Pech onderweg.........

  1. BMW dealer, dus dito uurloon die gerekend wordt voor de monteur;
  2. Originele BMW onderdelen, dus dito prijs.
is wat anders dan dit zelf (in een schuurtje oid) wisselen c.q. doen met (universele) SKF lagers, @David_ZZR (zonder de discussie over OEM verpakte lagers of universeel ingepakte lagers te willen uitlokken).
Maar prijs zegt niets zonder specificaties.. enkel nieuwe lagers of ook nieuwe (ori) stofkeerringen? Met andere woorden, wat krijg je ervoor?
Uhhh nee all balls racing lagers, een heel stuk beter dan origineel Suzuki in mijn geval. Klusje van niks...
 
Ja, ik ben het met je eens @David_ZZR dat het een klusje van niets is... als je in jouw eigen omgeving staat, met goed gereedschap tot je beschikking. Niet als je als NL'er in B of D staat met lagers die compleet eruit zijn gelopen, en je kunt geen meter meer verder rijden. Ik heb nog nooit a.d. kant van de weg voorwiellagers staan wisselen, dáár ging het mij om.
Dat het goedkoper kan in eigen beheer, uiteraard, maar TS heeft beslissing genomen dit uit te besteden, terwijl hij terug kon naar NL (begrijp ik uit zijn schrijven).

En of je nu all balls, tourmax, SKF lagers o.i.d. gebruikt is (mij) om het even. Dat eenzelfde soort lagers (of zoals je zegt zelfs minder als OEM zijnde) wordt aangeboden door de fabrikant, betekent over het algemeen wél dat dit de prijs opdrijft, als extra partij ertussen..
 
Ja, ik ben het met je eens @David_ZZR dat het een klusje van niets is... als je in jouw eigen omgeving staat, met goed gereedschap tot je beschikking. Niet als je als NL'er in B of D staat met lagers die compleet eruit zijn gelopen, en je kunt geen meter meer verder rijden. Ik heb nog nooit a.d. kant van de weg voorwiellagers staan wisselen, dáár ging het mij om.
Dat het goedkoper kan in eigen beheer, uiteraard, maar TS heeft beslissing genomen dit uit te besteden, terwijl hij terug kon naar NL (begrijp ik uit zijn schrijven).

En of je nu all balls, tourmax, SKF lagers o.i.d. gebruikt is (mij) om het even. Dat eenzelfde soort lagers (of zoals je zegt zelfs minder als OEM zijnde) wordt aangeboden door de fabrikant, betekent over het algemeen wél dat dit de prijs opdrijft, als extra partij ertussen..
Soms gaan dingen zoals ze gaan. Ik stond vorig jaar in Duitsland met een kapotte dynamo (Ford Focus) lokale garage 500€ en volgende dag klaar. Ja, was goedkoper geweest om zelf te doen. Zou ik thuis ook gedaan hebben. Nu 600 km van huis weinig keus. Soms moet je je verlies pakken en verder gaan.
 
Ooit een keer weekend Eifel gedaan. Op voorhand een volledige controle vd motor gedaan en voelde wat speling op het voorwiel vd vfr750. Heb nieuwe lagers gekocht en in de tanktas meegenomen want geen tijd voor montage. Iedereen verklaarde me voor gek, maar heej..ik had ze bij om eventueel te wisselen. Zelfs de 235 aangetikt op de autobahn. Mij maken ze niet gek . Bij thuiskomst pas de lagers vervangen. Verhaal waar ts niets mee kan, maar wilde het even kwijt.
 
Tuurlijk logisch als sommige dingen kapot gaan onderweg... Je hebt niets bij de hand. Afgelopen zomer ook een dealer op moeten zoeken. Echter lagers zijn niet van het ene op het andere moment kaduuk, die check je toch zelf ook met regelmaat... Of ben ik de enige daarin?
 
Tuurlijk logisch als sommige dingen kapot gaan onderweg... Je hebt niets bij de hand. Afgelopen zomer ook een dealer op moeten zoeken. Echter lagers zijn niet van het ene op het andere moment kaduuk, die check je toch zelf ook met regelmaat... Of ben ik de enige daarin?
ik kan wel zo eerlijk zeggen dat ik niet om de zoveel tijd een krukje onder de motor zet met het voorwiel de lucht in om een beetje aan mn wiel te gaan trekken en duwen om te kijken of de lagers nog goed zijn.
Wel in de veronderstelling dat dat op tijd bij een bandenwissel wel voelbaar is voordat het bij het rijden voelbaar is.
misschien is er bij de bandenwissel wel iets niet helemaal vastgezet wat voor extra druk op de lagers heeft gezorgd zodat ze in 2000 km stuk zijn gelopen, zonder dat dit met rijden voelbaar was.

Geen idee , allemaal aannames . tis verholpen .
 
Ooit een keer weekend Eifel gedaan. Op voorhand een volledige controle vd motor gedaan en voelde wat speling op het voorwiel vd vfr750. Heb nieuwe lagers gekocht en in de tanktas meegenomen want geen tijd voor montage. Iedereen verklaarde me voor gek, maar heej..ik had ze bij om eventueel te wisselen. Zelfs de 235 aangetikt op de autobahn. Mij maken ze niet gek . Bij thuiskomst pas de lagers vervangen. Verhaal waar ts niets mee kan, maar wilde het even kwijt.
daarom neem ik altijd preventief een bandenreparatie set mee. Werkt super, nooit nodig gehad.
met condooms helaas net zo .

Ook hier heeft TS niks aan :P
 
Achterop de K1600GT van een maat ben ik weer thuisgekomen woensdag. Had ook een leenfiets/auto kunnen krijgen.

Vandaag de K weer opgehaald in Duitsland. Over een maandje richting de Pyreneeën en de Picos: twee weken sturen!

Voor de liefhebbers:

IMG_8392.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel even schrikken hoor.
Hoe slecht mijn Duits is ;)
en heb je al de bouten nagetrokken zoals onderaan de factuur staat ? die 50 a 100 km zal er al opzitten met terugrijden ;)
Ook geleerd dat ik een tientje kan rekenen voor zowel het verwijderen als het plaatsen van een lager ( ex btw ? )

Maar werd vooral (positief) jaloers na het lezen van Pyreneeën en Picos , dus heel veel plezier :t :]
 
Die prijs is gewoon netjes, lijkt mij. Die prijs van ff 10 eurie is de prijs voor een tijdseenheid? 6 minuutjes? Maar nu, hoe ben je weer naar Heinsberg gegaan???
 
Die prijs is gewoon netjes, lijkt mij. Die prijs van ff 10 eurie is de prijs voor een tijdseenheid? 6 minuutjes?
In totaal bijna €140 aan werkuren om een defect lager vast te stellen,en 2 lagers te vervangen vind ik toch zeer stevig.
Dat versta ik er toch onder.
Dat kan ik op minder dan een uur,dan moet dat in de goed uitgeruste werkplaats van een officiële dealer zeker ook kunnen.
 
Lagers wisselen is in 24 minuten gebeurd, De 10 tijdseenheden is fuhrung, diagnose, motor verplaatsen, lagers bestellen of halen, whatever. Ik heb als field engineer een gesloten tijdsveranwoording. Als ik een kruipruimte in moet om een gevallen schroevedraaier te pakken wordt die tijd gewoon berekend, incl de geschreven tijdsverantwoording... jij mag er van vinden wat je wil, ik vind mijn ding er van
 
Lagers wisselen is in 24 minuten gebeurd, De 10 tijdseenheden is fuhrung, diagnose, motor verplaatsen, lagers bestellen of halen, whatever. Ik heb als field engineer een gesloten tijdsveranwoording. Als ik een kruipruimte in moet om een gevallen schroevedraaier te pakken wordt die tijd gewoon berekend, incl de geschreven tijdsverantwoording... jij mag er van vinden wat je wil, ik vind mijn ding er van
Het is in elk geval weer eens duidelijk dat ze bij BMW flink door rekenen,maar dat is bij velen al wel langer bekend.
 
In eerste plaats natuurlijk blij dat het nu gewoon opgelost is.
Ik had een defect startrelais vlak bij de nurburgring en de yamaha dealer heeft die vervangen uit een motor (FJR) die ze hadden, ook 200 euro totaal.
Dat was wel even schrikken vanuit mijn referentie kader.
Maar was toch ook wel verrekte blij dat ik weer gewoon kon starten met een knoppie.
Bij mijn carb. blackbird geen probleem om aan te duwen, maar de R1 loopt 140 in z'n 1e versnelling dus je moest wel duwen tot een snelheid van 20 km/hr wou die stationair blijven lopen. niet fijn .

Op een offerte van een zonnepaneel plaatsen op een camper zag ik 50 euro staan onder het kopje 'kleinmateriaal'
Tja als je weet dat sommige aansluitogen al 3 euro kosten en dan moeten ze er nog opgekrimpt worden , maar je kan niet weten wat je niet weet he ...

Maar misschien zijn de 'duurste' bedrijven ook degene met de 'duurste' offertes maar behouden die op lange termijn hun goede naam omdat ze zich ook aan de offerte kunnen houden of zelfs minder kunnen rekenen.

Als je weer eens een reklame op tv voorbij ziet komen van een automerk wat duurder is als hetgeen je rijd, moet je maar blij zijn dat een ander heeft betaald voor die mooie beelden die jij mag bekijken ;)
Soort Top Gear, maar dan anders :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan