Hoe gaat het nu verder dan, want hij staat in Dld toch? Heb je een leenfiets gekregen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Uhhh nee all balls racing lagers, een heel stuk beter dan origineel Suzuki in mijn geval. Klusje van niks...is wat anders dan dit zelf (in een schuurtje oid) wisselen c.q. doen met (universele) SKF lagers, @David_ZZR (zonder de discussie over OEM verpakte lagers of universeel ingepakte lagers te willen uitlokken).
- BMW dealer, dus dito uurloon die gerekend wordt voor de monteur;
- Originele BMW onderdelen, dus dito prijs.
Maar prijs zegt niets zonder specificaties.. enkel nieuwe lagers of ook nieuwe (ori) stofkeerringen? Met andere woorden, wat krijg je ervoor?
Soms gaan dingen zoals ze gaan. Ik stond vorig jaar in Duitsland met een kapotte dynamo (Ford Focus) lokale garage 500€ en volgende dag klaar. Ja, was goedkoper geweest om zelf te doen. Zou ik thuis ook gedaan hebben. Nu 600 km van huis weinig keus. Soms moet je je verlies pakken en verder gaan.Ja, ik ben het met je eens @David_ZZR dat het een klusje van niets is... als je in jouw eigen omgeving staat, met goed gereedschap tot je beschikking. Niet als je als NL'er in B of D staat met lagers die compleet eruit zijn gelopen, en je kunt geen meter meer verder rijden. Ik heb nog nooit a.d. kant van de weg voorwiellagers staan wisselen, dáár ging het mij om.
Dat het goedkoper kan in eigen beheer, uiteraard, maar TS heeft beslissing genomen dit uit te besteden, terwijl hij terug kon naar NL (begrijp ik uit zijn schrijven).
En of je nu all balls, tourmax, SKF lagers o.i.d. gebruikt is (mij) om het even. Dat eenzelfde soort lagers (of zoals je zegt zelfs minder als OEM zijnde) wordt aangeboden door de fabrikant, betekent over het algemeen wél dat dit de prijs opdrijft, als extra partij ertussen..
ik kan wel zo eerlijk zeggen dat ik niet om de zoveel tijd een krukje onder de motor zet met het voorwiel de lucht in om een beetje aan mn wiel te gaan trekken en duwen om te kijken of de lagers nog goed zijn.Tuurlijk logisch als sommige dingen kapot gaan onderweg... Je hebt niets bij de hand. Afgelopen zomer ook een dealer op moeten zoeken. Echter lagers zijn niet van het ene op het andere moment kaduuk, die check je toch zelf ook met regelmaat... Of ben ik de enige daarin?
daarom neem ik altijd preventief een bandenreparatie set mee. Werkt super, nooit nodig gehad.Ooit een keer weekend Eifel gedaan. Op voorhand een volledige controle vd motor gedaan en voelde wat speling op het voorwiel vd vfr750. Heb nieuwe lagers gekocht en in de tanktas meegenomen want geen tijd voor montage. Iedereen verklaarde me voor gek, maar heej..ik had ze bij om eventueel te wisselen. Zelfs de 235 aangetikt op de autobahn. Mij maken ze niet gek . Bij thuiskomst pas de lagers vervangen. Verhaal waar ts niets mee kan, maar wilde het even kwijt.
In totaal bijna €140 aan werkuren om een defect lager vast te stellen,en 2 lagers te vervangen vind ik toch zeer stevig.Die prijs is gewoon netjes, lijkt mij. Die prijs van ff 10 eurie is de prijs voor een tijdseenheid? 6 minuutjes?
Het is in elk geval weer eens duidelijk dat ze bij BMW flink door rekenen,maar dat is bij velen al wel langer bekend.Lagers wisselen is in 24 minuten gebeurd, De 10 tijdseenheden is fuhrung, diagnose, motor verplaatsen, lagers bestellen of halen, whatever. Ik heb als field engineer een gesloten tijdsveranwoording. Als ik een kruipruimte in moet om een gevallen schroevedraaier te pakken wordt die tijd gewoon berekend, incl de geschreven tijdsverantwoording... jij mag er van vinden wat je wil, ik vind mijn ding er van
Dat is bij elke merkdealer, maar die zetten het wat minder scherp op de rekening en hanteren een hoog uurtariefHet is in elk geval weer eens duidelijk dat ze bij BMW flink door rekenen,maar dat is bij velen al wel langer bekend.