Pechhulp voor alleen de motor

divided

Street triple R 2009
23 mrt 2006
1.848
90
Wegens het verkrijgen van een tweede lease / privatelease auto kan ik de ANWB opzeggen dit valt immers binnen het lease contract.

Ik wil echter wel graag hulpverlenging voor de motor voor in Nederland en het buitenland.
ik heb een zin om tijdens een rit te stranden en jan en alleman te moeten bellen om me op te halen.

- via verzekering een optie, contract net afgelopen dus loopt nog.

Huidige ANWB tarief is 140 euro per jaar, vooral met de gedachten als ik op vakantie strandt met de auto kan men mij weer op weg te helpen.

Iemand een goede suggestie ?
 
Unive, als extra bij op de verzekering. Kost bijna niets en heb er al twee keer goed gebruik van gemaakt.
 
Op het moment dat je ze echt nodig hebt, dan zijn ze er niet voor je. Ben dus bewust geen lid van welke pechhulp dan ook. Op hem moment dat het zover is, kun je altijd nog lid worden.
 
Je moet even kijken wat je wilt. Je hebt namelijk voertuig gebonden pechhulp (honda/bmw/suzuki/ducati assitance of verzekeringen/lease autos) (en vast wel meer merken) en je hebt persoonsgebonden pechhulp (anwb/KNMV). Wat is het verschil? De voertuiggebonden zit op het voertuig. dat betekent dat als jij pech krijgt op je motor wordt je geholpen. Leen je hem uit aan een maat en die krijgt pech. dan wordt die ook geholpen. Een persoonsgebonden pechhulp geld voor jou als persoon. Jij kan op jou motor pech krijgen, maar ook op de mijne. Maakt niet uit. Jij bent lid. Jij wordt geholpen. RIjdt iemand op jou motor en krijgt pech, dan wordt die dus niet geholpen.

Daarnaast wat voor pechhulp wil je? ANWB en KNMV (uitgevoerd door ANWB) proberen je voertuig rijdbaar te maken zodat je zelf verder kan rijden met je motor/auto (en dit proberen ze ook in buitenland te regelen, bijvoorbeeld de ADAC en de touring). Verzekeringen/ Merkhulpverlening slepen meestal af naar (de dichtsbijzijnde) garage/dealer. Waar het voertuig alsnog op jou kosten word gerepareerd.

Daarnaast heeft de ANWB niet specifiek auto of motor pechhulp, maar kentekens die je mag gebruiken. Volgens mij krijg je er 2 per jaar gratis (binnen Nederland, buitenland wordt apart geteld). Een kenteken wordt pas in gebruik genomen als je pech hebt. Rijd je in het barrel van je schoonmoeder/ de auto van de vrouw en krijg je pech dan wordt je ook geholpen. Rijdt je daarnaast op je eigen motor en krijgt pech. Wordt je ook geholpen.
De KNMV kan je geloof ik een onbeperkt aantal kentekens gebruiken, maar alleen motorfietsen. Voor de rest komt de hulpverlening vrij veel overheen met die van de ANWB (want wordt ook uitgevoerd door de ANWB)

Total tanken is ook een optie zoals genoemd. Je moet dan een minimum aantal liters afnemen en dan krijg je hulp (ook via anwb geloof ik?). Bonnetje mag max 2 weken oud zijn. Afhankelijk van aantal liters kan je motor of auto pechhulp krijgen). Ik weet alleen niet hoe dat voor het buitenland werkt. In nederland werkt het prima.

Van de eisen die je nu geeft kan beiden (persoons of voertuiggebonden hulp) voor jou een oplossing zijn. De vraag is hoe wil jij je hulp ingericht hebben. Ik hoop dat je wat met deze informatie kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan