Pech toegeslagen

Nee omdat er volgens Boonstra geen heil in zit. Yamaha zal niet gaan meewerken omdat ze het verhaal ook aan Yamaha Nederland hadden voorgelegd, zonder te zeggen dat de motor uit Duitsland kwam.

Ik heb dus gebeld met Yamaha Nederland, en deze waren op zich vriendelijk, wilden door de telefoon geen uitspraak doen. Maar konden me direct vertellen dat ze niks voor me konden doen, omdat de motor niet door hen was geleverd. Ze verwezen me terug naar Boonstra.
Van het kastje naar de muur dus.

Iets anders, wist jij van te voren toen je die R6 kocht dat hij oorspronkelijk uit Duitsland kwam?

Verder blijf ik het idee houden dat Boonstra niet overdreven veel moeite heeft gedaan om iets met Yamaha te regelen voor een vaste klant van hen. Uiteraard zal Yamaha in eerste instantie niet overlopen van enthousiasme om mee te werken maar ik neem aan dat een vaste dealer als Boonstra wel iets moet kunnen regelen met Yamaha, als ze een beetje beter hun best doen.
 
Het gaat om fabrieksgarantie, dus denk ik dat Yamaha Nederland gewoon de schade moet dekken ongeacht de plaats van aankoop. Ik heb http://europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/l32022.htm (dit artikel) gevonden die er m.i. iets mee te maken zou kunnen hebben, maar ik denk dat er enkele MF'ers zijn die nog meer verstand hebben van recht dan ik. Alvast succes.
 
Het gat

full
 
Yamaha nederland: 020-6546000 vragen naar dhr Yuan Mang.
Vertel de je zijn nummer hebt van dhr R v Tienhoven,en dat je op zijn aanraden belt.(zijn vroegere collega's van elkaar).
 
Erg pijnlijk om dat zo te zien ;(

Niet echt netjes van Yamaha...moeten ook beseffen dat dit niet al te beste reclame is.
 
Yamaha Nederland trekt zijn handen terug omdat de motor door Boonstra uit Duitsland is geimporteerd.

Contact opgenomen met mijn rechtbijstandverzekering. Ik moet hen nu een brief toesturen met het verhaal. Afwachten dus :(
in principe is het heel simpel.

Jij hebt de motor bij Boonstra gekocht dus Boonstra is jouw juridische partner en niet de Improteur.

Je mag verwachten dat een motor langer meegaat dan 2 jaar en 2 maanden, dus de schade die is ontstaan door het loslopen van de moer is 100% voor rekening van Boonstra.
Dat is zijn ondernemersrisico.
elke rechter zal in jouw voordeel beslissen Dus contact opnemen met boonstra, je niet met een kluitje het riet in laten sturen en zeggen dat als hun de zaak niet naar behoren oplossen je genoodzaakt zult zijn om juridische stappen te ondernemen en dat dat inhoudt dat je rechtsbijstand Boonstra aansprakelijk zal stellen voor alle schade en dat er inmiddels genoeg jurispondentie is die in jouw voordeel pleit.

Uit ervaring weet ik dat het frustrerend kan zijn/worden en dat ze je met een kluitje in het riet willen sturen, of van het kastje naar de muur, maar volhouden en [zeker de rechtsbijstand inschakelen[/b]
Ik heb het zelf meegemaakt met m'n Dainese Foggy Replica, zie ook deze topic waar ik van het kastje (affetto) naar de muur (Ducati Benelux) en nog meer (Dainese) werd gestuurd.
Ik heb toen ook contact met m'n rechtsbijstnnd opgenomen en die vertelde mij toen ook dat de schade normaliter niet had mogen gebeuren.
Ik heb toen Affetto voorgelegd dat ik genoodzaakt was om hem aansprakelijk te stellen voor de schade middels mijn rechtsbijstand als de zaak niet naar behoren zou worden opgelost.

Uiteindelijk heb ik m'n pak nu 1 maand geleden op kunnen halen, weer z.g.a.n. gerepareerd.

Nu is er natuurlijk wel een verschil tussen mijn pak en jouw motor, maar het principe blijft hetzelfde.

Mocht je nog steeds niet verder komen, dan adviseer ik je Harry Beugelink van de MAG eens op te bellen en het geval aan hem voor te leggen. Hij is jurist en zal je zeker goed kunnen adviseren.
 
Idd, Boonstra moet dit vergoeden. Ben je lid van de Consumentenbond? Die zal je precies hetzelfde vertellen. Van een motor mag je verwachten dat hij het minstens 5 jaar doet en zelfs dan nog niet volledig is afgeschreven. Dit weet Boonstra ook. 2 maanden buiten garantie zegt niets.
 
Mmmmmm.... weer een geval van slechte reclame voor Yamaha.....

Een maat van me heeft 2 jaar geleden ook een R6 bak binnen 10.000 km om zeep geholpen...
13.000 gulden schade...
Viel ook met buiten de garantie maar dit is samen met yamaha netjes opgelost.

het feit dat jou motor uit Duitsland komt moet mijninziens niet uitmaken want de yamaha importeur van Europa zit toch in nederland??

Suc6
 
ff voor de duidelijkheid.

al was ie uit Timboektoe geimporteerd, Boonstra heeft de motor verkocht en is en blijft aansprakelijk naar de consument toe. En wel of geen (fabrieks) garantie doet er dus helemaal niet toe.

Feit blijft dat dit nooit had mogen gebeuren en dat je van een motor van dit caliber wel mag verwachten dat ie langer meegaat dan 2 jaar en een paar maanden.

Dus Boonstra aansprakelijk stellen.
 
en wat mij altijd geleerd is is dat garantie in feite niks voorstelt.. stel je koop teen tv.. die is naar 1,5 jaar kapot terwijl j een jaar garantie hebt.. dan kun je nog garantie krijgen simpel omdat je ervan uit mag gaan als consument dat die tv het langer volhoudt als 1,5 jaar.

Bij motoren is het presies zo.. de garantie is wel over, maar je mag er van uitgaan dat dit niet zou gebeuren in zo'n snelle tijd, dus kun je via een kort geding nog steeds gewoon garantie afdwingen.
 
Ik ken ook andere gevallen. Een kennis van me had ook een R6. D'r zat de een of andere tik in het motorblok, die er niet thuis hoorde. Al diverse keren naar gekeken, maar steeds niks gevonden. Yamaha NL heeft er toen kostenloos een compleet nieuw blok in gehangen. Daarmee waren meteen alle problemen opgelost.

En als die motor idd uit Duitsland komt dan kan ik me de reactie van Yamaha NL goed voorstellen. Zij hebben er geen cent aan verdient, dus dan gaan zij er ook geen cent aan uitgeven.

Lijkt me dus duidelijk een zaak voor Boonstra, zij zullen alles samen met Yamaha Duitsland op moeten lossen. Jij hoeft iig geen contact met de importeur op te nemen.
 
Ik heb een CBR gehad uit italie. van te voren heb ik gebeld naar Honda NL met de vraag over de garantie gevallen. De importeur is verplicht om garantie en coulance te geven omdat het een motor uit de EU is bovendien is en blijft het hetzelfde merk en kan de importeur dit verhalen op de fabriek
 
Terug
Bovenaan Onderaan