Pech toegeslagen

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
Vandaag lekker stukje gereden om samen met mijn vriendin naar mijn broer 100km verderop te gaan. Ging allemaal prima, motor hield zich perfect zoals gewoonlijk.

Maar opeens een stuk lawaai, de motor trilde enorm. Rustig de rem ingedrukt en aan de kant. Dacht aan een lekke band ofzo. Maar ik zag al snel de olie op mijn laarzen lopen. Een spoor van zo,n 100 meter getrokken.

gelukkig op een recht stuk weg en we reden rustig.

anderhalf uur op de anwb gewacht die zoals ik al had gezegd niks kon doen. Dus die belde met een vervoerder. Nu net thuis.

Zag dat boven het versnellingspookje een heel stuk is afgebroken :( Wat dat inhoud, ik zou het niet weten.

Dus ik verwacht dat er een ander blok op moet, maar we zullen zien. Ben bang dat het veel geld gaat kosten.

De motor is uit 1999, ik heb hem nu een jaar, garantie is afgelopen. Wel all-risk verzekert. 17.000km gedraaid.

Zijn er nog mogelijkheden om ergens wat geld te vangen :?
 
Dat is mooi klote, maar of je wat vergoed krijgt zal liggen wat de oorzaak van dat gat was/is.

Als het door een constructie/fabrieksfout is, zal je wel kunnen claimen, maar als je bv een tak, of stuk ijzer of id met je ketting naar binnen getrokken hebt zal de fabrikant er ook niks aan kunnen doen.

Zal eerst maar proberen de oorzaak te achterhalen, als het spontaan afbreekt, kun je waarschijnlijk wel een claim indienen.
 
Ja, morgen moet hij eerst maar naar de dealer waar ik hem gekocht heb.

Ik verwacht dat ik het zelf moet betalen, maar ja wie weet :?

Zijn er mensen die weten wat een goed R6 blok kost?
 
Van de zijstandaard gevallen, Getuigen nodig??
Mwah, van zijstandaard gevallen en dan een gat in het motorblok is ook niet echt geloofwaardig. :?

Ik zou het eerst eens bij Yamaha proberen te claimen dit, niet normaal zoiets. Als ze niet reageren dreigen met een kort geding enzo... :)
 
Mwah, van zijstandaard gevallen en dan een gat in het motorblok is ook niet echt geloofwaardig. :?

Ik zou het eerst eens bij Yamaha proberen te claimen dit, niet normaal zoiets. Als ze niet reageren dreigen met een kort geding enzo... :)
Het was op de stoeprand, ik heb het allemaal gezien, echt waar
 
Mwah, van zijstandaard gevallen en dan een gat in het motorblok is ook niet echt geloofwaardig. :?

Ik zou het eerst eens bij Yamaha proberen te claimen dit, niet normaal zoiets. Als ze niet reageren dreigen met een kort geding enzo... :)

Nee, dit gaat echt niet op, dan zou er nog veel meer beschadigd moeten zijn. Het is een stuk dieper het blok in. Waar het pookje het blok ingaat en dan 10 cm naar onderen en wat meer naar binnen.

Eerst maar eens naar de Dealer en dan Yamaha
maar eens benaderen. En als er wat hoop inzit de rechtsbijstand er maar bij ofzo.

Iemand een idee wat een R6 blok kost trouwens?
 
Nee, dit gaat echt niet op, dan zou er nog veel meer beschadigd moeten zijn. Het is een stuk dieper het blok in. Waar het pookje het blok ingaat en dan 10 cm naar onderen en wat meer naar binnen.

Eerst maar eens naar de Dealer en dan Yamaha
maar eens benaderen. En als er wat hoop inzit de rechtsbijstand er maar bij ofzo.

Iemand een idee wat een R6 blok kost trouwens?
Blok is moeilijk aan te komen, en als je er al 1 kan vinden moet je rekenen op zo een 3000 piek...
 
Das klote.
Gelukkig was het niet in een bocht.

Ik zou het proberen te claimen bij Yamaha.

En aan een ander blok kun je moeilijk komen.
 
Claimen bij Yamaha, ook al is je garantie afgelopen, dat wil nog niet zeggen dat die dus na 2 jaar en 2 maanden stuk mag gaan.

Goed zeuren, dan krijg je het wel vergoed, succes
 
Claimen bij Yamaha, ook al is je garantie afgelopen, dat wil nog niet zeggen dat die dus na 2 jaar en 2 maanden stuk mag gaan.

Goed zeuren, dan krijg je het wel vergoed, succes
En ook een kort geding zou je winnen...
Garantiewetgeving gaat zo ver dat iets niet binnen een abnormaal korte tijd het mag begeven, tenzij door onjuist gebruik (moet aangetoond worden door de tegenpartij!)... Na 17.000 km en met alle beurten een kapot blok op zo'n manier is niet normaal, dus kost wat tijd, maar je zou winnen... :)

Maar voorlopig is het mooi klote voor je... '(
 
Hiebij kun je aan je dealer vragen of ze bij yamaha een "coulance" claim willen indienen, en ze zijn bij yamaha de beroerdste niet, mits het natuurlijk niet een externe oorzaak heeft.
Dreigen en een grote mond opzetten past niet in mijn straatje, en heeft hier ook meestal een averechts effect.

Suuk-6, groeten Paul.

PS; je blokje is ALTIJD wel te repareren hoor ;)
 
Dreigen en een grote mond opzetten past niet in mijn straatje, en heeft hier ook meestal een averechts effect.

Ben het helemaal met je eens, maar helaas werkt dat VAAK niet meer in Nederland.

Zie hier het succes van BREEKIJZER.

Maar altijd eerst netjes proberen, heb je vaak meer aan.
Boos worden kan altijd nog tenslotte.
 
Tjonge Auke, wat een pech. R6 van '99 :? Moet iets aan de hand zijn dan, lijkt het wel. Zeker laten uitzoeken.

Gelukkig geen letsel aan jullie. Hopen dat alles snel weer heel is. Sterkte.
 
Hiebij kun je aan je dealer vragen of ze bij yamaha een "coulance" claim willen indienen, en ze zijn bij yamaha de beroerdste niet, mits het natuurlijk niet een externe oorzaak heeft.
Dreigen en een grote mond opzetten past niet in mijn straatje, en heeft hier ook meestal een averechts effect.

Suuk-6, groeten Paul.

PS; je blokje is ALTIJD wel te repareren hoor ;)

Ja direct de grote bek opentrekken is ook mijn manier van doen niet. Eerst maar eens laten nakijken wat er nu daadwerkelijk kapot is en wat de oorzaak daarvan is. Dan kan ik verder kijken.

En dat het blokje weer heel kan, daar zit ik niet over in. Maar de tijd en geld wat het gaat kosten he ;)
 
Claimen bij Yamaha, ook al is je garantie afgelopen, dat wil nog niet zeggen dat die dus na 2 jaar en 2 maanden stuk mag gaan.

Goed zeuren, dan krijg je het wel vergoed, succes
:^

De verwachte levensduur van een dergelijk motorblok is veel langer en op basis daarvan zou Yamaha of de dealer je dus kostenloos moeten helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan