Pechhulp binnen/buitenland

Catgirl

MF veteraan
3 mrt 2004
1.621
0
Breda
Net 2 maandjes een motor en stond afgelopen zaterdag voor t eerst stil... voor mn eigen deur weliswaar, maar toch, geen beweging in te krijgen. Dan ga je dus even nadenken hoe je dat eigenlijk geregeld had. Heb mijn auto & motorverzekering bij FBTO en die bieden pechhulp in binnen- en buitenland, maar wat blijkt? Alleen voor auto's dus, niet voor mn motor! :?

Ok, lid worden van de ANWB in een noodgeval kan, maar kost je een vermogen, dus heb het euvel uiteindelijk samen met een motorzaak opgelost maar wat als dit tijdens mn vakantie in Frankrijk gebeurt strax!! :X

Vraag is dus, wat doen jullie als je pech hebt, zowel in binnen- als buitenland? Is de ANWB de enige oplossing?

:}
 
Ik heb ook zo'n pechhulp maar dan van Centraal Beheer en die is wel geldig voor motoren. Centraal beheer doet dat samen met de ANWB. Stond ik vorig jaar een keer met pech, bel dus netjes het nummer wat op het papiertje stond en krijg de ANWB aan de lijn. Blijkt de ANWB niks te weten van een samenwerking met Centraal Beheer :S


Ik denk dat de ANWB toch de beste oplossing gaat zijn.
 
Als je zelf probleem niet kan oplossen...tsja :?

Ik ben lid van de ANWB en daar al meerdere keren gebruik van moeten maken.
Dan kost het maar wat. Je heb wel hulp iig als je met je voertuig komt te staan.
Ook een keer vervanfend vervoer nodig gehad. Prima geregeld allemaal.

Reisverzekering met vervangend vervoer is duurder in verhouding denk ik en ik vraag me af of je dan hulp krijgt tijdens Panne.
 
Ik heb ook zo'n pechhulp maar dan van Centraal Beheer en die is wel geldig voor motoren. Centraal beheer doet dat samen met de ANWB. Stond ik vorig jaar een keer met pech, bel dus netjes het nummer wat op het papiertje stond en krijg de ANWB aan de lijn. Blijkt de ANWB niks te weten van een samenwerking met Centraal Beheer :S


Ik denk dat de ANWB toch de beste oplossing gaat zijn.

Ik heb een tijdje pechhulp van Centraal Beheer gehad voor mijn auto. Toen ik op een gegeven moment pech had dat nummer gebeld. Kwam er meteen een bergingsbedrijf die niet eens keek naar mijn auto maar hem meteen begon op te takelen :? . Ik kreeg wel 3 dagen een vervangende auto en mijn eigen auto werd weer voor de deur afgeleverd. Maar ik had toch liever iemand gehad die eerst even naar mijn auto had gekeken voor die zou besluiten hem weg te takelen.

Dus daarna maar de ANWB genomen. Tot nu toe 2x nodig gehad voor mijn motor.

Voor het buitenland zou ik een ANWB reis- en kredietbrief aanraden. Dan krijg je pechhulp in het buitenland en eventueel vervangend vervoer.
 
En? Ga je bij de ANWB?

Ik heb ook alles via Central Beheer lopen en zoals je weet heb ik er gebruik van moeten maken in het buitenland.

Ik heb bij Centraal Beheer:
- Verkeersverzekering
- Verkeersrechtbijstand
- Pechhulp Nederland
- Pechhulp buiteland
- tijdens de vakantie vervangend vervoer afgesloten

Vanuit het buiteland was het allemaal prefect geregeld, maar hoe het in NL er aan toe gaat wat betreft pech en de daarmee gemoeide hulp weet ik niet?!
Als ik het goed begrijp komt er direct een berger en wordt er niet gebruik gemaakt van zoiets als de ANWB?

Als dat zo is dan zit ik er aan te denken om toch lid te worden van de ANWB, daar kleine reparaties vergoed worden, maar waneer de direct weggesleept wordt (pechhulp centraal beheer) en daarna pas de reparatie uitgevoerd wordt dan zal dat voor eigen rekening komen (de reparatie!).

Nog meer mensen ervaring met de pechhulp van CB in NL?!

Thanx
 
Van de site van Centraal beheer:

Pechhulp Nederland
Snelle hulp bij pech
De hulpverleners van Pechhulp helpen u bij pech onderweg zeer snel weer op weg. U kunt 7 dagen per week, 24 uur per dag op ons rekenen in heel Nederland (dus ook in uw woonplaats). En bij pech langs de autosnelwegen en doorgaande wegen kunt u gewoon gebruik maken van de bekende gele praatpalen. Want de gele paal is van ons allemaal!

Zeer lage premie
Pechhulp Nederland is exclusief voor alle autoverzekeringen bij Centraal Beheer Achmea. Ook als u meerdere auto's bij ons hebt verzekerd! De prijs voor een jaar lang Pechhulp Nederland is slechts
€ 55,-. Dat is aanzienlijk minder dan soortgelijke hulpdiensten.

U kunt op ons rekenen
Heeft u pech dan kunt u rekenen op gratis reparatie van eenvoudige mankementen ter plaatse door onze hulpverlener (alleen benodigde onderdelen, brandstof e.d., zijn voor uw rekening). Zonodig wordt uw voertuig gratis weggesleept naar uw garage of uw eigen dealer. De keus is aan u. Als blijkt dat de reparatie binnen korte tijd niet mogelijk is regelen wij snel, gratis en passend vervangend vervoer (taxi, openbaar vervoer of een vervangende auto).

Heeft u al een Autoverzekering of een Motorverzekering bij Centraal Beheer Achmea dan kunt u Pechhulp Nederland aanvullend sluiten.
_

http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/product/product.jsp?productId=PRD0164


Van de site van de ANWB:

Wat is het verschil tussen Wegenwacht-Basis service en Wegenwacht-Totaal service?
Wegenwacht-Basis service bestaat uit pechhulp in heel Nederland met uitzondering van de eigen woonplaats. Prijs is: € 34,30 per kalenderjaar.

Wegenwacht-Totaal service: Pechhulp in geheel Nederland, inclusief de eigen woonplaats. Bovendien heeft u recht op vervangend vervoer. Prijs is: € 63,65 per kalenderjaar.

Wegenwacht-Totaal service
Bij de Wegenwacht-Totaal service is de Wegenwacht-Basis service uitgebreid met hulp in de woonplaats en vervangend vervoer.

Waar kunt u op rekenen?

Gratis Wegenwachthulp buiten én binnen uw woonplaats, tot aan uw voordeur
Gratis vervoer van u en uw medepassagiers naar een bestemming van uw keuze
Gratis transport van uw auto of motor, als de pech niet ter plaatse kan worden verholpen
Gratis vervangend vervoer
Gratis vervangende chauffeur, bij ziekte of ongeval tijdens de reis
Gratis Wegenwachthulp aan uw caravan of aanhangwagen
Alleen geldig in Nederland
_

http://www.anwb.nl/servlet/Satellite?pagename=ANWB/Render&c=Page&cid=1063602577812#faq_1

Ik kan er niet uit opmaken of de gebruikte onderdelen door de ANWB bij pech worden vergoed?!
 
Laatst bewerkt:
Onderdelen niet nee, ANWB is in die zin een pechdienst, niet een verzekering. Kosten voor garage en dergelijk zijn voor jezelf. Idem met de reis en kredietbrief, op een paar dingen na, zoals sleepkosten. Voordeel van die brief is echter dat je het daarmee betaald, en later aan de ANWB terug betaald. Als je iemand dus direct moet betalen, kun je dat, zonder na een bank te hoeven. Onderdelen van reparaties zijn dus (zover ik weet) voor eigen kosten, niet voor ANWB.
 
Logisch, want anders zou je nooit onderhoud aan je motor hoeven laten uitvoeren en dan als je pech krijgt wordt het betaald... lekker goedkoop motorrijden!

Dus, dat weten we dan ook weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan