Pech @ snelweg *drama momentje*

Haantje

MF veteraan
6 jun 2004
2.005
0
Hoorn (Noord Holland)
Hallo mede rijders :9 Nou Haantje heeft zn eerste nare dingetje meegemaakt ;( hier komt het verhaal:

Ik ging zaterdag avond even bij opa en oma langs in Amsterdam (vanuit Hoorn dus) want zij kwamen net terug van hun vakantie in Spanje/ Benidorm :) Het regende de hele avond lang dat was wel naar maar ja waarom niet rijden met regen? :)
Heenweg ging perfect ff gezellig gekletst daar en taartje naar binnen gewerkt :9 :} en toen maar weer eens naar huis gegaan rond een uur of 21.45. Ritje ging weer zoals gehoopt lekker op weg over de snelweg en vlak voor afslag Hoorn..... :X :X pffffff.............. hij stopte ermee ;( snel de vluchtstrook opgezocht (was uiteraard pikdonker) en zo ver mogelijk aan de kant neergezet en de verlichting natuurlijk maar aan gelaten.. Ik balen!!!!!!! :( :( en doodsbang dat ie vast zou zijn gelopen (2takt..) ??? (net nieuw blok 1200km NETJES in aan het rijden dus kan bijna niet zou je zeggen..) even 10 min gewacht en toen weer geprobeerd te starten, over de vluchtstrook zachtjes gaan rijden maar als snel stopte hij er weer mee B| .
Toen papa maar even gebeld en die kwam er al vrijsnel aan (thnx pap :9 ) en tja wat doe je dan om 23.30 's avonds.... :? nou het achtelijke plan om een touw om mijn voorvoork heen te doen toch maar uitgevoerd... :X en toen met gevaar voor eigen leven met ongeveer 40km/h over de vluchtstrook richting huis gereden.., echt niet aan te raden omdat voor de lol te doen ;) je moet het touw constant strak houden om te voorkomen dat je gelanceerd wordt. Het ging gelukkig redelijk goed en al vrij snel kwam het einde in zicht :} :} (leek geen end aan te komen, en hoopte maar zo geen bekende tegen te komen wheheeheh :( ) De dag erna toch maar eens gaan kijken, de bougie zag er slecht uit helemaal zwart aan de bovenkant.. ff schoongemaakt en er weer ingezet. En hij starte weer :) ik heeeeeeeeel blij !!! :] en ff proberen, vrij snel hield hij er weer mee op... carb er maar even afgehaald en daar bleek wat vocht in te zitten :o ... mag natuurlijk niet voorkomen maar ja met zoveel regen is er toch wat naar binnen gesneakt blijkbaar :X en jawel even daarna starte hij weer met enige moeite na hem droog te hebben gemaakt, meteen ff lekker opengetrokken tot 9000 toeren vindt ie fijn :9 :} en 12 min probleemloos gereden :} :) , vandaag weer gereden en hij loopt weer zonder problemen!!!!! :9 echt super blij mee!!! Ik wilde het toch even met jullie delen dat viel niet mee namelijk |( |( en dan vanuit de berm ook nog eens 3 motor rijders voorbij zien rijden ;( ach ja gelukkig doet ie het nog!!! :) :)

[me]Haantje viert feest :} het fietsje leeft nog :9 :] [/me]
 
ja ik weet het ;( maar op zo'n moment ben je wanhopig he je moet wat??? is ook stom natuurlijk maar was naar mijn idee even de enige uitweg en toch goed gelukt gelukkig! (wat een rijder skills he O-) :X )
 
Snel lid worden van de wegenwacht, hoef je niet meer zo hachelijk naar huis gesleept te worden. :+
 
haha ja idd maar ik had al zo'n pasje wat je na het slagen gratis kreeg bij zo'n blad voor gratis hulp dienst :) maar ja had dat pasje niet mee :X :X (zeg maar nix..) |(
 
Da mag nie...motorfiets op sleeptouw nemen...Foei B|



:P



Gelukkig dat je avontuur zo afloopt, denk je er wel aan dat je maar 50 smiley's per week mag posten :? :?
 
slepen motorfiets is toch ook art 5, het in gevaar brengen van ander weggebruikers. Kortom je had je rijbewijs kwijt kunnen raken.
 
Touw aan je voorvork en dan slepen???????? }(

Deathwish ofzo???


Heb dit 1x met de scootah gedaan en meteen het asfalt gekust.
 
slepen motorfiets is toch ook art 5, het in gevaar brengen van ander weggebruikers. Kortom je had je rijbewijs kwijt kunnen raken.

Ik ben een maandje geleden nog gesleept door een andere motorrijder. We werden toen gepasseerd door 2 motorjuten. Bij de benzinepomp kwamen we ze tegen, waarop ze ons aanspraken op onze nette sleepstijl.

Regen verbroedert :]
 
hehe ja ik vind smileys altijd zo leuk :X zal me volgende keer proberen in te houden :) tja.. het is gevaarlijk enz. maar ja wilde hem toch graag thuis hebbben staan!!!!
 
Ik lees hier over ANWB. Heb je hier een speciaal ANWB lidmaatschap voor nodig? Ik ben al lid(voor auto) en heb het pasje in de auto altijd bij. Maar kan ik dit ook voor pech met de motor gebruiken, als het voor mij eindelijk zo ver is O-)
 
Maar je moet nu dus wel er voor zorgen dat je in de regen kan rijden, aangezien de zomer nu toch wel voorbij is....
 
Ik lees hier over ANWB. Heb je hier een speciaal ANWB lidmaatschap voor nodig? Ik ben al lid(voor auto) en heb het pasje in de auto altijd bij. Maar kan ik dit ook voor pech met de motor gebruiken, als het voor mij eindelijk zo ver is O-)

Volgens mij geldt ie voor ale motorvoertuigen.
Er zijn wel dingen die ze uitsluiten, autos ouder dan tig jaar en nog wat dingen, maar of daar motoren onder vallen???
Gewoon bellen en laten komen, helpen ze je niet, dan zeg je meteen je lidmaatschap op en stapt naar de concurent. ;)
 
tweetaktjes die ik gereden heb hadden de nare eigenschap nogal 'dom' gebouwd te zijn dat bij regen behoorlijke hoeveelheden water op tenminste 1 cylindergat kwam. m.a.w. instant zwembadje rondom de bougie(s). een bougie die zijn beste tijd gehad heeft of een niet geweldig goed isolerende bougiekabel levert dan deze shit op. (ook bougies met een foute temperatuurwaarde trouwens)....

volgende keer met regen opletten (of een busje 'verdrijf vocht' meenemen).
 
Ik lees hier over ANWB. Heb je hier een speciaal ANWB lidmaatschap voor nodig? Ik ben al lid(voor auto) en heb het pasje in de auto altijd bij. Maar kan ik dit ook voor pech met de motor gebruiken, als het voor mij eindelijk zo ver is O-)

ANWB geldt dan ook voor de motor.
 
Nooit brommer gereden zeker :)

bij tweetakt altijd een bougiesleutel meenemen, kan je een hoop ellende besparen...Maar dit was een wijze les ;)
 
Da mag nie...motorfiets op sleeptouw nemen...Foei B|

Mag duwen wel? (serieus bedoeld)

Heb namelijk jaren geleden met mn ceebeetje eens iemand een end geduwd, gewoon voet tegen zijn linkerschokbreker en dan rustig optrekken ;)

Wegslepen met touw gelukkig geen ervaring mee maar aanslepen wel op dezelfde wijze bij fiets die niet aan de gang te krijgen was en was geen pretje. Eerst eind lopen duwen waar je snel van terug komt, vervolgens achter de auto geknupt en toen liep ie na een goeie 400 meter al ;)
 
Ik lees hier over ANWB. Heb je hier een speciaal ANWB lidmaatschap voor nodig? Ik ben al lid(voor auto) en heb het pasje in de auto altijd bij. Maar kan ik dit ook voor pech met de motor gebruiken, als het voor mij eindelijk zo ver is O-)

Bij de ANWB heb je een persoonlijk lidmaatschap, het is dus niet aan een kenteken gebonden, wij helpen je met de auto en ook met je motor op 1 pas, echter is het niet de bedoeling dat je met meer als 3 kentekens hulp krijgt per jaar, motor en auto is dus geen probleem.
Zorg dus dat het ANWB pasje bij je rijbewijs zit dan kom je altijd thuis. :] :]
Eneh wij slepen een motor niet, gratis advies, nooit meer doen, levens gevaarlijk.
 
Laatst bewerkt:
....en als je dan toch persé wilt slepen hou dan de sleepkabel in de hand, dan kan je m loslaten als het niet goed gaat....
 
....en als je dan toch persé wilt slepen hou dan de sleepkabel in de hand, dan kan je m loslaten als het niet goed gaat....

...Zodat je met de lage en instabiele snelheden slechts 1 hand aan het stuur kan houden. Volgens mij lig je dan echt snel op je muil.....
 
blij voor jou dat je toch bent thuisgeraakt
Ps: Italiaanse motors rijden niet in de reden:
-ik heb het gehad met men RS125
-deze week mn broer zn RS50 ook stigevallen in de regen..

Italian bikes = mooi, maar niet voor in de regen, als goed weer is, meestal geen probleem,
Geloof me :)
 
Zorg dus dat het ANWB pasje bij je rijbewijs zit dan ....

Vorig jaar een rotte accu in mij auto, daardoor niet meer starten ivm alarm. Had ook geen pasje bij me, maar die man kon gewoon even opzoeken of ik wel lid was? Prima geholpen, overigens...
 
...echter is het niet de bedoeling dat je met meer als 3 kentekens hulp krijgt per jaar, motor en auto is dus geen probleem.
Vind ik vreemd :?
Stel:
Ik verkoop mijn auto en mijn motor, koop een andere auto en motor, dan heb ik dus dat jaar 4 kentekens in gebruik, krijg ik toevallig met alle 4 een keer pech...
Krijg ik dan bij de 4e keer te horen "Sorry, maar dit is het 4e kenteken dit jaar, geen hulp" ??

(in mijn geval ligt het nog anders zelfs, maar daar zullen we het niet over hebben)

Verder niets dan hulde voor de hulp van de ANWB, we hebben ooit met een koekblik uit 1956 langs de snelweg gestaan (net voor de afslag Oosthuizen), olieleiding kapot. De desbetreffende ANWB man had toevallig het goeie apparaatje bij om aan metalen olieleidingen nieuwe "randjes" te maken, zodat we weer normaal verder konden rijden... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan