"Pedestrian slicer" nummerplaat voor een Bonneville

Schroefdop

MF'er
28 aug 2015
93
0
Hey iedereen, ik zag op reddit deze post. Een zeer mooie Bonneville met een ouderwetse nummerplaat op de voorspatbord. Nu had ik hierover twee vragen, namelijk:

1. Is het in Nederland legaal (of gedogen) om zo'n nummerplaat te monteren? (Niet als vervanging van gele nummerplaat, slechts voor de looks)
2. Weet iemand waar ik zo'n dergelijke nummerplaat voor een redelijke prijs kan kopen (setje zonder te boren)?
 
1. denk het niet. 2 verschillende kentekenplaten op een motorrijtuig is voor zover ik weet niet toegestaan. (iets met 'Nederland' en 'dichtgetimmerd met regeltjes' )


2. geen idee. maar als [1.] niet mag, is [2.] niet meer zo interessant. of je zou een ouwe moto uit Frankrijk moeten halen waar nog ouwe platen op zitten, maar dan nog weet ik niet wat de RDW er van vindt.
 
Die voor-kenteken-platen zijn er indertijd toch juist afgehaald ivm ernstige verwondingen tijdens aanrijdingen met fietser en voetganger....................
 
Die voor-kenteken-platen zijn er indertijd toch juist afgehaald ivm ernstige verwondingen tijdens aanrijdingen met fietser en voetganger....................
Klopt, vandaar dat ze de naam "Pedestrian slicer" hebben gekregen. Desalniettemin zien ze er wel goed uit :P
 
Hey iedereen, ik zag op reddit deze post. Een zeer mooie Bonneville met een ouderwetse nummerplaat op de voorspatbord. Nu had ik hierover twee vragen, namelijk:

1. Is het in Nederland legaal (of gedogen) om zo'n nummerplaat te monteren? (Niet als vervanging van gele nummerplaat, slechts voor de looks)
2. Weet iemand waar ik zo'n dergelijke nummerplaat voor een redelijke prijs kan kopen (setje zonder te boren)?
Let op. Deze moet dan van zacht materiaal zijn. Floppy kunststof bijvoorbeeld.

De reden laat zich raden :)
 
Vroeger baalden we omdat we op de brommer verplicht een geel plaatje moesten. Vanuit die belevingswereld vind ik die kentekenplaten op je voorspatbord ook altijd erg lelijk. Ieder zijn ding: ik zou op een klassieker het risico wel durven nemen.
 
Laatst bewerkt:
Goh, ik heb zoiets van; géén slapende honden wakker maken :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan