heeft niks met warmdraaien te maken.maar met het aantal keren proberen wat die doet. Morgen weer geen druk. Weer 20 keer knijpen en gaan.
 
20 25 % uitzetten met een paar graden opwarmen... denk het niet. Zit dat ding ook niet op een koude plaats? Buitenste carterdeksel?
 
Dat dus. En dat heeft niks met warmdraaien te maken.maar met het aantal keren proberen wat die doet. Morgen weer geen druk. Weer 20 keer knijpen en gaan.
Twintig keer, ik heb 80 keer gepompt zonder resultaat , en toen maar warm draaien.
Toen dus blij laten draaien daarna weer de koppeling in geknepen en toen in zijn 1 kunnen zetten zonder problemen.

Normaal zet ik de motor eerst buiten, starten tot hij zonder choice stationair draait, dan poort op slot doen, sleutels op bergen, oordoppen, muts, helm, handschoenen en dan pas in zijn 1 en rijden.

Om dat ik nu bij vriendin was eerst alles aan doen, Dan starten en bij chokeloos stationair minder dan een minuut) al gelijk weg willen rijden. Daarom viel het nu pas op en bij het rijden vanuit huis niet gok ik
 
Twintig keer, ik heb 80 keer gepompt zonder resultaat , en toen maar warm draaien.
Toen dus blij laten draaien daarna weer de koppeling in geknepen en toen in zijn 1 kunnen zetten zonder problemen.

Normaal zet ik de motor eerst buiten, starten tot hij zonder choice stationair draait, dan poort op slot doen, sleutels op bergen, oordoppen, muts, helm, handschoenen en dan pas in zijn 1 en rijden.

Om dat ik nu bij vriendin was eerst alles aan doen, Dan starten en bij chokeloos stationair minder dan een minuut) al gelijk weg willen rijden. Daarom viel het nu pas op en bij het rijden vanuit huis niet gok ik
Probeer hem morgen eens met knijpen, 10 sec vasthouden, en dat een paar keer, kijk dan is of er druk op komt...
Waarschijnlijk heb je iig wel een reden om die slave te reviseren. Is de vloeistof ook behoorlijk zwart?
 
Bedankt voor de tip, ik zal morgen eens kijken, hij staat nu in de garage gestald thuis


Koppeling voelde ook niet slap cq leeg aan. Gewoon zoalsik gewend was (sloeg alleen af bij het in 1 zetten.


Slaven reviseren zal sowieso gebeuren, deze is te verdacht inmiddels
 
Bedankt voor de tip, ik zal morgen eens kijken, hij staat nu in de garage gestald thuis


Koppeling voelde ook niet slap cq leeg aan. Gewoon zoalsik gewend was (sloeg alleen af bij het in 1 zetten.


Slaven reviseren zal sowieso gebeuren, deze is te verdacht inmiddels
Antwoord 2
 
"[Om herhaling te voorkomen deze dus nakijken ( En dan vervang ik gelijk de leiding en de vloeistof (vloeistof is 5 jaar oud,leiding 24jaar)]"

Ik had zoiets bij mijn auto. Koppeling intrappen ging wel maar ontkoppelde niet. Bleek na inspectie bij dealer dat het enige rubber slangetje waar de vloeistof doorheen ging van binnen stukjes rubber losliet en terecht kwam in de drukcilinder en verstopt raakte. Leidingen gereinigd en slang vervangen. Probleem opgelost.
Dus zeker slang en vloeistof vervangen, reservoir schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan